farmorheladan

Av Gun-Britt Svensson - Lördag 16 mars 23:54

Hejsan!! Jag vill då inte ha något mera snö men vi får väl ta emot det som komma skall. Det blir väl slut nån gång så vi får vår! Men det dröjer nog än ett tag.
Gissa om jag blev snopen i morse när jag tittade ut genom fönstret och såg all snö!!
Pratade med Berith "min svägerska" & en syster som bor i Stockholm där har de absolut ingenting. Men jag ska visa hur det ser ut här nu!
Hejdå!!!

Bilderna är tagna utanför vår ytterdörr.

Av Gun-Britt Svensson - Lördag 16 mars 15:19

Hejsan!! Jag ska berätta lite hur det är hemma hos oss just nu. Den 7/3 började det komma smygande på mig en trötthet, torr i halsen och hosta som tilltar mer & mer! På natten till den 8/3 hosta med andnöd (jävla rökning!) tänker jag då!! Slutade röka för 11 år sedan tack och lov!!!
Har varit sängliggande ända fram till den 14/3 har kännt mig så svag! För att inte tala om mina gräsliga hostattacker! Men i förrgår satte jag på mig kläder och smög ner för trappen så nu blir det bara bättre!!
Kramar från sjuklingen!!

Av Gun-Britt Svensson - Fredag 8 mars 00:59

Hejsan! Efter frukost så åkte jag och Leif en tur till stugan. Vi vill se hur det ser ut där så allt är som det ska. Man tänker på all snö som kommit i vinter, som tur är det branta tak. Allt var ok!
På hemvägen åkte vi in till Ulla och drack lite kaffe och pratade. Ove kom också in och fikade med oss lite sen han var lite upptagen i sitt arbete.
Det är så skönt att snön börja försvinna nu går det ganska fort för det är varmt på dagarna och kallt på nätterna. Solen värmer nu!
Hejsvejs!!

Fick pulsa fram till huset.

Leif skymtar bland träden.

Lämnar stugan.

Av Gun-Britt Svensson - Måndag 4 mars 01:45

Hejsan!! Idag var det Peters Födelsedag han blir 46 år nu. Ja tänk va tiden går man är både mamma och farmor det är jag väldigt lycklig över! Det är det bästa som hänt mig!!
Det var fika hos dem idag och Susanne hade bakat gofika till kaffet!! Två kladdkakor och glass till jättegott!!
För 16 år sedan den 3 mars slutade mamma sina dagar lite konstigt då Peter fyllde 30 år. Sånt är livet, men det kändes konstigt för oss då. Men livet går vidare.
Kram på er!!

Peter på fyrhjulingen och Kileon är med.

Av Gun-Britt Svensson - Fredag 1 mars 19:57

Hejsan! Nu är jag hemma igen efter en trevlig vecka i Stockholm hos min syster Rigmor! Hennes döttrar besökte oss, det är ju mycket enklare för dom komma till Rigmor än att vi ska åka till dom.
Det var ett par år sedan jag var hit på besök, strax innan "Pandemin" bröt ut.
Sen tog vi en tur en dag till Sollentuna köpcentrum för att göra något. Vi kikade runt litei affärer. Sen åt vi på en Hamburger restaurang "Bastard" den godaste jag ätit någonsin!!!
Jag köpte med en liten prinsesstårta som vi skulle ha till kaffet när vi kom hem på ett café.
Hejsvejs!!

Boken ska visst vara läsvärd enl. Rigmor.

Av Gun-Britt Svensson - Söndag 25 feb 00:40

Hejsan! Hade bokat "Masexpressen" onsdagen den 21/2 för att hälsa på min syster i Stockholm. Pratade med min bror & svägerska och de bestämde att hälsa på oss fredag den 23/2. De kom cirka 14.00 som de bestämde. Vi hade mat och dryck och kaffe med en toscakaka som Rigmor bakat. Det var så trevligt att träffas och prata och roligt för min bror & svägerska att komma ut en sväng. Det går ju så bra nu när de har Färdtjänst båda två. Marita kom också efter sitt jobb för hon ville så gärna träffa mig, K-E & Berith. Hon blev kvar länge hos oss hade med kort (nostalgi)som hon visade. Det var en jättetrevlig dag!!
Hejsvejs!!!

Rigmor & Karl-Erik.

Marita

Berith.

Karl-Erik och Berith på väg hem inväntar taxi.

Av Gun-Britt Svensson - Onsdag 14 feb 17:50

Hejsan!! I morse ringde klockan 07.15 för jag skulle följa med Leif till Hörcentralen. Han berättade om sina besvär så det blev nya avtryck i örat, för det behövdes lite justeringar. Det är lite glappt så det skriker ibland. Han fick å.b den 3/4 kl 13.00 Så nu ska han bli som en ny man, nya glasögon & frächa upp hörapparat!!
Idag beställde jag resa till Stockholm åker den 21/2 så Leif får klara sig själv hemma. Ska hälsa på Rigmor det blir trevligt!
                             Kram på er på Alla Hjärtans Dag!!

Av Gun-Britt Svensson - Måndag 12 feb 23:26

Hejsan!! Vi har varit på Grand Canaria "Playa del Ingles" i 14 dagar med våra vänner. Det känns tryggt när man är två par i fall något skulle hända. Man ser ju inte röken av reseledarna nuförtiden. De är nog bara med på utflykterna tror jag.
Vi bodde på ett mycket bra hotell "Amazonas" det var rent och frächt, uppvärmd pool härligt! Stor fin ballkong med 2 stolar och bord & rejäl torkställning!!
Köket hade allt vi behövde bl.a ny brödrost! Bra badrum och dusch!! Hårblås.
Var ut och åt god mat varje dag men lagade frukost själva. Inte billigt precis men va gör det, skönt komma på semester!!
Var t.o.m ut och dansa två gång på Playa del Sol och en gång på Skansen. Det var länge sedan. Per-Åke och Ellen dansade också.
Det blev långa promenader och Leif var duktig att gå! Åkte också taxi någon gång som är billigt, då vi var ut och åt på våran Silverbröllopsdag.
                              Men borta bra men hemma allra Bäst!!

Frukosten är dukad.

Leif och P-Å upp från stranden.

Sjötunga Walewska så himmelskt gott!!

De spelade minigolf 2 gånger andra gången vann Leif!!

Här sitter vi och väntar på käk.

Tittade på storbilds-TV på Leksand hockey.