farmorheladan

Alla inlägg under januari 2021

Av Gun-Britt Svensson - 30 januari 2021 14:24

Hejsan!! Idag på f.m när jag tittade på ute-termometern var det riktigt kallt 16,9-. Pratade med Peter och de hade 20- klockan 11.00 Han och Astrid skulle upp till Farfar och hälsa på och där var det 22-.

       Usch jag tycker inte om kylan fast nu har det lugnat ner sig lite tack & lov "bara" 13,1-.

 

 

                                Termometern på väggen på övre plan.

 

     Leif kikar på skidor och jag har "tvättstugan" det gillar jag faktiskt! Det blir nog ingen promenad idag tycker det är för kallt, då skulle det bli varmare i så fall.

 

                                                  Hejsvejs!!

Av Gun-Britt Svensson - 26 januari 2021 01:21

Hejsan! Hade bestämt mig för att handla lite på Dollar. Såg att de har bra pris på maskindiskmedlet jag använder och min tandkräm så det är främst därför jag går dit. De tar 25 kr/st för min tandkräm på andra ställen 30 eller 31 kr. Dollar är billiga.
Jag sätter alltid på munskydd och handskar innan jag går in i butiken för jag vill inte utsätta mig för detta jävulska virus som härjar!! Man hoppas vi slipper detta snart för det börjar bli tråkigt tycker jag!
Innan jag gick till Dollar klädde Leif på sig och skulle ta ett premiäråk på skidor runt en bana på sportfältet. Se dig för och va försiktig sa jag! Han kom hem efter ett tag hade ramlat slagit ner rumpan hårt i spåret som var isigt! Gissa om svanskotan ömmar Aj Aj!!!! Det är som min svåger Lennart säger "Det bästa är taget".
Flera kunder till mig har ringt och vill att jag ska komma göra Fotvård det gör jag inte förän jag fått mina vaccinationer för Covid-19. De förstår mig när jag säger som det är.


 

                                       Det var svårt ta sig upp sa Leffe!

                        Man måste inse sina begränsningar tyvärr.                  

                                                Hejsvejs!!

Av Gun-Britt Svensson - 20 januari 2021 19:36

Hej! Så var det dags, idag ska Joe Biden svära eden likaså Kamala Harris som gjorde det före Presidenten.
Lady Gaga sjöng Amerikas nationalsång sen kom Jennifer Lopez och sjöng This land is my land ..det var så vackert alltihop!!
Den avgående presidenten och frun hade flytt fältet redan i morse ville inte vara med på cermonin? Det hade inte hänt sedan 1800-talet.
Allt gick lugnt och fint till väga inga upplopp men det var starkt bevakat!
                                                  


                                                  Hejsvejs!

Presidenten Joe Biden.

Vice presidenten Kamala Harris.

Av Gun-Britt Svensson - 19 januari 2021 01:35

Hejsan! Idag måndag den 18/1 kom Monica F. och hälsade på över dagen. Hon hade ett annat ärende i Borlänge så då passar hon på att ta ett besök på "Hummlan".
Jag skickade ett sms att hon äter hos oss idag, så lämna matlådan hemma! (Hon hade tänkt ta den med annars).
Vi hade mycket att prata om, och hon njuter av sitt nya liv som pensionär.
Vi åt lövbiff och bandspagetti det blev riktigt gott. Till kaffet hade jag bakat en mazarinkaka. Hon tyckte det smakade bra att äta borta. Alltid trevligt med sällskap vid matbordet!
Hon tog bussen hem 17.15 efter en trevlig måndag!
                                                  Hejsvejs

Av Gun-Britt Svensson - 17 januari 2021 23:14

Hejsan!! Idag var det 7-årskalas nere vid Båtstabadet. Det var 5 grader kallt ute så det var ok att vara ute men jag & Leif hade satt på oss rejält med kläder så vi inte skulle frysa. 
      När vi kom dit var redan mycket folk där runt grillplatsen. Det smakade gott allting! Först grillad korv med bröd, sedan blev det kaffe med tårta och fikabröd.
Sen var det dax för Grim att öppna sina paket han fått.
Han blev jätteglad för allt men mest för den coola sängen hans pappa Ola gjort!!
Det blev ju kallt att vara ute i 1,5 timme så det var skönt komma hem i värmen! Men vi har haft en trevlig dag!
                                                Hejsvejs



Födelsedagsbarnet till vänster.

Fartygets "sängens" namn "Titanic"

Av Gun-Britt Svensson - 8 januari 2021 01:32

Hejsan! Idag hade vi bestämt att vi skulle åka till stugan och mata fåglarna och se om räven har varit där. Brukar åka in i Insjön på bageriet för att köpa deras Jättegoda ostfrallor! Men tyvärr var det stängt idag.
Då vi närmade oss Siljansnäs blev det mer och mera snö.
När vi kom fram fick vi ställa bilen på vägkanten och pulsa in! Och där såg vi rävspår ända fram till trappen. Vi hade hundmat kvar så det lade vi ut lite åt den också då.
På vägen hem svängde vi in till Fam. B. för Leif ville ha hjälp med att sätta dit nya vindrutetorkare som han köpt. Där hemma var det full aktivitet Gilbus & Kileon i pulkbacken Susanne kom ut med Lunibelle så vi gick till pulkbacken. Precis då kom barnens Farfar på besök det var trevligt. Så vi gick tillbaka för Peter hade kokat kaffe.
Det var en trevlig dag!
                                                 Hejsvejs


Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards