farmorheladan

Alla inlägg under september 2020

Av Gun-Britt Svensson - 16 september 2020 17:03

Hejsan! Leif kom hem idag mitt på dagen, han har varit i stugan och stängt för vintern. Passade på att plocka både blåbär & lingon medan det finns kvar. Men nu börjar det bli för jobbigt att plocka bär sa Leif, nästa år köper vi av dom som orkar kuta i skogen sa jag! Tänk han höll med mig! Vi kan köpa två hinkar då räcker det länge!
Astrid ringde igår " är du hemma Farmor?" Ja. "Bra tog fel buss jag kommer snart" Kul då får jag sällskap!
Som tur var hade jag gott om mat så det var bara att sätta sig ner och äta Lasange, trevligt med sällskap vid matbordet. Astrids pappa kom och hämtade henne efter hans jobb.
På kvällen fick jag fikabesök av Cattis som stannade en stund det var så trevligt!!

                                                  

                                                   Hejsvejs!!

Av Gun-Britt Svensson - 5 september 2020 21:24

Hejsan! Vi åkte upp till stugan i måndags 31/8 för att stanna några dagar.  Ska  plocka lingon och gula kantareller om vi hittar.
      Ulla Leifs syster kom upp i tisdags och ville följa med ut i skogen för att få ihop lite lingon också. Jag stannade kvar i stugan och fixade maten tills de skulle komma tillbaka. Det blev torskrygg i ugn. Det är ett säkert kort det blir så gott!

      Jag och Leif hälsade på Brolle i sin stuga också blev kvar där på fika och en pratstund det var så trevligt!   

   Sen har vi ju rävbesök varje kväll lortiga tassar på trappen!   

 

      Det är skogsröjning runt omkring närliggande skog, så det blir riktiga kalhyggen. Vi har varit i tittat när de avverkat och det är bara en "gubbe" som jobbar med fällandet. Ett grovt träd tar cirka 3-4 minuter då är det fällt, kvistat och uppsågat i rätt längd!

 

               

 

                                                   Hejdå!!

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards