farmorheladan

Alla inlägg under september 2016

Av Gun-Britt Svensson - 28 september 2016 19:01

Hejsan!! Onsdag och Leif åkte upp och hämtade mig idag för jag vill sova hemma en natt och helgen förstås. Lillpojken är för rolig lätt och sysselsätta nöjd med det mesta, inga sura miner. Nog för att Peter var lättsam men Gilbus tar priset. Han är lite full i lur nu har han börjat härma mina "grejer jag gör" gissa om vi skrattade åt honom. Då hade Leif kommit så han frågade (hur gör Farmor). Då nöp han sig i näsan och fnös gång på gång!!   

 

   Han ville bara sitta i Leifs knä och då backar han in rumpan till honom så himla gulligt!!
 

  

      Där ville han sitta och gräva!
 



 

        En spexare är han allt med cepsen bak & fram!

 

Raska steg mot gungan & rutschkanan sen vill han att jag plockar röda vinbär som han plockar i munnen! Mums!! 

 

                                  Hejsvejs!!!

Av Gun-Britt Svensson - 21 september 2016 21:39

Hejsan!! Ja då var det dags att hjälpa Susanne & Peter med Gilbus som jag lovat då hon ska ut på praktik. Vi har bestämt att jag är hemma hos dem som är enklast. Åkte upp dit i söndags och nu hämtade Leif mig på onsdag em. I morgon bitti skjutsar han mig dit igen sen åker jag med Susanne hem på fredag efter deras arbete.

     Gilbus är riktigt rolig att ha hand om en glad liten gosse. Vi tar långa promenader med hundarna sen sparkar vi fotboll när vi kommer hem! En ny sysselsättning för mig.   

 

 

 

                               Gröt till frukost.

 

 

 

     Skorpan vill gärna hjälpa till med krysset!

 

 

 

     Den här stolen gillar han men speldosa (Blinka lilla...)

 

 

 

             En tupplur före lunch idag på 1,5 timme.

 

 

                                    Hejsvejs!!

 

Av Gun-Britt Svensson - 14 september 2016 19:46

Hejsan!! Solen skiner idag 14/9 igen   tänk att den bara orkar!! Fast inte gör det mig nåt!! Jag och Leif tog en runda på cyklarna idag och hamnade till sist hemma hos Inger och Lennart på kaffe och nybakad äppelkaka! Det smakade sååå gott!! Vi stannade ganska länge men Leif åkte lite före mig för jag och Inger ville snacka lite till     

     Hade ju tänkt att vika dagen för fönstertvätt, men jag hinner ju det när jag kommer hem har bara övervåningen kvar.

 

 


  Som tur är så behöver jag inte klättra då jag tvättar mina!

 

   Hoppas ni förstod att det inte kunde ta slut så där plötsligt! Leif ropade på mig att "Idol" började så jag avbröt skrivande. Tycker inte att "Idol" är så bra i år saknar "Bagge"!!

     Idag på morgonen 15/9 så åkte Leif & Lennart upp till stugan för att pröva fiskelyckan det är ju så fint väder! Vi får väl se hur det blir med det?

 

   

                  

         Hoppsan vilken firre nu har vi mat länge!!     

 

     Imorgon så ska jag åka till Hedemora och arbeta sen gör jag ett längre uppehåll därifrån eftersom jag ska ta hand om Gilbus då Susanne praktiserar på Folktandvården. Får ta åt mig någon kväll och helg här hemma ibland om någon behöver hjälp. 

      Inger ringde och ville att vi skulle göra en utflykt nu när gubbarna åkt bort? Ska vi åka till Smedjebacken. Ja varför inte det finns en stor blomsterhandel där som Sara hennes dotter brukar köpa blommor då de är på väg till Borlänge.

     Lite svårt hitta den men det tillhörde Ludvika Kommun. Oj oj där fanns det grejer vi handlade ganska mycket, känner mig riktigt nöjd. Åkte sedan till en kaffestuga och det var så skönt väder så vi satt ute och fikade. Jättegod morotskaka nog bland den bästa jag smakat!! Sen åkte vi hemåt.

    Alldeles nyss är det planterat utomhus köpte 2 rosor sen blommor inomhus orkidé och andra fina bladväxter vet ej namnet. 

 

                                     Hejsvejs!!

        

     


 

Av Gun-Britt Svensson - 13 september 2016 19:13

Hej igen!! Varje dag så är det sånt skönt höstväder med högt i tak och solen skiner!! Varmt så man kan gå med bara kort ärm på e.m då jag promenerar till bussen. Vi sitter ute och äter lunch idag likaså fikade vi också på altanen. Har varit i Hedemora VC hela dagen och jobbat. Trevligt att komma dit en eller två dagar i veckan det är som det passar mig.

       Nästa vecka börjar jag ta hand om lillgossen då Susanne ska praktisera på Folktandvården. Det ser jag fram emot han är lättsam mycket nöjd gosse. Få se hur vi lägger upp det ibland är jag hos Fam B och ibland åker Gilbus hit.

 

     

 

                            En Dag hos Farmor & Leif

 

                                            Hejsvejs!! 

Av Gun-Britt Svensson - 10 september 2016 16:20

Hejsan! Idag hade vi bestämt att vi skulle åka till Pelle & Inga-Britt för Pelle hade gjort en Dalahäst till Leif. Vi åkte direkt efter frukost och packade för en övernattning i sommarstugan. För vi ska ju naturligtvis sätta upp hästen!
Det bjöd på gott fika och så fint de hade det! Tog sedan en rundtur med dem i bilen deras för att titta oss omkring!
Jag och Leif käkade på hotellet i Dala-Järna innan vi åkte därifrån mot nästa mål!
Tog kort på Dalahästen då den var på plats och visade på Facebook och det tog inte lång stund förän frågorna började komma vart man får tag i den! Det va ju roligt!!

                              

                              

                            Den såg lite knepig ut? 

 

 

                                    HEJVEJS!!!

Av Gun-Britt Svensson - 8 september 2016 18:05

Hej på er!! Sommardag idag helt underbart väder! Jag och Leif kan inte vara inne så vi tar en lång cykeltur så det blir en liten nostalgitripp! Runt Bullermyren och under järnvägen runt Lergärdet. Käkade en varsin glass, (Leif köpte också en chokladbit till flickan som satt utanför affären, Trumpeten). Vi cyklade fram och satte oss på trädgårdsmöbler bakom  Allfarvägen 97 C där vi bodde en gång Peter och jag. Det var ett bra ställe att växa upp på har jag förstått    det blev ju folk av grabben Ha ha ha!!   

 

 

  Där var ishockeyplan och bakom mig bodde vi. När maten var klar busvisslade jag och han kom in åt och ut igen! Det var tider det!! 

 

     Trevligt att göra denna runda ibland och minnas tillbaka. Peter och Susanne köpte ju också en lägenhet på Allfarv 97 D innan de fick barn. Kul för då hade dem i stan och så nära att svänga förbi och hälsa på. 

     Sedan cyklade vi hem och i brevlådan hade Inger lagt en burk Äppelchuttney som hon gjort det ska vi smaka till kött!! Inger ville ha mera äpplen så jag och Leif åkte hem till Ola och plockade äpplen så hon får lite till jag har ju fått av Bengt och Marianne tidigare.

 


 

                                        Hejsvejs!!

Av Gun-Britt Svensson - 6 september 2016 22:07

Hejsan!! Hade bestämt för en tid sedan att lillgossen skulle komma till oss som igår 5/9 för Susanne skulle ner till Solna på föreläsning genom tandsköt-utbildningen.

   Han är så snäll att ha riktigt mysig pojke. Vi fick många goa skratt åt honom för han är sådan pedant! Det får inte bli kladdigt på fingrarna, tappar han mat på golvet pekar han att man ska ta plocka upp det.   Ja en riktig lustigkurre!! Inga lådor eller dörrar får vara öppna t.o.m plockar tillbaka grejer han lekt med där han hämtat dem. Hoppas det håller i sig.   

  Jag och Gilbus var till lekparken efter lunch det tyckte han va jätteskoj!! Därefter var det dags för fika och lite mellis för gossen så då gick vi hemåt.

 

 

                         Han är så duktig att äta.

 


 

      Gilbus tyckte om att ropa i tratten. (Hejdå)

 

  Leif och Gilbus gick en liten tur med vagnen och sen satt de framför TV:n och titta på ett fiskeprogram det var spännande!!

 

 

 

     Susanne hämtade honom på kvällen och då blev han sååå glad att se mamma!! Det plingade på dörren innan Susanne kom, men då var det Bengt & Marianne han blev lite reserverad för han trodde nog det var mamma som kom då! 

 

 

                                   Hejsvejs!!!   

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Skapa flashcards