farmorheladan

Alla inlägg under februari 2018

Av Gun-Britt Svensson - 25 februari 2018 11:51

Hejsan!! Ja nu åkte vi dit så det braka i alla fall! Leif först den 17/2 och jag 5 dagar senare 21/2 i influensa! Vi tog ju vaccination för att slippa bli sjuka men inte då.. En natt fick jag resa mig upp då hade det slagit lock med allt slem  Fick inte luft som vanligt panik!! Det är såå jävulskt att råka ut för detta!! Är totalt slut och orkeslös. Peter (min son) har handlat åt oss för det började tryta i kylen.

     Solen skiner ute och det är så vackert, men tyvärr måste jag stänga den ute för jag är så ljuskänslig just nu.

 

 

Ja det är så här vi tillbringar dagarna orkar inget annat.

 

Tisdag 27/2 önskar att det vänder snart men det är segt! Leif är något bättre än jag och det beror väl på att han hade  det 5 dagar före mig. Har hostat nu så jag har sååå ont i höger revbensmuskler. Ringde VC idag för rådgivning men ska ringa imorgon igen vid 07.30 om jag inte är bättre. Det är ju bra om någon lyssnar på lungorna sa sköterskan.

    Det här va inte roligt att råka ut för! Men det va nog bra vi fick det samtidigt tycker jag.

    Vår granne Anna har skottat åt oss det va snällt, tror att två av våra grannar har långsemester och en har flyttat och så vi Influensa! 

 

                                      Hejsvejs!!

      

Av Gun-Britt Svensson - 20 februari 2018 15:37

Hejsan! Är ute och går nästan varje dag med stavarna som jag fått. Det är riktigt skönt och ett bra stöd också när det är halt, och så har man ju lite yrsel tillika. Det är inte ett int sa flickan.
Sen har ju min andra hälft (Leif) råkat ut för en riktig brakförskylning eller kan det möjligen vara en släng av influensa? Vaccinet skulle ju inte hjälpa i år det ser vi ju! Har nog aldrig sett Leif sååå dålig!! Hoppas jag slipper för jag är livrädd varje gång!! Det slår sig på mina luftrör sen får jag ingen luft har råkat ut för det ett par ggr.

Hejsan!!

                               Jättebra med stavar!

Av Gun-Britt Svensson - 9 februari 2018 23:07

Hejsan!! Igår var jag på hembesök hos ett par som får fotvård regelbundet av mig. De är så trevliga! Jag frågade frun var jag ska köpa "gåstavar"? Du kan få ett par av mig sa hon, jag har ju köpt nya stavar. Sagt och gjort sprang hon ner i förrådet och kom upp med ett par fina stavar till mig!! Jag köper dom sa jag! Aldrig i livet sa hon!
Provade dem idag då jag tog ryggsäcken och promenerade till Dollar för att handla lite smått & gott!
Det var en härlig promenad med solen som sken ?
    Ska på dop i morgon då Leifs systers barnbarn döps i Stora Skedvi kyrka. Tina kommer och hämtar oss det blir jättebra! Det var mycket folk i kyrkan däribland mycket barn.   

Prästen som var en kvinnlig sa att barnen fick röra sig fritt i kyrkan. Tänk sån skillnad det blivit sen jag var barn! Oj oj oj!!

    Fika bjöds i församlingshemmet bredvid, och Ulla & Lina hade bakat ljuvligt gott! 

 

 

 

Denna vers använde jag men skrev "flickebarn" istället. 

 

 

                             Leia ska flickan heta.

 


                                    Natti Natti

Av Gun-Britt Svensson - 6 februari 2018 23:24

Hejsan! Igår va det babysim och då ville jag följa med så Gilbus och Vilgot också fick bada och leka i vattnet! De älskar att vara i simhallen. Filmade lite på Susanne och Kileon när de hade sina övningar för sig i badet! ?
I den bassängen vi var är det "vågmaskin" så då får barnen gå upp när den drar igång, de varar bara någon minut. Det gillar jag att simma i.

                                   Hejsvejs!!

 

Gissa om barnen har kul?! Farmor har också roligt jag tyckte nog det va lika kul som dom!

Av Gun-Britt Svensson - 3 februari 2018 13:45

Hejsan!! Tänk att det inte vill ge sig någon gång med detta snöande!!
Ulla ringde nyss så vi får lite besök det blir trevligt.

Hejsvejs!!

                 Vet snart inte vart vi ska lägga snön.

 

 

                                      Hejsvejs!!

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Skapa flashcards