farmorheladan

Alla inlägg under april 2017

Av Gun-Britt Svensson - 29 april 2017 17:15

Hejsan! Idag hade vi vårstädning på gården med alla grannar det brukar vara så trevligt!! Alla är ute och hjälps åt med alla redskap som behövs för räfsning och rensning. Sen blir det ju en del snack också det hör ju till för vi umgås inte så mycket annars med varandra. Vi blev inbjudna på fika alla grannar hos ett par som bor här det va så trevligt. De har tre katter som bor hos dem så när jag sa va min syster hette tyckte "kattpappan" att det va sånt fint namn så kanske vi får hör han ropa efter Rigmor snart.     

 

 

                                  Grannens katt.

 

Jag är nästan klar med allt ska bara torka av möblerna ute.

 

                                   Hejsvejs!!

Av Gun-Britt Svensson - 26 april 2017 02:02

Hejsan!! Leif åkte till stugan i går morse vi hade sett och hört att det kunde bli oväder. Mycket riktigt i måndag e.m så började det snöa. Leif ringde mig på kvällen och berättade att det kommit snö och det skulle visst bli mer i morgon. Det är inget som stannar kvar utan är borta nästan direkt! Lyssnade på vädret tror det blir mest ruskväder utefter kusten.
Passade på att städa huset då jag blev ensam hemma i måndags, var inte ut på hela dagen.
I dag kom Leif hem igen han tyckte inte det var så mysigt att vara där nu vill vänta tills mera stabilt vårväder!

Nu får det gärna bli lite värme jag har min vinterjacka ännu som inte sitter i vägen!

Av Gun-Britt Svensson - 20 april 2017 21:49

Hejsan! Idag på f.m hade vi kommit överens om att Susanne  och barnen skulle komma en stund. Nu har det blivit svårt komma ner till fötterna för Susanne så jag har lovat henne lite fovård.

 

 

     Kan vara lite skönt med fotvård då magen är så stor!

 

Leif passade lillgossen då vi var upptagna och han är ju för festlig! Ville absolut dammsuga övervåningen så det gjorde han väl då i ett rum     

     Imorgon ska jag träffa min väninna Monica på Almas café det ska blir trevligt tycker jag!

     

                                     Hejsvejs!! 

 

 

Av Gun-Britt Svensson - 19 april 2017 17:44

Hejsan!! Idag så fyller Lennart (min svåger) år så vi cyklade hem till dem en stund. Solen skiner   så det är riktigt skönt ute idag! Blåser lite kanske men inte så mycket som det har gjort. Vi åkte in på en blomsteraffär först som fick plantera två violer i en kruka till honom, som de kan ha ute på bordet om de vill. 

      Inger hade bakat till idag bullar och en cheascake (stavas det så mån tro?) Jättegott va det!!   

 

 

Lennart och Inger på promenad i Vattenparken 2016 (snott kortet av syrran)

 

      Efter en stund så kom Monica också hon hade varit hos Bellman (hästen) det var så trevligt få träffa henne också det var ju ett tag sedan!

  

 

                    Monica i stallet med sin Bellman!!

 

                                    Tjingeling!! 

Av Gun-Britt Svensson - 15 april 2017 15:50

Hejsan!! Solen skiner idag och det är för en gång skull  vindstilla så jag och Leif tog en cykeltur. Det var så skönt att komma ut en sväng. Vi cyklade ner mot Gylle och förbi där mamma en gång bott på Linåkersvägen 17 B. Så inne i hennes fd bostad satt det fullt med folk runt köksbordet och åt kanske en påsklunch? Lite konstig var det allt då vi inte stannade till och gick in.   Men det är ju tidens gång alla skola vi den........

   Igår var vi hem till Fam B och hälsade på, det är lika trevligt varje gång! Barnen fick ett varsitt ägg med en slant i för godis är inte lönt då de är så allergiska.

    Hade tänkt åkt till stugan men det är för kallt tycker att det ska vara lite varmare väder först!   

 

 

Lilla Gilbus som är så fin och nyklippt i håret

 

  Fast aj aj aj det blev visst lite tröjan ut och in! Ha ha ha

 

Han trixar och provar själv sa Susanne!

 

                                      Hejsvejs!!!

 

     

      

Av Gun-Britt Svensson - 6 april 2017 19:00

Hejsan!! Idag har jag varit i Hedemora och jobbat igen, det blev en lång dag! Trött då jag sätter mig på bussen kl 17.05 men så skönt slå sig ner koppla av och sätta fast säkerhetsbältet! Skulle inte vilja åka utan s-bälte numera, det gjorde man ju jämnt förr.

      Kommer ihåg hur barnen satt i bilarna! rent bedrövligt!!   Men det var så då, sen var det ju inte sån trafik som det är nu och inte såna hastigheter heller. Barnen stod och tittade på trafiken mellan stolarna i baksätet?! Det skulle va idag det då alla barn sitter fast i varsin stol   .

 

 

 

           Då jag inväntade bussen idag vid hemresan.

 

 

Sådan bilstol hakades bara över ryggstödet!! Oftast placerad mellan stolarna så barnet hade fri sikt!! Trafiksäker?? NEJ!! Många gånger så röktes det i bilarna också stackars ungar!!

 

 

Dessa stolar används idag trafiksäker?JA! Rökfritt!

 

 

Kul tänka tillbaka hur det har varit tur att något blivit till det bättre!!

      Minns när jag och min vännina åkte på Språkresa till England 1969 då röktes det i flyget, (vi med).    

 

 

 

                                 Hejsvejs!!

 

 

 

Av Gun-Britt Svensson - 5 april 2017 20:00

Hejsan!! Såå härliga dagar är det nu med sol varje dag så det är bäst passa på vara ute man vet aldrig när det svänger!

   Leif har varit en tur till stugan (mån-ons) och jag var då hemma och tvätta resten av fönstren och tvätta och satt upp rent. Jag är lik min mamma på det viset, vill hellst vara hemma själv då jag gör sånt  

      Tog en cykeltur hem till Sundströms igår tis 4/4 Inger & jag tog då en liten promenad i solen   det var så skönt.

        De ska hälsa på sitt barnbarnsbarn snart som nyligen anlänt till världen! och då ska mormor med också och se på underverket förstås!!   

       Jag tog en cykeltur idag till "Sussies skattkista" men där fans då inget spännande alls, men skönt att vara ute och röra på sig.

 

 

Hoppsan tryckte visst på fel knapp?

 

 

                                           Hejsvejs!!


 

       

    

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Skapa flashcards