farmorheladan

Alla inlägg under april 2023

Av Gun-Britt Svensson - 27 april 2023 00:53

Hejsan! Vi åkte hem till Fam Boström idag på e.m då de slutat i jobbet. Peter hade inte hunnit hem men det dröjde inte så länge förän han dök upp. Torsten deras nya familjemedlem (valp) var överlycklig att få besök! Han både bet och pussade oss. Alla mjölktänder sitter kvar gissa om de är vassa! Det vet alla som haft valp.
Vi fikade sen och jag höll ett litet tal för födelsedagsbarnet för det ville jag gör för han har varit och är så hjälpsam och duktig!
                                                      Hejsvejs!!

Kepsen som han fick av mig och Leif likaså Motor-tidningarna.

Av Gun-Britt Svensson - 23 april 2023 16:36

Hejsan!! Varit utan dator någon dag för Peter har haft den hemma hos sig och installerat Windows 10 i den. Han köpte grejer som skulle vara och jag swichade till honom. Smidigt och enkelt!
Sen kom han över en sväng i går och installerade! Han visade mig hur all funkade så jag ska lära Leffe sen. Nu är jag jättenöjd! Susanne ringde och ville gå ett varv på marknaden med mig ok jag följer med. Tog paus med fönsterputsningen och promenerade med Susanne, Vilgot & Lunibelle. Men vi köpte inget denna gång.
Mina grannar kom över på kvällen och tittade på Lets dance för deras TV hade pajat.
Fortsätter med fönsterputsning på nedre våningen i morgon!
TV:n funkar bättre sen datorn blev fixad!?
                                              Hejsvejs!!

Av Gun-Britt Svensson - 20 april 2023 00:43

 Hejsan!! Idag är det min storasysters mans
90-årsdagen' kan inte fatta va åren tagit vägen! År 2000 var vi fyra till Thailand i 14 dagar, båtresan till Sankt Peterburg, Mallorca och andra trevliga bilresor vi gjort tillsammans!!
Jag & Leif cyklade dit till dem idag i ett strålande väder!! Nu börjar det t.o.m bli grönt på buskarna ute så nu är det nära!!
Monica var där när vi kom med sina två små hundar som kom emot oss och var överlyckliga att det kom flera på "kalaset". Lennart hade fått så fina blommor med "bud". Fd grannar i Lesjöfors och från deras barnbarn och mera blommor skulle det komma imorgon!! Sara och hennes man var hit i helgen som var, de gav honom en jättevacker orkidé. Nästa helg kommer Anna och hennes man. Vi hade så trevligt hos dem idag!!??
                                                 Hejsvejs!!

När storfiskarn talar om hur stora fiskar han fått...

Två vackra buketter sattes ihop i krukan.

Av Gun-Britt Svensson - 9 april 2023 01:15

Hejsan! Strålande sol ute!! Vi är bjudna till
P-Å & Ellen på Påskafton det var ett tag sedan vi träffades så det ska bli så trevligt.
Vi tar bilen dit själv denna gång, Leif tycker det går lika bra. Annars brukar de hämta och så tar vi taxi hem det har vi gjort några gånger.
    Satt ute bra länge hos dom i solskenet det var riktigt varmt och skönt i solen!!
Blev bjudna på lite påskgod mat som förrätt, skinka, sill, köttbullar & ägghalvor. Varmrätten var det fläskfilé, potatis, sås, lingonsylt & brysselkål. Jag tog vitt vin till maten så fanns det starköl & 0,5 % öl som Leif tog.
     Ola ringde så vi ska ut till Romme i morgon för det är dags att skifta däcken. Vi skulle bli bjudna på goda mackor till kaffet.
Hoppas det är lika skönt väder imorgon också.
 

 

                                                 

                                                      Hejsvejs!!

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards