farmorheladan

Alla inlägg under juni 2019

Av Gun-Britt Svensson - 30 juni 2019 23:15

Hejsan! Idag va det riktigt varmt! Tog itu och rensade landet hemma igår lördag så det såg riktigt bra ut. Tänkte då att jag måste cykla till graven och vattna, ansa se till att det ser ok ut imorgon söndag. Men va drygt det var att cykla, det va tack vare värmen! Jag brukar aldrig svettas men var blöt på ryggen och ansiktet när jag kom hem. Bläää!!!
Få se va jag hittar på imorgon, hade tänkt baka vetelängder fast gruvar mig lite om det blir sån här värme.

 

 

           Visst var det drygt men inte så här!     


                                      Hejsvejs!!

Av Gun-Britt Svensson - 27 juni 2019 20:17

Hejsan!! Idag har vi firat Astrid på 13 års-dagen! Inga leksaker längre på önskelistan för nu är det andra saker som gäller! Nagellack, ritblock av bättre kvalité. Hon tycker mycket om att teckna! Fick också lite ramar som hon önskat sig och lite mera smått och gott. Fick en jättefin radio med massa finesser utav sin mamma & pappa.

    Astrid hade bakat sin tårta själv idag och den var en jättegod med jordgubbar.         Fick smaka Susannes hårda bröd som hon bakat det var mycket gott!!

 

                        Astrid är en riktig gymnast! 

 

Det var inte så varmt idag men det är uppehållsväder det får man vara glad för! Efter fikat åkte Leif och jag till Borlänge för att vara där någon dag.

 

     Igår hade vi besöka av Per-Åke & Ellen i stugan det var så trevligt att träffas. Tog en tur med vår bil och visade runt hur det ser ut i "Siljansbygden".

    

                                       

                                         Hejsvejs!!

 

 

Av Gun-Britt Svensson - 1 juni 2019 19:54

Hejsan!! Vaknar på fredag morgon och kommer nästan inte ur sängen! Va har hänt? Ska jag fått ett ryggskott sååå onödigt precis idag då barnen ska komma!!

 

 

Så ont har jag Aj aj!!

Fast något bättre idag.

 

     Lovat Peter att barnen skulle få komma hit till oss medans Peter provar synen och bestämmer sig för nya bågar. Susanne jobbar men Peter är ledig då förskolan är stängd för någon studiedag. De kom hit strax efter 13.00, fikade lite då de kom sen åkte Peter iväg så han skulle hinna i tid till 14.00

 

               Kilion vill undersöka farmors lådor.  

   

                            Astrid stora tjejen.   

 

   Leif tog med sig Gilbus till lekparken och efter en stund så tog jag med mig minstingen och gick dit. Frågade om Vilgot & Astrid vill följa men de stannar gärna kvar hemma.

   De lekte en stund i lekparken med gungor & rutchkanor sen gick vi tillbaka hemåt igen. 

   Det dröjde inte så länge förän det plinga på dörren och Peter & Susan kom in. De visade bild på val av glasögon riktigt snygga, cirka 14 dagar skulle det ta. De stannar en stund sen åker jag och Peter till graven och den övriga Fam B åker hem. Planterar en blomma där idag ser riktigt fint ut.

   Fick glutenfritt matbröd av Susanne igår som vi smakade imorse till frukost det var jättegott inget smul!!

 

 

                                       Hejdå!!

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards