farmorheladan

Alla inlägg den 27 april 2024

Av Gun-Britt Svensson - Lördag 27 april 09:07

Hejsan!! Igår var det gråtrist väder med regndroppar i luften hela dagen. Fast det hindrade inte mig och Leif vi ville ut och ta rätt på alla kvistar från Lönnen vi har vid knuten av tomten.

     Ola var hit i förrgår och sågade ner kvistar, han ville inte att Leif skulle upp och klättra, han är ju alla fall snart 82 år. Det glömmer han ibland, jag vill helst inte att han klättrar förstås!!
Efter vi plockat bort alla kvistar och ställt säckarna vid parkeringen som vi brukar gick vi in och vilade oss, sen fixade jag mat för sedan skulle vi till Djurmo och gratta Vilgot!!
     Som vanligt glädjetjut av både ungar och hundar när vi kommer så välkommen känner man sig!!
     Vi fikade först Susanne hade bakat två stora jättegoda tårtor!!
Sen var det dax han fick öppna sina paket. Jacka & byxa av mig och Leif och en pansarlänk i silver av sin mamma & pappa. Sen fick han ett brev som Vilgot läste upp, han hade fått sommarjobb på Leksands Sommarland. Hurra va bra!!!
Vi har en sak till men då måste vi gå ut i garaget. Vilgot öppnade porten och drog bort presseningen som dolde presenten. Det var en Gocart. Gissa om han blev lycklig han hoppade av lycka "Är det sant??" Jag drömmer!!
Peter startade den så han fick lyssna på motorljudet, nu har de något och pyssla med i sommar.
                                                    Hejdå!!


Överlycklig!

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards