farmorheladan

Alla inlägg under mars 2018

Av Gun-Britt Svensson - 23 mars 2018 11:48

Hejsan!! Det droppar från taken och det är stora sjöar på vägarna då man är ute och promenerar.

      Gick ut i solen igår med mina stavar och hälsade på min syster Inger och svågern Lennart som bor på Jakobsgårdarna. Det va en skön promenad men fick kryssa mellan vattenpölar ibland. Ringde efter Leif och talade om va jag var så han kom dit i bilen så vi fikade tillsammans, det blev en jättetrevlig e.m. 

    Ska väl ut en sväng idag igen men det blir inte lika långt idag. Börjar i alla fall få tillbaka mina krafter som tur är! Idag kom skattsedeln till oss båda, jag  Leif   .

     I tisdags 20/3 var vi till stugan och ville se hur det såg ut, oj oj va mycket snö det var! Leif hade ringt en granne vid stugan någon dag innan, om han ville ploga in en bit så vi kan köra in bilen och det hade han gjort. Så nu är det en stor "snövägg" längst fram när kan detta smälta måntro? Efter det så var vi till Noretgården i Leksand och åt mat som var sååå jättegott! Kinamat bufé.

        

När ska det smälta?

   

Spår som djur i skogen trampat upp och går i.

 

                                     Hejsvejs!! 

Av Gun-Britt Svensson - 7 mars 2018 23:26

Hejsan! Har inte grattat Peter ännu fast han fyllde 40 år den 3 mars alltså i lördags. Men vill inte för allt i världen smitta familjen med någon "flunsa" ! Usch & fy så vi har mått. Men nu tror jag i alla fall det går åt rätt håll!
Leif är 5 dagar före mig i tillfrisknande och det märks han är lite piggare. Leif var till Willys igår och fyllde på matförådet så nu klarar vi oss ett tag igen.
Imorgon går jag nog ut en sväng och får lite frisk luft, det kan ju aldrig skada.
                        

                                            

                                     Hejsvejs!

 

 

Av Gun-Britt Svensson - 3 mars 2018 02:46

Hejsan! Idag för 40 år sedan blev min son Peter född. 780303 kl 12.25 Han var beräknad då också, så punktlig har han alltid varit min "gosse". Kan inte fatta va alla år tar vägen? Men börjar jag summera så har det ju hänt en hel del! Farmor till fyra underbara barnbarn och hela familjen är så omtänksamma om oss!
Det som är det tråkiga är ju att både Leif & jag har influensa som vi INTE vill smitta någon med!! Därför blir det ingen påhälsning från oss! Trist, vi får väl ringa och sjunga i morgon, om rösten håller.
Idag är det 10 år sedan min Älskade mamma gick bort, det blev tomt efter henne för hon var en glädjespridare! Ställde alltid upp om hon bara kunde, jag vill leva efter det också om det går.

Hejsvejs!!

Lite nostalgikort får barndomen.

Peter i Mormors knä.

Midsommar i Nybonäs & Peter med barnen i kärran.

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards