farmorheladan

Alla inlägg under januari 2019

Av Gun-Britt Svensson - 27 januari 2019 23:07

Hejsan! Då kom dagen D, jag & Leif blev hämtade av Catarina kl 11.00 därefter åkte vi vidare för att hämtade upp Kjerstin vid hennes dörr. Sen tog "chauffören" byvägarna fram till målet Dalecarlia Hotell i Tällberg där vi skulle bli bjudna på Brunch.   
Det var sååå mycket gott!! Det var kallskuret, varmrätter med  både kött & fisk, frukter, dessert & kaffe och gott fikabröd!!   
Det var alla tiders gott allting, det kan man varmt rekommendera!   


 


               Vi har haft en jättetrevlig Söndag!

                                      Hejdå!!  

Av Gun-Britt Svensson - 24 januari 2019 20:28

Hejsan! Idag är skönt väder 3- grader ute. Tog en promenad på eftermiddagen gick hem till väninna och gav henne lite saker jag lovat.

     Äntligen fick vi en regering som kunde komma överens vilken som skulle ta rollen som Statsminister. Fast det satt långt inne! från september 2018 till förra helgen. Så lång tid ha det aldrig tagit. Hoppas de kan hålla sams nu bara så de inte börjar strula så de ställer till så det blir omval! Lugn i båten får vi säga!

 

 

 

      På lördag blir jag, Leif & Kjerstin hämtade för att åka till Dalecarlia i Tällberg och äta Brunch, det är Cattis julklapp till oss. Riktigt bra påhittigt!! Vi blir hämtade av henne också det trevligt!! Har hört andra som varit på Brunch där och det ska vara alla tiders bra:

     

                                       Hejdå!!                                   

 

 

Av Gun-Britt Svensson - 14 januari 2019 11:56

Hejsan!! Jag och Leif reste ner i lördags förmiddag 12/1 för att uppvakta min syster som hade fest hos sin dotter i Vallentuna. Ställde in GPS:n i min telefon och den funkade ok hela resan. För det var ju första gången vi åkte dit härifrån och Leif har aldrig varit där förut. Jag har varit där en gång tidigare fast det var några år sedan, men då var jag redan i Stockholm så det blev en helt annan resväg såklart.

     Resan gick fint kom direkt fram till huset och Rigmor  öppnade då jag plingade på. Festen skulle börja vid 16.00 och vi kom cirka 13.30 tror jag. Vi skulle sova på nedre plan så vi bar ner väskorna direkt så de inte stod i vägen. Drack lite kaffe sedan hjälpte vi till med lite smått som var kvar innan alla skulle dyka upp.

     Ove hade gjort ett bildspel på gamla fina bilder på syrrans händelserika liv hur det varit genom åren så det rullade och gick, på nedre plan och mellan plan. Syrran fick se det före alla andra så hon vara förberedd. Det var mycket fint gjort och känslosamt och mycket uppskattat.

       De hade gjort en bardisk där nere så den som ville kunde gå ner och beställa nåt gott att dricka.

       Alla barnen hade ett finger med i "spelet" likaså barnens far hade också tagit fram ungdomsbilder till Ove som han kopierade och lät rulla.

      Marita höll ett så fint tal om sin Mamma och Pappa och deras barndom och trevliga semestrar tillsammans.   

     Sen är ju Marita lite ängslig för levande ljus så för säkerhetensskull drog hon utrymmningsplan och Vilgot skulle ta befälet om nåt händer. Allt var på skoj men sååå bra spelat det va, det var nog många som gick på det en bra stund innan "slanten trilla ner"!!

 

 

 

 

                            Rigmor min syster.

 

                        Rigmors dotter Marita (Värdinnan)

 

      Leif i framkant Bakom står Ulrika (Rigmors dotter) bredvid Ove Maritas man (värd)

 

    Berith min svägerska (brors fru) Maritas son bredvid.                       

 

                            Min syster Inger

   

     Magnus (Rigmors son) & flickorna är Rigmors barnbarn  Katarinas barn.

 

                                     Hejsvejs!!      

Av Gun-Britt Svensson - 6 januari 2019 01:26

Hejsan! Ska ladda för vår Stockholmsresan den 12/1 då syrran har fest det ska bli sååå trevligt!! Jag och Leif sover över hos Mattssons i Vallentuna. Det Ska bli kul träffa alla som är inbjudna. Vi träffas ju inte så ofta.
Har varit ut och kikat på present det är inte det lättaste må jag säga! Hon har ju det mesta, så är det ju när man kommer upp i åren! Tror i alla fall jag kommit på något som jag tror kan uppskattas!? Berättar inte det nu.

                                     Hejsvejs!!


Av Gun-Britt Svensson - 1 januari 2019 17:44

Hejsan! I år är det vår tur att bjuda till Nyårsfest. Hade tänkt att i år tar vi det lite enklare. Så jag hade förberett dem på det innan och det tyckte det var jättebra!! Huvudsaken vi träffas och får prata om allt som varit och kommer att hända.

När klockan var cirka 21.00 kom Monica S efter jobbet. Hon tog en liten smakbit, de hade visst käkat på jobbet tillsammans en kväll som denna. Trevligt att hon kom förbi en sväng fast hon väntade inte in nya året eftersom hon skulle upp och jobba kl 07.00 Hon gruvade sig för hon vet hur det brukar vara varje nyår med SMÄLLARE utanför fönstret!!
Utanför hos oss var det ett väldigt fyrverkeri stackars alla djur!!
Idag 1/1 tog jag en promenad i stormen och Leffe cyklade som vanligt.
                             God Fortsättning!!

 

                                 Dukat bordet.

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Skapa flashcards