farmorheladan

Alla inlägg under september 2023

Av Gun-Britt Svensson - 27 september 2023 01:46

Hejsan! Det har varit så fina dagar nu varmt och skönt. Så det har blivit lite cykelturer och promenader.
Det som är lite synd är att så många butiker är borta från stan. Istället finns det restauranger, gym × flera, dessutom finns inte någon mataffär längre heller! Vi hade Konsum förut nu blir det HÖGSKOLA där mitt i stan?? Till och med så har Apoteket slagit igen på stan?? Va händer?? Jag tycker det är jättetråkigt!!
Hejdå!!
   

Det är så fint med alla växter på stan. Jag tror faktiskt att det fått varit ifred denna sommar! ?

Av Gun-Britt Svensson - 10 september 2023 23:11

Hejsan!! Idag ska vi få besök av Familjen B. De ville komma hit idag och Peter ville fiska med pojkarna tog med sin båt.
Astrid följde inte med så de kom utan henne. Torsten var med och han blev jätteglad när han såg oss!
Tog lite kaffe innan de drog ut på Brasjön och Leif följde också med.
Jag förberedde maten tills de skulle komma tillbaka. Benfri fläskkotlett sås, tomater, morötter och kokt potatis ska vi äta. Alla åt med stor aptit och tyckte det smakade gott!!
De var ute och lekte med Torsten och hade jätteskoj!!
                                                     Hejsvejs!!

En mycket trevlig dag hos oss stugan!!   

Av Gun-Britt Svensson - 5 september 2023 23:47

Hejsan! Igår var vi en sväng hem till Olas hus och plockade lite äpplen. Jag vill gärna ha äppelmos till gröt när jag äter det. Fick ihop några burkar som jag la i frysen idag.
Leif klippte buskarna igår hemmavid och körde iväg med alla lövsäckar och kvistarna från buskarna till Fågelmyra på släpvagnen.
Idag var det sommarvärme utomhus helt underbart väder.
Peter var hem och åt matlådan hos oss i går i 12.00 tiden han fixade våran TV efter han ätit klart. Den tappar kanalerna ibland det är jättetråkigt!! Sist då vi åkte till stugan drog Leif ur kontakten och då är det färdigt! Men han tänkte väl på åskan kanske.
                                                   Hejsvejs!!

Av Gun-Britt Svensson - 3 september 2023 17:45

Hejsan!! Jag och Leif var bjudna på en stor fest utanför Falun. Det var tre
50-åringar som skulle firas. Det kom massor med folk de flesta som var bjudna kände vi inte, men så var några där man inte sett sen de var tonåringar och nu var de nästan 50 år. Ja man förstår att åren går och visst känner man det!
Tre kockar stod i köket hela tiden och fixa med allt så det var riktigt god mat och dryck.
Levande musik spelades nere i ett stort "partytält" även dans förekom.
Jag ville inte gå runt och vara "fotograf" eftersom det var så mycket obekanta personer. Men det var trevligt att vara där.
                                                 Hejsvejs!!

Det var en trevligt träffa personer man inte sett på många år.

Av Gun-Britt Svensson - 1 september 2023 19:38

Hejsan! Vi har varit i stugan onsdag till idag. Vi har jobbat undan lite där inför hösten. Jag frostade av frysen och gjorde rent även i kylen. Nu känns det skönt. Leif tog en sväng upp i skogen och plockade lingon. Då krattade jag bort gräset som Leif slagit på tomten.
Igår e.m hälsade vi på en bekant till oss som har stuga i byn ovanför oss. Vi har haft tur med vädret solen har tittat fram emellanåt.
Hejsvejs!!

Det blev en kastrull gula kantareller också. Det är aldrig fel!!

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards