farmorheladan

Alla inlägg under juni 2020

Av Gun-Britt Svensson - 30 juni 2020 07:05

Hejsan! I lördags den 27/6 fyllde Astrid 14 år! Tänk att det är så länge sedan hon var en lite flicka nu en liten tjej.
Bakat tårtan och kärleksmumsen hade Astrid bakat själv jättegott!! hon går tydligen i sin mammas fotspår. Det bakas ju en del i detta hus. Sen frågade Susanne om vi ville stanna på mat Peter skulle grilla självklart tackade vi ja. Det smakade suveränt gott!!
Hörde med Astrid om hon ville följa med oss hem och stanna någon dag och sen hämtar Peter henne efter jobbet. Ja det vill jag så hon plockade ihop lite kläder som hon ville ta med och hennes blytunga täcke.
På söndag e.m kom regnet det bara vräkte ner men det var efterlängtat. Det blev genast mycket friskare, svalare luft och man fick mera syre!
Vi har haft jättetrevligt tittat på gamla kort, promenerat och så har hon träffat en kompis från Borlänge då hon gick i skolan där. Sen har hon fått bestämma käk såklart!


 

                                       Nu är hon inte så här liten längre.  
                                                  

                                                 HEJSVEJS

Av Gun-Britt Svensson - 26 juni 2020 20:17

Hejsan. Hett som i H.... idag kan inte förstå vilken värmebölja vi fått! Cyklade ner och handlade lite smått och gott. Leif tyckte vi skulle hälsa på K-E, Berith & Mikael som förmodligen är i Lerbäcken. Skickade ett sms fick svar att de bara skulle till affären. Det passar bra vi ska tankar först.
Då vi kom ut var Mikael där själv, trevligt att ses det var så länge sedan.
Efter ett tag kom Karl-Erik och Berith från affären. Då hade Mikael satt på kaffet och vi satt ute och fikade i skuggan. Jag hade med en bit rulltårta och en påse Ahlgrens bilar som de kan snaska på. Karl-Erik kan ju fuska nån gång men det får inte bli för ofta.
Men det blir drygt sitta i skuggan också för nu är det för varm!!
Vi tittade in i köket och det var så ljust och fint när det var målat och uppfräschat.
                                                  

                                                  HEJSVEJS!!

Av Gun-Britt Svensson - 24 juni 2020 19:04

Hejsan! Idag kom vi överens om att åka till Mora och hälsa på en bekant till Leif sen barndomen. Jag som trott att de var släkt bara för de är så hjärtliga då de träffs. Men så var det inte, mammorna umgicks och barnen lekte i den lilla byn för länge sedan.
      När vi kom fram så ringde hon till sin "storasyster," (nu är dom här kaffe är påsatt)!!
Hon bor så fint alldeles vid Siljan!!
Köpte med en Wienerlängd från "Kaffestugan" i Mora suveränt god, hon hade gräddat våfflor också som serverades med grädde och sylt mums!!
     Det var hett idag men vi har ju AC i bilen som tur är annars har det aldrig gått.
Det var så trevligt att träffas!!
När vi kom tillbaka till stugan tog vi av oss alla kläder och bada näck i ån 24 g varmt!!
Idag blev det pizza som vi åkte och köpt inne på byns Pizzeria.


 

 

Kaffestugan inne i Mora massa gott fikabröd!!


                                                HEJSVEJS

Av Gun-Britt Svensson - 21 juni 2020 16:18

Hejsan! Leif hämtade björkbuskarna dagen innan för att placera ut där de brukar stå. Eftersom det inte blir någon dans och lek uppe i backen så plockar jag blommor och pryder en stång själv.
Det tog lite tid men det finns det gott om! Inte så vacker men vi ska väl kunna dansa kring den.
Familjen B kom och lilla Zoja var med som blev jätteglad då hon såg va hon kommit! Tog en fika när allt var på plats och barnen en varsin glass.
Barnen badade förstås jättemycket i det sköna vattnet!!
Grillade och sen åt vi och alla blev mätta. Efter ett tag blev det fika med Susannes ljuvliga midsommartårta!!
Sen satt Peter på musik och så dansade vi runt majstången. Jättetrevligt som vanligt!
                                                  
  HEJSVEJS!!

Av Gun-Britt Svensson - 16 juni 2020 01:03

Hejsan!! Vi har varit i stugan några dagar och det har varit underbart väder!! Åkte upp med Linda den 9/6 Leif var redan där de skulle bara upp över dagen. Ola var i närheten och gjorde nåt jobb därför passade det så bra. Hade munskydd på mig hela resan upp för man ska ju vara försiktig! 

      Idag hade jag ett hembesök i Romme så Leif skjutsade mig dit, tog med cykeln för jag ville cykla hem. Näär jag var klar där cyklade jag till Stora Tuna kyrka på graven och vattnade och klippte bort en del. Men vilken värme glömde ta vatten med mig att dricka (kyrkan tar vattnet från Tunaån!!) så jag köpte en Loka inne på Gustafssons Blommor. Gissa om jag var slut när jag kom hem!! Det berodde bara på värmen annars cyklar jag t.o.r till kyrkan och det är inga besvär. 

    Ringde och talade med min bror & svägerska idag och allt var bara bra de tänker komma upp till Dalarna i veckan, nu när de är fritt resande i landet om man känner sig frisk.

 

 

Så här har jag det i stugan då jag sitter i solen!!   

 

 

Vilken fin årstid!! bara vi slapp oroa oss för Covid-19   

                                                  Hejsvejs!!

Av Gun-Britt Svensson - 1 juni 2020 17:46

Hejsan! Idag på f.m kom Peter med familj. Susanne hade bakat en jättegod tårta dagen till ära! Det blev jag sååå glad för!!! Pojkarna sneglade på ån blev sugna på ett dopp! Vänta lite vi äter först då hinner det värmas upp lite mera sa jag. Brrrr så kallt jag har blivit fegis.
Leif och Peter grillar och vi "damer" fixar det som ska vara i köket.
Alla åt med god aptit blev nästan slut på faten. Det va jättebra!!
Sen lade Peter & Leif i bryggan, sen slet de tre gossarna av sig kläderna och badade & badade!!! Gissa om de hade skoj.
   En mycket trevlig Mors Dag!!!

Tack för en trevlig dag att minnas!!

                                                Kramis!!    

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Skapa flashcards