farmorheladan

Alla inlägg under juli 2023

Av Gun-Britt Svensson - 16 juli 2023 02:14

Hejsan!! När vi åkte hem stannade jag kvar i Djurmo och Leif fortsatte mot Borlänge. Susanne hade fyllt år den 14/7 så jag ville fira henne lite.
Det var fint väder så det blev en längre promenad med Torsten, Susanne, Lunibelle & jag. Plockade en bukett blommor som vi satte i en vas på köksön köket.
Peter & Vilgot tog båten ut för en fisketur. Men ingen fiskelycka denna gång endast hugg på för Vilgot.

      Den 16/7 tog jag, Susanne, Lunibelle & Kileon en promenad efter älven det var så fint väder just då. Jag råkade halka på en trädrot och vrickade min vänstra fot AJ AJ!! Men det klingade av och nästan  försvann då vi var hemma. 

     Men på kvällen då jag lagt mig kom värken med besked! så jag sms:a till Susanne att komma ner med värktablett till mig. Hon svarade nästan bums och kom med 2  Panodil brus som jag tog och 2 till som jag kan ta om tidigast om 4 timmar. Men vakanade 07.30 och tog dem och det onda var nästan som bortblåst, tack och lov!! 

        På f.m ringde Inger till Peter och ville ha hjälp med sin TV och det passar bra därför att han ska skjutsa hem mig idag. Det var trevligt att hälsa på dem Susanne, Kileon & Lunibelle följde också med. Barnen var nyfikna så klart och Lunibelle kramade om Ingers fina dockor!! TV:n blev att fungera efter Peters magiska fingrar! Monica kom också över och hälsa på oss det va roligt!! 

                                                Hejsvejs!!

  
                                             

Blommorna jag och Lunibelle plockade idag.

Av Gun-Britt Svensson - 11 juli 2023 13:46

Hejsan! Vi skulle träffas hemma hos Ola på Födelsedagsfika. Det skulle vara i all enkelhet eftersom Ola & Catarinas mamma somnade in den 7/7 dagen efter Olas Födelsedag. Det var mycket ledsamt allt har gått så fort. Men han ville vi skulle träffas i alla fall så snart, och det blev bra.
Vi blev några stycken.
Linda & hennes 2 döttrar, Camilla & Anders, Samuel, Ann-Caroline & Björn & Grim, Catarina, Clara & Daniel, Rolf & hans bror, jag & Leif.
                                                    Hejsvejs!!

Ola har bakat tårtorna.

Den här tårtan hade han också bakat den var jättegod!! ?

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards