farmorheladan

Alla inlägg under augusti 2016

Av Gun-Britt Svensson - 28 augusti 2016 03:03

Hejsan! Idag är det den 27/8 och för 11 år sedan var det mycket på gång!! Då skulle Peter & Susanne vigas i Dala-Floda kyrka och därefter skulle det festas i Bäsna Bygdegård. Det blev ett fint minne för alla som var med med. Dagen efter alltså den 28/8 firade Inger & Lennart sin 40-åriga bröllopsdag. 

      Peters faster skulle åka utomlands dagen efter också  men hade missade planet och tog fel på dag hennes reskompis hade biljetterna och tittade inte så noga! Man lär så länge man lever sägs det ju!! Det blev en dyr historia men hon bokade om och tog en annan resa, så de reste i alla fall som var bestämt. 

 


 

          Dala-Floda kyrka som ligger så vackert vid älven



         

     Bäsna Bygdegård

                                               

                                    HEJSVEJS!!!

            




                                                                                    


Av Gun-Britt Svensson - 24 augusti 2016 18:58

Hejsan!! Igår ville jag klippa mitt hår som börjat bli för långt! Cyklade upp till Haga Salongen för att höra om han hade tid med mig. Fick återkomma till kl 16.00 för klippning. Leif och grannen snickrade staket så jag cyklade förbi Willys köpte lite fikabröd och vidare hem till Inger & Lennart. De hade fått sååå jättefint på deras altan på baksidan!! Därefter förbi Lidl och handla sen hem för att cykla till min Frisör på Hagavägen.
Idag bjöd jag in Leif & Tommy på fika då de står och jobbar i värmen!
Drog i väg sen då kl var 14.30 skulle till Tjärna Ängar på hembesök.
Förresten blev nöjd med "frillan".


                                HEJSVEJS!!!

Av Gun-Britt Svensson - 18 augusti 2016 10:44

Hejsan!! I tisdags va Monica ledig så då var vi välkomna ut till henne & Bellman att hälsa på! Vi skulle få rida den som ville förstås. Träffas i padocken hade vi sagt.

       Susanne har bakat en butterkaka och jag en rulltårta & Monica hade kaffe med sig saft eller juice till barnen. Men rida först! Barnen tyckte det va jättekul och blev förtjusta i Bellman som är en lugn och snäll häst.

   Monica är Peters kusin och jag är då förstås moster till henne.


                                             Astrid på hästryggen!

 


                                    Va jätteroligt det här va!!

                                         

                         Vilgot trivs och vill komma hit flera gånger!

Peter tar Gilbus framför sig en liten stund så fick han också prova.

Det va ju kul Monica tala ju om hur man skulle sitta på hästen för att få balans. Hon har ju ridit i nästan hela sitt liv.
 

          Susanne tur hon red själv också har ridit tidigare för länge sedan.

 

                                       Min stil måste jag nog jobba på Ha ha ha ha!!!

 

                                         TUSEN TACK MONICA!!

                                   FÖR EN TOPPENTREVLIG DAG!!

 

 


Av Gun-Britt Svensson - 13 augusti 2016 18:17

Hej igen! Solen skiner så vi vill ut på en tur på Hojarna så vi åker till Sundströms och pratar bort en stund alltid kul komma till dem. Då vi kom dit så var Berith där hon och Inger hade varit till Haga salongen och klippt sig det blev riktigt bra! Lite annat pris kan jag tänka mig mot Stockholm.

    Nu var deras alltan på baksidan färdig gräset utrullat häcken planterad det var så fint!! Bara vita staketet i framkanten som fattas sen så..

    Värmen hade kommit tillbaka då vi skulle cykla hemåt, då fick tröjorna ligga i min cykelkorg.

      

   

Regnet står som spön i backen från cirka klockan 18.00 Tänk att det inte kan hålla tätt!! Det trodde jag vi skulle slippa idag!

 

                                 Hejsvejs!!

 

                                                                        

Av Gun-Britt Svensson - 12 augusti 2016 19:17

Hejsan! Nu är vi tillbaka hemma igen från "semestern" det har varit så skönt i stugan! Haft flera besök medans vi varit där och det har varit sååå trevligt!!

    Igår 11/8 var vi till Älvdalen över dagen för det var en stor bilaktion där efter Camillas pappa. Oj oj det var minsann inte lite den mannen samlat på sig, vilka fina bilar de flesta gick att köra enl. papper som var med varje kärra! Det var ett 40-tal av olika märken.


     

 

 

 

Där tankade min pappa jämt för längeee sedan!

 

Tyckte denna bil va såå snygg en riktig "pärla" visst minns ni den bilen då den var ute på vägen? Jag gör det. Mycket välvårdad & lacken blänkte!! Vilken tur med vädret det blev solsken hela dagen!!

 

                                     Hejsvejs!!

  

 

Av Gun-Britt Svensson - 7 augusti 2016 21:15

Hejsan!! Det ska bli såå trevligt i kväll för då kommer min väninna och hennes man hit vi har mycket att snacka om.   Elisabeth och jag är gamla kolleger men det det har gått många år sen dess. Vi reste med våra barn en gång till Grekland det var jätteroligt det var 1987!

     Vi hade erbjudit sängplats i stugan men de kom med sin stora husbil och det gick ju lika bra. Då fick ju jag se den också, Jag blev riktigt imponerad vilket åk!! De har sommarstugan på hjul kan man säga. Men det är lite trist idag då man bara törs sova på Campingplatser sa Elisabeth! Förr kunde man ju bara stanna till där man såg någon fin sjö t.e.x men icke idag!! Samhället har blivit för rått. 

      Vi grillade och Elisabeth hade med sig en massa grönsaker som hon odlat själv Jättegott!! Efter maten bar det av till tunnan och de var så hurtiga så de doppade sig i ån både före och efter den varma tunnan 39 grader+. Vi blev kvar i tunnan och snackade både länge och väl så huden  alldeles skrynklig.   Sen blev det lite kaffe & the när vi kom in i värmen för det småduggade lite ute.

       Vi gick upp 08.20 på morgonen och fixa en god frukost till våra gäster och de tyckte det va lika gott som på Hotell. Tack! frukost tycker vi är mysigt för det är ett viktigt mål! De stannade kvar ett tag sen backade Anders ut "bussen" och vi vinkade till dem!! Vi har haft så trevligt tillsammans!!!

 

 

                         Leif & Elisabeth vi grillen

 

                                    Myser i tunnan!!

 

                                       Hejsvejs!!

    


Av Gun-Britt Svensson - 2 augusti 2016 22:18

Hejsan! Igår fyllde Leif år och vi har inte tänkt göra nåt speciellt. Men jag gick alla fall upp och bjöd frukost på säng! Det gillar Leif. Blir bortbjuden på ett glas vin hos våra grannar som kommer från Danmark. Jag bakade en blåbärskaka som jag skulle tar med så sätter de nog på kaffehurran!

     Sen ringer Peter mig och vill komma till oss en sväng!! Välkommen va skoj!! vi går lite senare till Danskarna. Leif berättade för dom som det var och det va ok!!
När de dök upp hade jag rätt i mina tankar de hade bytt bil!! Nu blev det en fin röd färg en Ford 7sitsig jättefin!!
Det blev en provtur sen åkte de hemåt igen men inte riktigt... Astrid & Vilgot hade tur badtunnan var varm så de tog ett dopp först förstås!!
Sen gick vi till grannarna och då får man vara lite skärpt för att förstå danskan! Mycket trevlig kväll och nästan hela kakan gick åt så det va kul!!

2/8 Hade Inger, Lennart, Karl-Erik, Berith & Mikael hos oss i stugan idag det var mycket trevligt!! Bad i tunnan blev det ju förstås igen!!

                                                  
                 HEJSVEJS!!



      Blomman fick Leif och en chokladkartong av Fam B.


    Leif grillar fläskfilen till maten innan vi badar tunnan.

       Berith, Mikael & Lennart sitter på soffan i köket

                 Inger och berith kikar nog på lite kort.

                                          Nya grillen invigs riktigt bra!!

  

    Karl-Erik & Mikael doppar sig i ån innan badet i tunnan 

 

                                    Hej igen!!

                     



Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Skapa flashcards