farmorheladan

Alla inlägg under oktober 2019

Av Gun-Britt Svensson - 20 oktober 2019 21:06

Hejsan! Berith min svägerska ringde mig idag och hörde om vi ville ha besök en stund. Självklart va trevligt få träffas. De skulle åka till pappas grav sen då det är hans "födelsedag" idag. Fast det var länge sedan som han fann bland oss.

 

 

                 Karl-Erik & Berith tände ljuset idag.

 

    Fick telefon av en annan bekant som ville vi skulle komma på fika på em. Bestämde att vi  kommer dit efter Boströms åkt. Tänk att det blir två trevliga besök samma dag!! 

 

                                    Hejsvejs!!

Av Gun-Britt Svensson - 16 oktober 2019 19:53

Hejsan! Gick upp ganska tidigt i morse för jag hade lovat Susanne köpa ett par badbrallor till Vilgot som skulle till badhuset med skolan imorgon. Fick en bild på dom på min telefon så det skulle bli rätt storlek och den byxa som gossen önskar. 74.50 det var ju billigt tyckte jag hoppas de finns kvar, det är visst rea på dom. Tråkigt nog så var det duggregn ute men det var skönt med frisk luft.

     Då jag kom in på Lindex så hittade jag på badbyxorna men med dubbla priset 149:-? Okej han vill ju ha dom låt gå. Visade expiditen prisskillnaden Ja visst är det tokigt sa hon men det är nätpriset! Undra på att affärerna går i Konkurs en efter en sa jag och hon höll med mig. Jag köpte dem i alla fall.

 

 

 Hoppas de var bra!!

 

                                        Hejsvejs!!

Av Gun-Britt Svensson - 14 oktober 2019 21:20

Hejsan!! Idag var det inget vidare väder men hade lovat ut mig på ett hembesök så jag trampade iväg cirka 10.30 Leif då jag cyklade iväg för han hade hämtat våra grannar som kom med flyget i natt. Till råga på allt var det försenat en timme så han satt där och väntade in dom. Men vi hjälper varandra så det blir deras tur längre fram. Han tog i dörren 03.00 så det är inte konstigt han var trött.

      Idag på e.m ringer det på dörren och där står Anders och Elisabeth det var jätteskoj för det blir inte så ofta tyvärr vi ses! Hon ville gärna titta på bakboken som Susanne skrivit och den köpte hon direkt tyckte den var alla tiders fin med jättebra recept. Hon har ju såna besvär så hon var glad över  boken!

 

                                      

                          När vi var i Marbella 2017

 

 

                                    Hejsvejs!!

 

Av Gun-Britt Svensson - 10 oktober 2019 22:33

Hej på er! Det går sakta men säkert till det bättre. Jag går fortfarande på värktabletter kan inte vara helt utan ännu! Är nästan fullt rörlig, har ett rejält blåmärke på hö armbåge som ömmar som också gör ont vid vissa rörelser. Det ska nog bli bättre så småningom.

    Leif och jag tog en tur till stugan i fredags för att titta till allt var ok däruppe. Ulla ringde mig och ville att jag skulle följa med henne till Maximteatern på lördag 12/10 "Do you remember?" lite nostalg. Jättebra musik var det och vilka duktiga dansare!! 



                                      HEJSVEJS

Av Gun-Britt Svensson - 4 oktober 2019 17:21

Hejsan! Svårt att ta mig ur sängen i morse får ju inte använda bröstmusklerna då skriker jag för det gör sååå ont!! Men vi hade besök idag och det piggar upp. Fick berätta om min "kullerbutta" på asfalten i Uppsala.
Tog en promenad sen då vi blev själva, skönt med lite frisk luft, och efter en stund ringer Leif frågar om jag vill ha pizza? Ja va gott det va länge sedan! Han är inne på Pizzerian, då beställer jag sa Leif.
Skönt att slippa laga mat idag det tar emot när jag har ont. Tur jag har bra värktabletter att ta till!


                                      HEJSVEJS

Av Gun-Britt Svensson - 2 oktober 2019 23:16

Hejsan! Jag och min väninna åker två gånger/år till Uppsala och shoppar lite kläder om vi ser något vi vill ha. Sen äter vi gott och fikar där det finns gott fikabröd.
Vi åkte med tåget kl. 07.56 framme 09.30 Dåligt väder duggregn nästan hela dagen och gråkallt!
Vi hittade lite av varje i klädväg så vi kände oss så nöjda, när klockan var 16.45 gick vi mot järnvägsstationen. När vi nästan var framme där ramlade jag framstupa!! Aj aj! det kom hjälpsamma människor som ville hjälpa upp mig, min väninna var ju där också förstås och hon blev så rädd att jag hade gjort mig riktigt illa.

 

   

Lånad bild. Fast jag ramlade framstupa.


Revbenssmärtor & hö armbåge gör ont!! Så skrapsår hö knä. Kläderna gick inte sönder konstigt nog och det va ju bra. Nu ska jag försöka sova. Men trots allt hade vi haft en trevlig dag, och ännu bättre om jag inte trillat omkull!

                                       Natti Natti

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards