farmorheladan

Alla inlägg under april 2021

Av Gun-Britt Svensson - 28 april 2021 17:53

Hejsan! Leif gjorde frukost som vanligt och sen tog vi bilen till Torsångs Handelsträdgård för att göra något. Skulle titta om de hade den nya Pelargonen "Astrid". Det fanns flera stycken men de går åt som smör sa "ägarinnan" till mig. Trevligt prata med henne för hon och jag har varit på samma arbetsplats i många år samtidigt. Hon berättade att de driver upp denna pelargon själva. Så jag köpte 4 stycken och en annan orange annorlunda blomma.
Sen var vi hemma ett tag därefter cyklade vi ner till Blomsterlandet och tittade, men det fanns inget speciellt men köpte en vattenkanna, blomma och näring.
Sen krattade jag och Leif på våran sida av tomten. Så nu känns det bra!




                                               Hejsvejs!!

Av Gun-Britt Svensson - 26 april 2021 20:16

Hejsan!! Idag så fyller Vilgot 12 år så vi ska upp och gratta honom efter att Peter kommit hem. Vi har köpt en cykel tillsammans med föräldrarna och av föräldrarna fick han medlemskap i Fotbollsskola & fotbollsskor. Han blev överlycklig!!
Vi satt ute och fikade på altanen och åt gott nybakat kaffebröd!
                                                 Hejsvejs!!!

Du vet att du får en cykel men inte färgen!

Slog in grattisbrevet med cykeln inuti en målarbok! ?

Av Gun-Britt Svensson - 23 april 2021 14:40

Hejsan!! Äntligen fick jag min 1:a spruta (fick Pfizer vaccin) som jag har längtat efter, så man får träffa sina nära och kära lite mera och kanske få en kram till och med! Sprutan fick jag igår kände inte ens sticket konstigt nog. Nästa stick blir den 3/6 Idag kom Kileon hit en stund på f.m och Peter skulle komma förbi med honom när han var på väg till sitt arbeteJag hörde att det ringde på dörren och jag rusade ner! hade glömt ställt klockan men det gick ju bra ändå!     

     Tur jag hade lite att bjuda på för han vill alltid ha lite gott av Farmor.

Sen kom Susanne, Astrid & Lunebelle och hämtade honom efter någon timme och då passade Leif på att hålla i Lunibelle eftersom det är snart tre veckor sedan han fick 1:a sprutan.

    När de åkte hem så gick jag ut och tog en promenad för att få lite frisk luft, och det fick jag, solsken med nordliga vindar!!

 

Lilla & Stora syster.

 

 


 

                                                      Hejdå!!                                                 

 

 

     

Av Gun-Britt Svensson - 18 april 2021 12:22

Hejsan!! Lika vackert väder idag inte en molntapp på himmelen. Sitter på baksidan i solen och det är så varmt och skönt!
Hade bestämt mig för att cykla till kyrkan och plantera något nytt som igår 17/4 då det var 30 år sedan våran pappa gick bort. Sist jag var där var det tjälat i backen men nu har det nog tinat så jag kan gräva ner plantorna.
Cyklade till ICA Maxi först, där har de fina plantor som jag köpte, det är ju nästan vägen förbi. Det gick lätt att cykla dit riktig skön sommarvärme! Men då jag kom hem blev det inget mera cykling den dagen! Känner mig så nöjd!


 
                                                  



                                                                          Hejsvejs!!

Av Gun-Britt Svensson - 16 april 2021 16:16

Hejsan!! Idag hade Leif & jag bestämt att vi skulle cykla till Kvarnsveden till våra bekanta och hälsa på. Vill passa på nu då man kan sitta utomhus i solen. Leif tyckte vi skulle ringa först och höra så de var hemma. Nej vi kan väl överraska dem tyckte jag.
Jag blev ganska trött då vi kom fram och ingen var hemma! Snopet! Jag ringde frun och hon var i Mockfjärd och maken var på fisketur i norra Dalarna. Vi lovade ringa nästa gång och återkomma!!
Det blev en lång tur på cykeln idag så nu har vi fått en riktig genomkörare!!

 

Cykelturen som blev lite för lång.   

Blåsippor som växer efter vår gata.

Av Gun-Britt Svensson - 9 april 2021 17:14

Hejsan!! Idag gjorde jag något som jag längtat efter länge! Bokade tid för vaccinera mig för Covid-19!! Känner mig lycklig när det är gjort! Den 22/4 då får jag första sprutan!!
                                                  Hejsvejs!!

Ett stick gjort på ett kick!!

Av Gun-Britt Svensson - 9 april 2021 13:01

Hejsan!! Den 7/4 fick Leif första vaccination mot pandemin som härjar runt om världen nu! Det har pågått i över 1 år och det ser ut att öka i stället för att minska! Det är skrämmande faktiskt!
Leif och jag är mycnet noga med munskydd och handskar då vi går in i mataffär. Fast det är väldigt få som använder det? Varför? De säger det blir varmt, glasögonen immar igen, Ser inget. Allt detta är bara dålig ursäkt!!
Ska ut och ta min vanliga promenadrunda skönt komma ut få frisk luft.
                                              HEJSVEJS!!

Av Gun-Britt Svensson - 1 april 2021 00:53

Hejsan! Idag var det lite vått på asfalten så det har väl regnat i natt.
Leif tyckte vi skulle ut och ta en cykeltur tillsammans idag, så blev det. Leif brukar cykla och jag tar en promenad istället. Men idag blev det cykeltur tillsammans.
Leif ska få vaccinera sig den 7/4 för Covid-19, få se när det blir min tur!! Det blir lite enklare sedan men man får inte tappa taget ändå, vi får nog vara lite försiktiga i framtiden tror jag!
Idag har vi varit och påskhandlat på Willys, men det blev lite lätt denna helg. Bakade en kaka i kväll få se om vi tar en tur till stugan någon dag i helgen.
                                             HEJSVEJS!!

Visar bilder på våra "nya" väggar.

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards