farmorheladan

Alla inlägg under december 2017

Av Gun-Britt Svensson - 28 december 2017 14:18

Hejsan!! Vi var bjudna till Fam B på julafton och de ville att vi stannade till Annandagen och så blev det. Julafton mycket god mat som Susanne hade fixat och jag hade med sill och Jansson och lite annat smått och gott. På julafton kom Ola och åt med oss.

 

 

 

Han stannade kvar en stund, trevligt för han hade ingen brådska fast han skulle vidare sen till en bekant. Julklapparna till Ola & Grim får vänta tills vi träffas på Humlan allihop på Annandagen och byter paket eftersom inte Grim var med.

           Vi var ute och tog en promenad på juldagen det var sååå skönt få lite frisk luft.

 

 

Det blev så tyst så efter en stund hittade vi dessa två herrar nere på soffan.


      Peter fick rycka ut på ett jobb på juldagskvällen för han hade jour, det var ju bra för Susanne att vi var kvar över natten så timmarna gick fort tills Peter var tillbaka igen.

     På kvällen tog jag mig ett bubbelbad det var riktigt härligt. Det gäller att passa på när det finns möjligheter!

      Åkte hem på fm den 26/12 och vi tog det lite lugnt innan barnen skulle komma på em. Det var sååå trevligt och barnbarnen hade så kul med varandra!

     Sen på kvällen kom också Cattis det var roligt och stannade en stund, hon hade varit i Örebro hela helgen och varit flytthjälp till sin dotter och måg.

                                   

                                       HEJDÅ!! 

     

Av Gun-Britt Svensson - 18 december 2017 19:12

Hejsan! Har nog köpt allt i julklappsväg nu, kanske en liten grej till få se. Har skickat de kort som ska skickas, har numera dragit ner på det mot som jag skickade var förr. Nästan alla ger en hälsning på facebook så då är det väl bara att haka på. Visst kan jag tycka att det är trevligt med ett kort i brevlådan det håller jag med om!

       Vi handlade mat idag också inte allt jag vill ha men en del,  tyckte inte det va så mycket och ändå blev det nästa tusen kronor. Det blir dyrare för varje år tycker jag och ändå köper vi ganska lika.

     Hemma här tycker jag skinkan och lutfisken är det bästa! Brukar tjuvstarta med lutfisken men har inte gjort det ännu vill vänta ett tag till. Äter väl det under julen förstås. 

  Har slagit in julklapparna själv hemma inte i butikerna och trängs med folk.

    

                   Så köper jag den alltid utan skinn och ben.

 

      Nu behöver jag en kopp kaffe så jag blir lite pigg!

 

                                    Tjenixen!!

      

Av Gun-Britt Svensson - 13 december 2017 19:20

Hejsan! Nyss hemkommen från Stockholm jag och min syster tog bussen ner i måndags och hälsade på vår syster som bor i Sollentuna. Hade bestämt att resa hem på onsdag. Tisdag (igår) var vi till Täby Centrum och gick runt där i deras Jättestora Köpgalleria!! Kupolen (är ingenting jämfört med den!!)   Men det blev drygt och inte hann vi se allt där inte skulle behövt en dag till minst.

    Hälsade också på Syrrans dotter som arbeter på kommunalhuset i Täby som ligger alldeles bredvid. Vilken stor arbetsplats oj oj!

      Vi har haft det sååå bra och när vi kom hem var fikat på så vi fikade och snackade liten stund sedan skjutsade vi hem Inger. Kramade om henne efter en mycket trevliga dagar!  

 

    Marita tog ett kort på oss vid entrén Täby Kommun 

 

                                       Vi Syns!!!!

                    

                                                  

Av Gun-Britt Svensson - 9 december 2017 19:58

Hejsan! I morse då jag skulle ta en dusch, som vana tvättar jag alltid håret först med böjd rygg som en mäla in i d-kabinen. Då klickade det till i min rygg och nu har jag ont!! Får sluta med detta efter det här nu! 

     Tog i alla fall en promenad ner på stan först för att titta på julklappar till barnbarnen men det blev bara ett läppstift till mig. Fortsatte därför vidare till Kupolen där finns ju lite mera att välja på. Så det blev tack och lov lite i påsarna. Har ont ännu men jag får väl ta värktabletter så ska det väl gå bra.

 

 

 

     På måndag morgon åker ju min syster och jag till Stockholm ska vara där två nätter bor hos en annan syster. Det ska bli trevligt.

 

 

                                      Hejsvejs!!                               

Av Gun-Britt Svensson - 5 december 2017 21:18

Hejsan! Igår var jag och Leif ut en tur och handlade mat och annant som vi behövde. bl.a köpte jag nya broddar till mig på Biltema för 89:- och en cykelväska till mig som är lite smidigare att ha med sig på hembesöken.

 

 

                                   Cykelväskan

 

Ska också lämna in en av mina cyklar så de kan sätta på dubbdäck. Har nämligen tre st så en cykel kan ju alltid ha dubbdäcken på har jag tänkt mig.

     Idag bakade jag i alla fall lite saffransbröd så jag känner mig riktigt nöjd.

 

 

Gör inga lussekatter denna gång fick bli annat saffranbak.

 

                                      Tjenixen!!

Av Gun-Britt Svensson - 1 december 2017 18:36

Hej igen! Sade till Susanne för ett tag sedan att hon fick komma hem till mig vid tillfälle och tömma min kamera på kort, ska ju införskaffa mig en ny telefon snart så det är lika bra jag lägger korten i datorn nu. Leif passade ju på då att be henne om samma hjälp det är lite knepigt att föra över dem från Iphone. Hade en annan tidigare det var lätt fixat det gjorde jag själv då.

       Beställde också äntligen min julklapp från Hedemora VC jag fick förra året tog en ugnsfast form. Bra då man kan välja själv på 60 artiklar.

       Kileon var förstås med och han var såå snäll och go hela tiden bara han får "mat" när han säger till så är han nöjd.   

      Bytte gardiner i vardagsrummet idag och ska sätta upp adventsljusstakarna i fönstren så det blir lite ljusare.

 

 

        Storasyster Astrid är duktig med sina småsyskon.

 

               (Ps Vi har tagit bort vår fasta telefon. Ds)

 

       

                                       Hejsvejs!! 

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards