farmorheladan

Alla inlägg under oktober 2017

Av Gun-Britt Svensson - 21 oktober 2017 17:54

Hejsan!! Javisst är det så, inte en prilla va jag har sett, jag är så imponerad!! Jag skulle känna lukten om han trillar dit igen!

     Igår var pappas födelsedag den 20:de oktober men jobbade hela dagen i Hedemora så det blev en tur dit idag istället. Satte ett ljus i lyktan (som jag tog med idag) och en ljung bredvid. Det lyste ett ljus där redan så fint.

 

 

 


    Har kännt mig lite snorig så nu fick jag prova medicinen jag köpte i Spanien som ska hjälpa mig att få snuvan att försvinna SNABBT!! Elisabeth köpte också därnere och det hjälpte henne verkligen snabbt! Det är ett pulver man löser upp i ett glas vatten 4 ggr/24 dygn.Efter ett glas vatten känner jag redan att jag är betydligt bättre!! Precis som Elisabeth sa också. Visar bild här nedan.   

 

 

 


              Nu hoppas jag att jag slipper förskylningen!!

 

                                       Hejsvejs!! 

       

Av Gun-Britt Svensson - 14 oktober 2017 16:27

Hejsan! Sover länge idag, hur länge behåller jag för mig själv!     Leif kom upp och berättade att frukosten var igång så jag skyndade på och fixa till min morgontoalett.

      Då vi hade ätit klart vår frukost så frågade jag om vi inte kunde åka över till Inger & Lennart en stund och berätta om vår resa. Det var ett bra förslag tyckte Leif och så blev det. Kan ju vara trevligt vara komma ut och börja leva normalt igen, efter sen vi kommit hem. Leif blev ju så dålig strax innan vi skulle reste hem till Sverige och har väl varit bra i en vecka nu ungefär. Va han åt eller drack? Vi åt ju lika mat och inga konstigheter, kan inte komma på nåt, men Sjuk blev han!

    Den 28/9 började det med diarré & feber och skulle resa hem den 1/10!! Men det gick det med tack och lov!!

      Stackars Leffe det va sååå synd om honom. Men nu är han pigg igen men ska nog ta det lugnt ett tag ändå med va han stoppar i sig. Man brukar säga ( Inget ont som har något gott med sig) Leif har slutat snusa, det blev så direkt när magen börja spöka! Inte en prilla efter det, få se om det kan hålla!! Då kan det vara värt det tycker jag (kanske).

 

 

Hoppas han kan hålla ut!!

 

Leif har inget sug ännu tycker det går jättebra!! Jag vet själv att man får sina ryck i början men det går över! Idag 3 år senare skulle jag aldig ta ett bloss!! Är inte sugen heller som jag kunde känna i början.

 

       För min del är det drygt 3 år sedan jag slutade röka det är bra tycker jag inte ett bloss Jag passade på att sluta när jag hade en riktig förskylning. Ville inte vara en blossande Farmor.

 

                                   Kram på er!!

Av Gun-Britt Svensson - 8 oktober 2017 19:59

Hej på er!! Äntligen allt som det ska igen som tur är! Magen var ju i olag i drygt en vecka för Leif men nu är det ett minne blott.   

       Tog en tur till Fam B för det var så länge sedan vi såg dem, för när vi åkte till Spanien var de förskylda så då hoppade vi över besök hos dem så klart. Tyckte att lilla Kileon hade växt sen sist. Han satt en stund hos både mig och Leif men då han upptäckte att det inte var mamma eller pappa så kom underläppen   . Barnen stortrivs i skolan och det känns ju roligt! Lätt för dem att bara ta cykeln och trampa dit på morgonen!

 

Massa fina cyklar i olika färger på! (lånad bild)

 

Tänk att vi redan varit hemma i en vecka från semestern tiden har gått sååå fort.

 

                                    Hejsvejs!!

 

 

Av Gun-Britt Svensson - 6 oktober 2017 01:08

Hej igen! Sätter in lite fler bilder tänkte jag. Berättar lite om dem.

Bröderna Svensson.

Vi var ute och käkade på favoritstället den 27/9.

Den 28/9 utflykt till Ronda med Elisabeth och Anders i deras hyrbil.

Djupa sprickor i berget och husen står på kanten av branten! Det sägs att långt tillbaka i tiden så knuffades människor utför stupen som haft något brottsligt för sig och det behövdes ju inte vara mycket   Om de ens va skyldiga till något! 

På hemresan nerför krokiga vägar utför berget står en äldre man och säljer sina grönsaker och frukter riktigt gott!!

Min goda förrätt jag åt den 28/9, tyvärr så blev Leif sjuk den kvällen i magen! Ätit på samma ställen och lika mat men OJ OJ stackars Leffe!!

Vi tog en Taxi till Puerto Banus för att se lyxbåtat likaså bilar.

Lamborghini.

 

                            Hejsvejs!!

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Skapa flashcards