farmorheladan

Alla inlägg under mars 2016

Av Gun-Britt Svensson - 30 mars 2016 20:38

Hejsan! Ja som sagt nu är påsken förbi men den har varit så trevlig och solsken har det varit! På annandag påsk fick vi besök av bror och svägerska och det var jättetrevligt hade beställt en bok av deras sonhustru Anna som hon skrivit, så den har jag och Leif läst ut. Hon är ju en duktig skrivare det har hon bevisat i sin blogg och Facebook där hon är flitig skrivare!

    Igår cyklade jag upp till Hagavägen och klippte mig och det känns sååå skönt att kunna röra sig hur man vill igen!! Märker inget synfel mera tack och lov!!

     Men nu är det dax för glasögonen istället vänster båge har släppt från "glaset" så det känns som flera nr för stora!! Var till Synsam och de ska hjälpa mig på måndag 4/4  f.m De skulle ev skicka iväg på lagning men det skulle dröja och kosta så då blev jag tveksam. Inte nog med det jag kan inte vara utan brillor är ju nästan blind för tusan! Har aldrig varit nöjd med dessa bågar så det får duga med lim och passande nagelack!! Blir ju gjort bedans jag väntar!  

 

    

 

       Inte mina brillor men nåt i den stilen idag ha ha ha                     

 

           De ville nog jag skulle köpa ett par vårbrillor.

 

                       

                                       Hejsvejs!!!!                                

    

Av Gun-Britt Svensson - 28 mars 2016 06:54

Hejsan! Idag hade vi bestämt att göra något med Astrid & Vilgot och solen sken så det fick bli sommarstugan. De har bara varit där på sommaren så nu blir det något nytt. Vi hade med oss grillkorv, bröd, senap och ketchup för grillen sen blev det jordgubbar till efterrätt.
Barnen var ute och spika i snickerboa en stund sen måste jag ut och promenera för tårna börja frysa.
De tyckte att bäckarna som porla överallt var sååå spännande. Det var mycket snö kvar på marken hela tomten var täckt vid stugan och i stan är det snörent.

    Jag som hoppats på att få plocka någon vårblomma men tji fick jag.
Sen åkte vi hem med barnen och gick in en stund och drack en kopp kaffe. Astrid spelade lite gitarr för oss hon är duktig lilla fröken! Sen lillplutten som går nu men är lite försiktig ändå.
PS. När vi åkte hem frågade de när de fick följa med nästa gång. Ds.

    De tyckte om att gå i skogen såg att det var full aktivitet i myrstacken!

 Gott med lite grillkorv med bröd när man har fått massor av frisk luft!!

 

                                                  
                       Hejsan!!

Av Gun-Britt Svensson - 24 mars 2016 19:29

Hejsan!! Lite blåsigt ute men jag tycker det är skönt. Igår e.m hälsade vi på f.d grannar som bor en bit ifrån oss, det är gångavstånd. De bor så bra ingen trapp numera det var därför de flyttade från radhuset. Det är ju det som kan ställa till problem om man blir handikappad på något sätt.

    Kommer bara ihåg när jag bröt vänster underben då var jag  gipsad i 6 veckor vilket elände med trapp. Men än är det inte aktuellt för vår del vi trivs väldigt bra där vi bor. 


    Leif var själv och handlade på Willys idag så skönt slippa någon gång att följa med.

     Ska göra en sväng till stugan över dagen men har inte bestämt vilken och då ska Astrid & Vilgot få följa med.  Det blir jätteroligt!!   

 

   

 

 

 

                                   

Av Gun-Britt Svensson - 22 mars 2016 02:23

Hejsan! Idag har jag varit ute på hembesök och det kändes riktigt bra!! Ett av besöken cyklade jag till skönt, jag var ju lite rädd att att inte våga. Men min synrubbning är nästan helt återställd tack & lov!!
Tittade ut genom fönstret och ser att det är vitt på marken. Det har ju varit lite kyligt så det är nog därför snön kom. Men den försvinner nog lika fort.
Natti Natti

Av Gun-Britt Svensson - 19 mars 2016 18:56

Hejsan!! Nu är det inte skönt vara ute blåser isvindar så nu åkte vinterjackan på igen. Har använt min skinnjacka några dagar då det var strålande men den blir väl bättre väder! Igår morse tror jag t.o.m det såg ut som lite snöpuder på marken men det försvann på en gång!

     Igår städade vi Leif och jag så nu skänns det skönt ha det gjort för några dagar. Ringde till Karl-Erik & Berith på e.m prata bort en stund och Rigmor ringde till mig också så vi snackade en stund roligt höra rösten på sina syskon. Igår var vi hem till Sundströms och hälsade på och Inger bjöd som vanligt på nåt gott till kaffet, det blev en jättegod vetelängd som det blev bara en liten bit kvar av. 

    Idag tog jag en cykeltur hem till Monica F det är premiärturen sedan jag jag hem från Lasarettet. Känner att jag blivit helt återställd (nästan) men det är bara ibland jag märker av dubbelseendet, framförallt vid läsning. Jag och Monica promenerade till Ica Maxi och handlade blommor små påskliljor utanför dörren och en bukett tulpaner i köket.

 

   

                      Ska ha dem i utanför dörren i krukan.

 

                                            Trevlig Helg!!                                         

    

Av Gun-Britt Svensson - 16 mars 2016 17:49

Hejsan!! Imorse hade jag tid hos tandhygenisten för storrengöring! Sen ska jag betala för idag sedan är jag klar för denna gång. Frågade henne, jag blir väl kallad? Ja om ett år mars 2017 är det dax igen för ny genomgång. Men då hoppas jag det blir lite billigare! Ha ha ha ha     Jag har ju fått två tandkronor så det kostar ju en del!

     Nu ska jag gå ner och titta på dumburken!!

 

 

 

 Inte mitt garniatyr men glad för mina nya tandkronor.

 

                                      Hejsvejs!!                               

 

 

Av Gun-Britt Svensson - 15 mars 2016 11:49

Hejsan!! Det ringer i min telefon, jag ligger ff kvar i sängen det är min syster som vill att vi åker ner till Norra Backa en sväng och kikar. Vi har pratat om att ha en dammsugare på båda planen så vi ska till Elgiganten. Vi fick lite demonstration men vi vill tänka på saken. Gick över till mus-avdelningen för någonting ska vi väl ha så det blev en varsin sladdlös mus och snygga musplattor. Köpte också doftkulor till dammsugaren.

Får Monica S på besök efter hennes jobb det blir trevligt  hon ska vidare sedan till stallet Bellman väntar, efter hon varit här. 

 

Vilken trevlig dag jag haft idag igen!!!     

 

                                             Hejsvejs!! 

Av Gun-Britt Svensson - 12 mars 2016 00:37

Hejsan! Leif kom och hämtade mig på tisdag e.m Det var så skönt att få komma hem och veta att det inte va nåt allvarligt fel på mig! Fast det är inte trevligt att vara yr och se dubbelt i vissa synfält. Det positiva är att pupillern på hö öga här minskat tack och lov!!! Inte lika mycket dubbelseende heller  .

Onsdag f.m tog en promenad till Apoteket hämtade medicin.

         Onsdag e.m efter Peters jobb kom hela familjen och hälsa på och vi gratta Peter på 38 årsdagen. 

Torsdag f.m kom Sundströms med blomma och hembakat bröd sen kom min väninna Monica med en blomma Peter kikar in en snabbis sen på kvällen cirka kl 18.15 blommor matbröd & bullar. 

Heldag med besök däremellan telefonsamtal. 

    Vill helst titta med hö öga och blunda med vä när jag tittar på TV eller ska läsa något, men det ska väl bli bättre. 

 

   

 ,

 Så kan det vara när man ser dubbelt mycket otrevligt!!!

 

Men faktiskt så känns det lite bättre idag och pupillen har krymt ihop till nästan rätt storlek!! Skönt!!                                      

 

                                     HEJVEJS!!

 

 

 

 

 

 

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Skapa flashcards