farmorheladan

Alla inlägg under augusti 2014

Av Gun-Britt Svensson - 31 augusti 2014 13:46

Hejsan!! Då kom vi till dagen vi skulle fira Ove min svåger som fyller 60 år! Fick åka med Tina som hämtade oss så Leif behövde inte köra för en gång skull det va hon som erbjöd sig när vi träffades förut. Festen skulle börja 19.00 så hon kom 18.30 som var bestämt. Det hade varit ett strålande fint höstväder hela dagen och fortsatte likaså som tur va! Allting går ju mycket enklare med fint väder.

     Väl framme så var det mycket folk redan där och många vi kände fast jag kände mest släktingarna. En fd kollega från min tid från "långvården" sen en från sekreterare från tiden på Gynmott. Ja det va 119 personer så man kan säga det var fullt i bystuggu!! 

Bra musik och det började med en tjej som sjöng och spela fiol och sin mamma på piano tror de var från Bäsna.

 Fast bäst är när de de släpper loss i gamla godingar från Creedence Clearwater Revival. Det är som att vrida tiden tillbaka skitbra!!!

    Vi åkte hem strax efter 01.00 med Tina och lite runda under fötterna var vi allt.

     Presenter ville han skulle gå till "Läkare utan gränser" och så fick det bli mycket klokt det ska jag ta efter härdanefter!   

 

                                        Hejsvejs!!!

 

                                                  


      

                                      Ove på trummor

 

                                        Kul frågelek

 

                              Va är det som är så roligt??

 

                                      Birgitta & Emma

 

Av Gun-Britt Svensson - 29 augusti 2014 00:45

Hejsan! Det börjar bli svalare i luften inte roligt att sommaren snart är över!! Då får vi långta ett helt år till nästa sommar!

   Ja nu har två par firat Bröllopsdag med en dag mellan 27 & 28 augusti fast det ena paret 49-årigt det andra 9-årigt♥♥♥♥

    Sen har också Leifs dotter fyllt jämnt den 28/8 likaså hennes dotter den 10:de också det är mycket på G denna månad. 

                          Grattis på er allesammans!!!!!!

 

                            

 

 Augusti börjar alltid med att min man fyller år sen kommer den ena efter den andra.

   Fick besök i onsdags nere i mitt behandlingsrum där jag tar mot mina kunder på fotvård. Det var min bror och svägerska som titta in det var så trevligt. De skulle få hämta sin nya soffa idag så Inger,  Lennart, Berith, K-E och Leif åkte till stugan deras med den.

          I tisdags löneförhandlade jag för mig själv för förstå gången och det gick riktigt bra blev jättenöjd!! Tidigare har ju Kommunal skött om sånt där då har det inte blivit så mycket som denna gång.

 

                                        Hejsvejs!!

Av Gun-Britt Svensson - 24 augusti 2014 00:30

 

  Hej igen!! Vädret är hit och dit så vi packade ihop i fredags för hemresa. Då Leif höll på att packa in i bilen så kom en dam och en man med käpp in på gården, mannen hälsade på Leif i hand, först kände han inte igen honom men sen så var det stora famnen! Det var en som Leif lekt med som barn som var från byn men har varit bosatt i Glasgow sedan ungdomen är idag 70+. Han  bröt lite på engelska men pratade flytande svenska trots alla sina år i Skottland. Leif ropade ut mig och när han fick syn på mig stod han med öppen famn! Ska vi kramas så jag självklart så han! Sen ville han uppleva sina barndomsminnen och bada i ån sagt och och gjort han klädde av sig näck och kröp i. 

        Vi åkte hem vinkade till nudistbadaren sen skulle vi stanna till en snabbis på Clas Ohlson jag skulle få pengar tillbaka som blivit fel. 

      Vid hemkomsten som vanligt är det ju tvätten som är prio 1 för mig, skönt att få det ur världen. Sen rullar det på som vanligt med mat som ska fixas. Men det som va tråkigt då vi kom hem det var att kylskåpet stod på 5- jag blir galen det tar aldrig slut!!!! Så på måndag måste vi ringa efter reparatören igen. Ska vi behöva byta kyl??? då blir det frys också fy så dyrt!!! 

                                                      Hejsvejs!!!!

 

Av Gun-Britt Svensson - 17 augusti 2014 19:58

Hejsan!! Värmen  har svikit oss nu så man får sätta på sig lite mera på armarna för att inte frysa. Jag har haft ett linne nästan hela sommaren och korta jeans för allt annat har varit för varmt!  Tråkigt att det snart är slut med sandalsäsongen, det som är så skönt! 

     Imorgon ska jag jobba och det spöregnar ute inte kul, men jag får ta paraplyet då jag promenerar vägen fram. 

     Inger ringde till mig idag och vi pratade om ditt och datt allt var bra med dem. Efter henne så ringde Rigmor och hon berättade hur trevligt det varit i Örebro hos väninnan. 

        Igår var jag och Leif bjudna till Leifs syster och man på kräftskiva till deras sommarstuga som ligger så fint alldeles vid en sjö. De andra syskonen kom också med respektive. Välkomstdrinken hette "Lennart" 

       Sen så blev det lek!! Kubb skulle det bli fruar mot herrar och vi fruar tog hem vinsten. 

         Sen blev det kräftor, snaps, västerbottenpaj, sallad med fetaost, mjukt bröd brännvinsost! Kaffe med pajtårta och mycket gott!! Vi satt i skymmning då de inte har el dragen dit men gasol fanns ju. Vi hade inte någon bil utan åkte med en bror och svägerska till Leif. 

  Knäppte lite kort men glömde kameran där så kort kommer in här lite senare.

 

                 Leif gick ner till sjön och mata fiskarna. 

 

                       Vi hade tur med vädret 

 

 

                  Vi hade en trevlig dag tillsammans

 

                                  Hejsvejs!!

 

 

 

 

Av Gun-Britt Svensson - 15 augusti 2014 19:23

Hejsan!! Klockan ringde 05.15 i morse inte precis va jag är van vi har varit sjusovare på semestern Leif och jag. För om det är nåt vi kan så kan vi sova. Det är ju en gåva om jag tänker tillbaka på min mamma som alltid klagade på dålig sömn.

    Trevligt träffa alla gamla arb.kollegor idag och där var också en sekreterare som är pensionär så jag slank in och snackade med henne och tyckte väl "det är tur de har oss som ställer upp sa jag" Ja det höll hon med om någon dag då och då är väl okey!!

                                           

 

                                        Hejsvejs!!!

 

                                 

Av Gun-Britt Svensson - 13 augusti 2014 18:31

Hej igen! Något som jag inte har skrivit om som varit så trevligt i sommar det var då vi åkte med Peter med familj i deras bil till Gröna Lund! Susanne och jag hoppade över karusellerna men alla de andra åkte den ena efter den andra!! Den som de gillade bäst var "Vilda Musen" (vilket namn). Hej va det gick det var en berg och dalbana inte den värsta men den räckte till!

 

                                       Vilda Musen

 

                 Pappa Peter fixade trappen 

 

                          Astrid fuskade lite (smart)

 

       Va har jag gett mig in i ser det ut som han tänker?

 

  Vilgot gillar att åka karusell fast jag undrar va som rör sig i huvudet på honom där?


    Trevlig heldag kom hem lagom till läggdags. Susannes bror hade hundarna under vår dag i Stockholm och det hade gått jättebra!

 

                                       Hejsvejs!!

 


 

Av Gun-Britt Svensson - 9 augusti 2014 20:15

Hejsan på er!! Vilken röklukt vi känt från den stora branden i Vestmanland som härjar just nu senast tiden!! Det har varit bra nu någon dag fast det har varit alldeles bedrövligt när vinden låg på åt vårat håll! Men vi ska väl inte klaga ända som klarat oss från allt det tråkiga som man ser på TV, rena rama månlandskapen stackars människor som bor där! När ska det bli som förut för dom? Alla frivilliga som ställt upp har varit enastående och alla andra på marken och i luften som bekämpar elden! En eloge till alla!!

     Idag har jag och Leif cyklat hem en sväng till Sundströms och fika men fy vale sån värme!! 

     När vi kom hem så tyckte Leif att vi åker ner till IKEA och käkar sagt och gjort så fick det bli! Passade också på att slinka in på Clas Ohlson för att inhandla en kyl & frystermometer.

      

 

 

                                          Hejsvejs!!

    

Av Gun-Britt Svensson - 3 augusti 2014 22:46

Hej igen! Då var  det sista veckan på semestern för mig börjar lite försiktigt imorgon. Vi har haft så skönt i stugan och vilket väder det varit!! Badat flera ggr om dagen men det svalkar knappt 25 gr det har nog aldrig varit något liknande förut och det ska visst fortsätta i augusti. Pust!!! Det är olidligt på Humlan kan jag tala om! För nu är stenkåken riktigt varm!! Vi har korsdrag på övervåningen där vi sover men va hjälper det??

         Vi var in en kort sväng till fam B på hemvägen och där var Peter i reparationstagen med en Cross han och en kompis hade varit ut på en tur.  Barnen cyklade fram och åter på vägen där. Susanne mådde bra och hon ser då så välmående ut så. 

       Fick ett telefonsamtal av Inger att hon och Lennart nu blivit gammelmormor och gammelmorfar, Annas dotter Malin fick en gosse idag!! Så nu är det uppåt!! ♥♥ Det är lycka!  

 

 

                                               HEJSVEJS!!!!

         

 

 

 

 


Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards