farmorheladan

Alla inlägg under januari 2018

Av Gun-Britt Svensson - 28 januari 2018 19:09

Hejsan!! Idag har Carl namnsdag tänker då på min pappa som hette så   och min bror heter Karl-Erik och barnbarnet har Carl i mellannamn. Tycker det är ett fint namn pappa hette Carl-Oskar men kallades alltid Carl. Tror att Oskar var mellannamn? vet inte säkert. I alla fall så hade han två Kunganamn!      

     Vilken vinter vi fick kunde inte tro vi skulle få såna massor med snö, hoppas det finns kvar till Vasaloppet så alla skidlöpare kan träna! Ola är i Italien över helgen och åker  Marcialonga 7 mil på skidor och avslutar med bokstavligen rätt upp i 2 km innan målgången. Blir spännande höra hur det gått för grabben när han kommer hem. Något mörbultad kan jag tro.

 

   

 

     Peter och resten av firman har varit och kört Folkrace i helgen och det tyckte Peter va jätteroligt likaså de andra på jobbet också!

 

 

 

    Jag och Leif har varit in till Falun en sväng i veckan skulle titta in på Karl Hedins ang trappen men vi tog en tur till Bengt och Marianne och hälsa på dem i stället det va mycket trevligare! 

    Vi har bestämt oss för Ektrapp nu så vi får se när ekplankorna kommer. 

 

                                       Hejsvejs!!

   

Av Gun-Britt Svensson - 21 januari 2018 19:02

Hejsan!! Tycker att det börjar ljusna ute och det känns skönt! Mycket snö har vi fått så vi har en riktig vinter denna gång! Det är väl bra för alla som vill åka skidor, pulka, skridskor och annat roligt i snön. Framförallt barnen tänker ju jag på. 

    Har varit på Grims 4 årskalas där var det uppåt han tyckte förstås att det va toppen med paket. Lina bjöd på gott fika!

    Denna helg var jag och Monica F ut och tog en runda på stan, slank in på Qwarnströms som har total utförsäljning av butiken. Fastnade för en lejongul 3/4 lång kappa som jag blev jättekär i, så den fick följa med hem. Monica skulle slita på det hon hade. Men jag var så less på min svarta duffel ville ha nåt i färg. Var sedan in till frissan och bokade tid för klipp & sling fick inte förrän den 6/2. Men jag får stå ut! 

 

 

 

  Leif har målat om vårt trappräcke inomhus till vitt så det blev så ljust och fint! Stor skillnad då det varit gulnad furu innan.

 

 

Den som kommer ihåg hur det var innan ser ju förändringen!

 

 

                                     Hejsvejs!!

Av Gun-Britt Svensson - 12 januari 2018 14:42

Hejsan! Idag har jag plockat bort julen och varit upp med den på vinden. Så skönt det känns när det är klart

ska bara byta gardiner i fönstren i köket ska bara ladda för det kanske få nåt i magen först.

    Har varit i Hedemora tisdag och torsdag och jobbat och det blir lika nästa vecka. Kul och träffa sina arbetskamrater efter helgen. Har inte varit där under hela december det har varit bra. I går morse när jag gick till bussen (06.45) var det 16.3 grader kallt så det va riktigt kallt!! Just nu har vi -4 grader. Nu ska jag fixa lite mat till oss fast Leif börjar med att koka en kaffetår till oss.

      Leif ska på ishockey i kväll nere på stan och titta på storbildsTV. Få se va jag hittar på.

 

                                    HEJSVEJS!!!

    

    

      

 

 

Av Gun-Britt Svensson - 3 januari 2018 17:56

Hejsan!! Vi hade kommit överens om att ta en tur till stugan och titta till och se att allt är OK. Hade lovat Susanne att titta om vi hade en skumgummimadrass som vi inte använde som va fräch, för hon skulle sy en "tygbassäng" till lillen. Denna gång ska den bli större för hon har sytt en liten tidigare när Gilbus när han var baby.

 

       

      Den här håller Susanne på att sy inte mycket kvar nu.

 

 


      Vi hälsade på Ulla & Ove en snabbis på morgonen då vi åkte förbi och drack en kopp kaffe kul att stanna till och prata lite. De hade sitt barnbarn där så Ulla hade så roligt med henne och innan vi gick blev vi bjudna på glitterkakor av tösen   .

       Väl uppe i stugan på hoppig väg! rena tvättbrädet så fick vi ställa bilen på vägkanten för det var sååå mycket snö!!! Leif hade storsövlarna på sig men jag äger inga så det blev att gå i fotspåren. Så det gällde att hålla balansen   

       Kom in till slut, det gick bra i alla fall det var nog nästan en halvmeter snö alla gånger! Leif hade med sig massa talgbollar som han satte upp till fåglarna sen leta madrass.

 


        
Oj va snö nu blir det pulsa!



       
  Utsikt ner till ån.

 

 

Så såg det ut där vi skulle ta stora klivet in på gården!

 

 

Jag visste va madrassen fanns så det var snabbt avklarat. Vi stannade inte lång stund utan åkte iväg för nästa stopp blir hos Fam B.

      Gilbus sken som en sol då vi kom dit, "Kommer Farmor & Leif" och favoriten är Leif han hinner inte nästan få av sig kläderna förrän han sitter i hans knä. Va du är go sa Leif till honom "det är du me" sa Gilbus!  Det kommmer så mycket roligt ur de små munnarna så man får skratta!   

 Sen fikade vi där också och stannade en stund och Susanne blev jättenöjd med madrassen.

      

                                   Hejsvejs!!

 

 

 

 

Av Gun-Britt Svensson - 1 januari 2018 18:54

God Fortsättning på nya året som vi nu har precis börjat på. När jag inleder ett nytt år nu för tiden tänker jag alltid va kommer att hända detta år? I ungdomen såg man bara ljust på framtiden inget ont kunde hända. Ju äldre man blir, det hör väl till.   

     Firade in nyåret hos min syster och svåger i år och det va sååå jättetrevligt och god mat & dryck!! Kaffe och god tårta som Inger bakat alla tiders god.

       Vi gick en trappa upp sedan och pratade och drack och åt ostbricka. Det är så trevligt att vara tillsammans!!!

       Skålade in det nya året då det var dags för det, efter att vi lyssnat på Ring klocka ring....som lästes av Krister Henriksson detta år.

 

 

Min svägerska Berith & min bror Karl-Erik (blundar precis)

 

 

                            Leif & Berith snackar.

 

  Lennart min svåger, Inger & jag kom inte med på bild. 

 

       Leif tog cykeln på bilen för han skulle cykla hem på natten och jag fick åka med min bror & svägerska kom hem cirka 01.00 

 

                            GOTT NYTT ÅR!!   

 

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Skapa flashcards