farmorheladan

Alla inlägg under november 2023

Av Gun-Britt Svensson - 28 november 2023 16:54

Hejsan!! Idag ska vi åka till Inger & Lennart för att gratta Inger på hennes födelsedag. Leif har spraymålat en lampa och jag fixade belysning och batterier till henne.8 Jag satte fart på lampan ser att belysningen är rosalila? Ja varför inte det var väl inte det jag tänkt mig. Förp. var väl ställd på fel plats. Men det bev ju fint!
Vi fick jättegott fika hos dem gott wienerbröd och tårta!!
                                                   Hejsvejs!!

Övre bilden: Astrid & Inger i Kenya på utflykt och vä bild i bärskogen och hö hemma i mitt kök. (tryck på bilden så den blir förstorad)

Av Gun-Britt Svensson - 15 november 2023 01:15

Hejsan! I lördags var vi bjudna till Bror & Anna-Karin det var så trevligt. Jag och Leif fick åka med Ulla & Ove det var jättesnällt, och Ulla hade köpt en blomma från oss fyra som var inbjudna.
Vi blev inbjudna till deras uterum som var så fint och varmt och mysigt! De har så god smak så jag blev alldeles häpen! Jag hade inte sett utbyggnaden förrut.
De bjöd på bubbel då vi kom och små tunnbrödsrullar med lax & skinka sen till varmrätt god köttgryta potatis och grönsaker dessert lakritsgott toppat med tre hallon. Mums!!! Rödvin till maten var det.
Det var trevligt sitta och prata med varandra det är ju inte så ofta man träffas. Berättade att vi ska resa till Grand Canaria i januari i två veckor. Ni skulle ju aldrig mer... sa Anna-Karin! Det går väl att ändra på sa jag!!
                                              Hejsvejs!!




Den goda desserten.

Av Gun-Britt Svensson - 8 november 2023 23:32

Hejsan!! Idag hade Leif tid på VC för covid vaccination och jag följde med ifall de vill sticka mig också. Träffade gamla kollegor där, det är så kul att prata lite!
Vi gick in tillsammans i båset, jovisst det går så bra slå dig ner här sa sköterskan till mig. Vi tog både influensa & covid sprutan så nu hoppas vi på att hålla oss friska!
På kvällen så åkte vi hem till Cattis som bytt bostad för vi ville se hur hon har det. Det var en riktigt fin bostad nyrenoverad riktigt fräsch!! Hon bjöd på kaffe och macka det satt fint och en god kaka också!
                                                  Hejsvejs!!

Ett stick i varje arm.

Av Gun-Britt Svensson - 7 november 2023 14:05

Hejsan!! Fick ett sms igår e.m av Monica F om vi kan träffas på Almas och fika som idag efter hennes klippning kl 10.00 Det går bra men ring mig då du är klar så komme? jag dit.
Monica satt inne redan vid ett bord så jag tog en kopp kaffe & ett wienerbröd betalade och satte mig. Hon skulle gå ner på Kupolen sen men jag står över går hem istället. Det är inget trevligt väder idag får gå med paraply då det duggregnar.
                                                  Hejsvejs!!!

Av Gun-Britt Svensson - 3 november 2023 01:20

Hejsan! Idag var vi uppe med Tuppen kl. 07.30 för det skulle komma två personer och koppla in fiber genom väggen i vardagsrummet idag. Det var ett par, en man & en kvinna. Du kommer visst från USA sa jag till henne och det stämde. Det var kärleken som tog henne till Sverige. Hon trivs bra här och hon tycker att vi har så jättegott kaffebröd i detta land!! I USA är allt så väldigt sött.
Nu ska jag köpa en router och en sladd till dosan på väggen. Så nu har min son lite att fixa med igen.   
                                                   Hejsvejs!!

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards