farmorheladan

Alla inlägg under mars 2019

Av Gun-Britt Svensson - 30 mars 2019 03:01

Hejsan! Nu är vi där som vi längtat efter! Våren är här äntligen och snön har försvunnit. Vårfloden kommer väl att störta fram på vissa platser snart. Kommer ihåg hur det var i Björbo då jag bodde i Dala-Floda för länge sedan allt stod under vatten. Folk rodde på åkrarna så mycket hade älven stigit. Vet inte hur det är idag det här var ju snart 40 år sedan.
Jag & Leif är ute och går eller cyklar varje dag för man känner att det mår man bra utav att motionera lite lagom. Ska börja cykla mera på mina hembesök nu, Leif har ju skjutsat mig i vinter. Är lite för feg att cykla vintertid fast vi har dubbdäck på en cykel.

Ps. Nu när kl. är 16.25 så regnar det ute ganska så rejält så nu försvinner nog mycket av snön som ligger kvar på skuggiga platser.



                                      Hejsvejs!!

Tunneln fram till Blomsterriket från Lidl i Borlänge. Finns lite snö kvar på skuggiga platser.


  Det porlar så fint i vårbäcken.

Av Gun-Britt Svensson - 23 mars 2019 18:45

Hejsan! Äntligen så har jag vågat mig ut på första cykelturen och det fick bli hem till Inger & Lennart så vi fick sitta och prata en stund på e.m Inger bjöd som vanligt på gott hembakat till kaffet.

   Annars är jag ute och promenerar nästan varje dag det är ju så härligt väder.

       Igår 22/3 fick vi besök av Cattis som kom in och fikade  och stannade en stund det var så trevligt hon hade varit ute och åkt slalom!

      Idag har jag och min väninna varit ute och gått och vi gick ner till Norra Backa handlade lite här och där men sååå det blåste tur jag hade mössa på mig. Nästan så det knastrade i tänderna då man bet ihop (av grus & sand).

 

 

 Så ser Kattmynta ut som Monica F ska så och plantera i kruka till sin katt, tydligen något som katter gillar.

 

                                          Hejsvejs!!

                                

Av Gun-Britt Svensson - 14 mars 2019 18:14

Hejsan! Har varit ute på promenad idag men fy så plaskigt det va stora pölar på vägen! Så jag fick kryssa hela tiden och ta andra vägar som såg något bättre ut. Solen sken så det var så skönt att vara ute. Man är bara rädd att det kommer någon bil och kör om och plaskar ner mig, det har jag varit med om förr. Som tur gick det bra.

     Leif och jag var till Willys och handlade mat idag. Men jag vill ha en speciell sort maskindiskmedel som de haft tidigare men som jag köper numera på ICA Maxi. Det som är bra med den är att man doserar som man vill själv eftersom den är flytande. Hade en reparatör hos oss för länge sedan som sa att maskinerna tar stryk utav för stor dosering! Han har rätt tror jag för medlen är starka. Använder inte skjölmedel heller det är fint porslin ändå!

 

                                         Hejdå!!

 

   

     Använt i flera år mycket nöjd!!

Av Gun-Britt Svensson - 7 mars 2019 16:31

Hejsan igen! Det händer inte så mycket just nu allt går sin gilla gång. Har väl haft lite besök av våra resvänner men tyvärr så var jag inte hemma då. Leif var i alla fall hemma som tur va. Men det hade ju varit trevligt träffas alla fyra.  Men det går fler tåg.

    De hade med sig tre roliga kort som de förstorat från resan så vi fick oss ett gott skratt. 

     Ett på mig, nudistbadet men inte någon av oss vi är för pryd och så Leffe. Ska göra likaså till dem men måste få hjälp av experten (Susanne) för det blir bara svart/vita bilder inte kul.

        Var till Falun igår så det blev en hel del steg. Det var riktigt kallt ute - 13,6 hemma hos oss, så det var inte så mysigt och idag är det 0 grader. Vädigt fram och tillbaka.

     Var till Polyfoto på stan idag för att förnya körkortet. Blev fotad direkt så det var smidigt.

 

       

 

                                       Hejsvejs!!          

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards