farmorheladan

Alla inlägg under december 2019

Av Gun-Britt Svensson - 31 december 2019 11:36

Hej på er!! Vill på detta sätt önska alla som följer min blogg ett gott slut på 2019. För min del har det varit bra lite upp och ner men det hör livet till! Nu får vi kämpa på igen få se va 2020 har som väntar oss?

        Vi var bjudna till Karl-Erik & Berith på Nyår i år likaså Inger & Lennart men tyvärr så kunde de inte följa med upp på "berget" för Lennart kände sig inte riktigt ok. Bättre vara i stan då tyckte de, och det kan ju vara sant.

     Jag har ju jätteont i min rygg men tar värktabletter som jag fått av läkare och då lugnar det ner sig något. Har beställt tid till en Naprapat den 7/1 då hoppas jag det vänder!!!  

      Vi blev bjudna på såå god mat och dryck!! Så vi låg över där i år, vägrna till stugan var som på hösten!!     

                                                  


                                         GOTT NYTT ÅR!!

 

Av Gun-Britt Svensson - 28 december 2019 00:20

Hejsan! Ja nu är julen förbi nu så går vi mot nytt år snart. Igår på Annandagen så kom Peter med familj och Catarina på lutfisk och annat smått och gott. Susanne hade bakat två supergoda kladdkakor som vi hade till kaffet sedan!
Det var full fart på de två minsta grabbarna hela tiden, de känner ju sig hemtama här! Gilbus snackade oavbrutet. Alla tyckte maten va jättegod och det är alltid roligt när det blir till belåtenhet!

 

Idag tog jag en promenad runt stan men tänkte NEJ!! nu går jag ner på Kupolen och köper nya kängor (med dubbar) eller nya broddar, för jag känner mig rädd för att ramla! Det blev ett par röda Daisy kängor jättesköna!!
När jag kom hem så visade jag dem för Leif som tyckte de va toppen! Gick hem och fikade hos Monica en sväng på e.m hade kängorna på mig de kändes så säkert att gå.


   

Mina kängor som jag blev så nöjd med!


                                     Hejsvejs!!



Av Gun-Britt Svensson - 24 december 2019 01:50

Hejsan! Nu så har vi köpt alla julklappar, lagt in sillen och gratinera skinkan. I kväll så gjorde jag en Janssons frestelse som ska med till Djurmo imorgon. Leif provsmakade "Jansson" och jag fick godkänt!
Tog en promenad upp på stan idag uträttade ett ärende i sista minuten, skönt få lite frisk luft.
Nu ska jag försöka sova för imorgon ska man vara pigg för då kommer Tomten!

 

               Förväntansfulla barn som längtat att få öppna paketen!

   

                                      Julfirande hos Familjen B.

 

                                                 GOD JUL   


                                                

 

Av Gun-Britt Svensson - 14 december 2019 19:56

Hejsan! Startde kl. 09.30 från Resecentrum i Borlänge jag, Leif, Eva & Tommy plus alla andra Proare. Bussen blev full så när som på 2 st som inte dök upp, Reseledare ringde men inget svar. Kanske någon blivit sjuk va vet jag.
     Det var en lång resa dit och dåligt väder spöregn under nästan hela resan dit.
Började med att äta då vi kom fram, förrätt varmrätt och dessert det var så jättegott!!
Därefter så va det dags för Peter Flack och hans gäng denna gång. Det va många
skratt!
Under resan hem visades en Video om Hjalmars revy, det va så jätteskoj nästan roligare ändå!!

                                            HEJSVEJS

 

                                             På väg till Örebro.

Av Gun-Britt Svensson - 12 december 2019 00:19

Hejsan!! Nu har Leif och jag gått med i PRO för att vi kanske kan komma ut på nåt kul ibland. På lördag åker vi t.e.x med dem till Örebro och tittar på Peter Flack. Det ser vi fram emot!
Idag var vi på vårat första månadsmöte. Jag hade förbeställt varsin god smörgås till oss båda. Så kunde man köpa julmust eller lättöl till det smakade riktigt bra.
Så var det levande musik jättetrevligt! Leif träffade en släkting så det var ju överraskande så de pratade ju med varandra. Våra grannar kom dit det va ju roligt också tyckte vi!


 


Vilken lyckad eftermiddag!!

 

                                                  
  HEJSVEJS

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Skapa flashcards