farmorheladan

Alla inlägg under november 2021

Av Gun-Britt Svensson - 30 november 2021 21:06

Hejsan!! Idag hade vi bestämt att ta en tur ner på Norra Backa & Kupolen för att köpa någon julklapp till de mindre barnbarnen. En julklapp var enkel, jag hade fått bra beskrivning så det fick det bli. Sen fick grabbarna nåt paket. Det är drygt att gå runt överallt, tro? nog det är bäst skicka efter ändå. Fast gör alla det så slutar det med att vi får fortsätta skicka efter jämt! Alla butiker går i KONKURS!!
Träffade på Linda så vi stod och pratade en stund.
Sen åkte Leif och jag till Lidl för det var något fattas hemma. Åkte hem och fikade hade köpt wienerbröd där som var riktikt goda!!
                                                  

                                                  
  Hejsvejs!!!

Av Gun-Britt Svensson - 25 november 2021 20:16

Hejsan! Igår hade jag och Leif tid på VC för att få vår 3dje Corona spruta och influensavaccination. Det känns som ett myggstick. "Ett stick gjort på ett kick" sa alltid mid fd arbetskamrat när hon skulle ta prover på patienter. Arbetade på gynmottagningen i många år där vi tog många prover.
Om jag tänker på Stockholm där jag varit, kön var hur lång som helst!! Nu kom vi in nästan på en gång, tur vi bor här.
       Idag alltså dagen efter, ömmar vid stickställerna men va gör det.
                                                 Hejsvejs!!

Av Gun-Britt Svensson - 23 november 2021 23:38

Hejsan! Solen sken idag och efter en god frukost cyklade Leif iväg på sin sedvanliga runda. Jag hade lite att utföra på Kupolen så det blev mycket promenerande för min del. Fast det var så skönt ute. Det blev en massa steg.
Det blev lite handlat precis det jag skulle ha bl.a röda bommulsband till kransen på dörren det var inte enkelt må jag säga! Fanns på Ö&B. till slut.
                                                  

  Hejsvejs!!

Stegen som jag gick idag.

Av Gun-Britt Svensson - 20 november 2021 00:39

Hejsan! Min väninna och jag hade beställt hotellnatt och bussresa 17-18/11 skulle ner för en shoppingtur. Jag åkte 08.40 hemifrån och väninnan cirka 09.10 i Hedemora. Framme i Stockholm var vi ett par timmar senare ungefär. Gick raka vägen till Kungsgatan 53 där vi skulle bo på Scandic.
Frågade i receptionen om vi fick checka in. Det skulle gå bra, bra för oss så vi fick lämna lite packning på rummet!
Kikade i lite i närliggande butiker sen tog vi en fika på ett ställe. Det blev en del shopping men det var drygt att gå i Stockholm så det blir Uppsala nästa gång!
Åt mat och drack lite vin så vi hade det jättebra på alla vis!!

     Det var mycket mindre folk på stan än va man är van att se i Stockholm!
                                                Hejsvejs!!

Köbildning för vaccination!! Kön var ännu längre tidigare på dagen den ringlade sig som en orm, så man fick gå igenom den för att komma fram.. Hörde sen att vissa väntat i 3 timmar det förstår jag mycket väl.

Lite bilder från resan.

Av Gun-Britt Svensson - 16 november 2021 01:37

Hejsan! Var hos Fam B idag några timmar för Gilbus skulle till Folktandvården och träffa en tandhygienist det är ett misstänkt hål i en tand. Så det blir ett besök längre fram också men då får han träffa tandläkaren för ev lagning.
Lilla tösen är så snäll kryper runt och reser sig ibland alltid med ett leende på läpparna!


  Här sitter tösen i Farmors knä.    

Susanne skjutsade hem mig när Peter kom hem från arbetet.
                                              Hejsvejs!!


Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Skapa flashcards