farmorheladan

Alla inlägg under augusti 2015

Av Gun-Britt Svensson - 25 augusti 2015 11:12

Hejsan!!   Helgen som varit fre -sön var det full aktivitet i sommarstugan. Tur med vädret hela tiden det bästa av allt!

     Leif hade lånat dit en grävmaskin så det har rättats till en del skavanker och lagts ner dräneringsrör. Vi damer 3 har fått serva med mat & kaffe och passa de små liven därtill 2 små hundar. 

    Allt har gått finfint och vi har haft en jättetrevlig helg tillsammans!! Badat i ån & badtunnan har förstås varit poppulärt.

    Cattis kom upp och överaskade oss hon hade sprungit ett långlopp! Hon såg en aning sliten ut så hon stannade inte så länge men tog ett dopp i ån och tunnan innan hennes hemresa.

     !

 

 

                                         Hejsvejs!!     

Av Gun-Britt Svensson - 18 augusti 2015 19:37

Hej på er!! Tänk att solen skiner idag igen   man blir såå glad av det!! Men jag har varit inomhus och städat och städat idag och det känns så skönt när det är klart! Leif har skrattat åt mig för alla mina konstiga ställningar då jag torkade golven! Ja va ska jag göra jag vill ju komma åt överallt för tusan!!

    Satt ute och fikade då jag hade "rast" ha ha ha lika bra köra på så det blir klart.

   Så våghalsig är jag nu inte som denna gammla dam på bilden.

 

                              

 

            Det där ser väl livsfarligt ut!! Leif tittar ängsligt på men har ingen rollator ännu. 

                            

                                             Hejsvejs!!!

 

 

Av Gun-Britt Svensson - 17 augusti 2015 11:41

Hejsan!! Vill passa på att åka upp till stugan för att vara där någon dag när de har lovat finväder!!

     Frågade Grannarna Tommy & Ewa om de kan komma upp över dagen på lördag och de tyckte det skulle va trevligt! Tog bilen och visa runt dem lite omkring för det finns sååå mycket fint att se på. Vi hade en sån trevlig dag med dem och Tommy och Leif hann med att ta ett dopp i tunnan. 

      På söndag åkte Leif, Ulla, Ove, Bengt & Marianne till Älvdalen men jag ville inte följa med.

      Inger ringer och hör om vi är där men det är bara jag och Inger & Lennart kommer upp till mig i alla fall, de hade med gott fikabröd så vi satt ute i solen det var underbart skönt!! Så kul att de kom och jag passade på att åka med dem hem till Borlänge sen, så det var riktigt bra!! Vet ju inte när Leif kommer tillbaka.

    17/8 Påhälsning av Camilla som kommer och gör min momsredovisning kvartalsvis det är trevligt när hon kommer och flink i fingrarna är hon. Duktig med det hon håller på med och fixat på ett litet kick!!

                                       

 

                                       Hejsvejs!!

 

 

   

 

 

 

Av Gun-Britt Svensson - 11 augusti 2015 16:31

Hejsan!! Marie ringde till mig i morse tidigt och ville vi skulle gå över till Hummelg 10 med fikabröd idag. Jag har fullt upp idag men ska försöka flytta två besök så då kommer jag gärna med. Svårt få tag i den ena kunden men till slut så lyckades jag och det passar lika bra imorgon fast bättre t.o.m för idag är det regn regn regn!! Fast kl 11.00 då jag var iväg på en cykelvända.

     Ringde Marie att allt var ok så jag kommer till 14.30 Först ska jag hinna baka en blåbärskaka att ta med och det gjorde jag innan jag gick över dit. Fick beröm för kakan då jag vet den blir bra, Marie hade bakat en kaka med svarta vinbär också god. 

      Lite vemodigt är det allt att inte kunna gå ner till lokalen längre men skönt också att ha allt på en plats.

        

                Där nere i ett rum i källaren hade jag fotvårdsbehandling.

 

           Men nu är jag inte något mera där utan gör endast hembesök.

 

                                                Tjingeling!!!

 

Av Gun-Britt Svensson - 8 augusti 2015 19:24

Hejsvejs!! Borta bra men hemma bäst i alla fall!! Hann inte mer än hem förrän jag skulle ut på hembesök, lite kul nu var det ju  ett tag sedan. Cyklade för solen sken i torsdags 6/8 vilken tur man har!!

     När jag kom hem igen så stod maten på bordet det kändes skönt hade nog cyklat närmare en mil den dagen.

     Fam. B var hit och hälsade på igår och då passade Susanne på att hjälpa Leif igång med nya telefonen. Så nu äntligen har han en IPhone 5 inte illa. Susanne är bra på att fixa sånt med telefoner och datorer Peter med för den delen, Susanne skulle jobba med sånt det vore nåt!

     Efter att Fam. B åkte hem cyklade vi till Sundströms för att prata med dem och kanske få se Monica! Inger ringde efter henne så hon kom efter en liten stund med sin hund sååå roligt att träffas!! Välkommen nu är du Borlängebo igen men det var lääänge sedan!!

 

   

 

 

 

Ja det är några år mellan dessa telefoner det har hänt en del i utvecklingen eller hur!?

 

 

                                     Hej svejs!!!

 

                                        


Av Gun-Britt Svensson - 6 augusti 2015 19:43

Hejsan!! 31/8 Stolen kom upp som den skulle och Leif slet ur den själv i ladan men det gick så smidigt. Jag morrade väl lite för mig själv för tänk om den får stå där nu och inte blir såld eller någon ringer mitt i smällkalla vintern med mycket snö svårt komma åt den!

     1/8 Tur som en tok morgonen därpå 09.30 ringde en spekulant som vill komma och titta. Tillika hon var för tillfället 5 km från vår stuga!!! Det är någon mening med allt ser det ut. Hon kom med väninna och son starka personer, grabben tog ett riktigt tag om stolen (cirka 90 kg) och lyfta in den i skuffen på bilen!! Eftersom det inte hade internet här så litade jag på henne, Leif var bekant med många av hennes bekanta så det va ok tyckte jag att hon åkte till Leksand för att hämta pengar för betalning.

     Leif skojade med mig och gjorde långnäsa då hon åkt känn dig blåst!! Fy så du säger men hon var ärlig kom tillbaka

och betalade den.   

    Vi hade bjudit Danskarna på fika och till kl 18.00 skulle vi komma på mat hos dom. Frikadeller med lök (köttfärsbiff med lök) gott. Svårt förstå dem vi får anstränga oss hela tiden nästan.

    2/8 Kommer Ola, AC, Grim, Moa, Clara, för Moa äter gröt varje morgon och önskar blåbär på gröten. Så De gick ut och plockade bär medans jag började grädda våfflor och Leif roade Grim.

    4/8 Ulla Bergman (Leifs syster) kom på besök och hon och jag hälsade på Anna-Lena i byn 94 år efter sedan vi fikat hos oss först. Trevliga dagar fast vädret var inte det man hoppats på!!

 

        


                                           Tjingeling!!

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Skapa flashcards