farmorheladan

Alla inlägg under juli 2016

Av Gun-Britt Svensson - 21 juli 2016 12:21

Hejsan! I söndags åkte vi till stugan med barnen som vi hade lovat innan smultronen skulle ramla av.

    Får vi låna busfrönen från söndag till onsdag? Det skulle gå bra! Allt var ipackat gummistövlar, flytväst, badkläder m.m inget var glömt! Bara jag som hade missat glutenfria havregrynen annars allt med. Åkte till Siljansnäs "City" men icke där fanns det inte då får et vara du överlever nog vi har mat så vi klarar oss. De fick köpa varsin liten påse med godis fast det inte är lördag! Men då får ni borsta ordentligt! Jaaadå Farmor!!   

 

 

 

      Barnen i bärskogen både smultron & blåbär det ska vi ha till efterrätt.

 

 

 

  Vilgot lånade en badrock av oss och det hade han så roligt åt!! På väg ner till badtunnan.

 

 

 

                       Nu är jag med på ett hörn.

 


 


     Upp & ner i tunnan & Ån!!

 

 

 

  Storfikaren Astrid drog upp storgäddan alldeles, själv sen tog Leif den med hoven på slutklämmen. Hon hade ont i armen på kvällen sedan. Gäddan vägde 4 kg med "Bessmanvågen"      

 

 

                      Vilgot ville också känna på vikten!

 

                                     Hejsvejs!!

Av Gun-Britt Svensson - 12 juli 2016 00:53

Hejsan!! Igår var det åskväder så jag fick dra ur alla sladdar,  likaså idag men det blev bara en smäll fast det var svart ovanför här på himlen. Tycker det var lite trist med dåligt väder men det rår jag inte på!

    Ska till en dam imorgon sen blir det uppehåll för lite semester framöver, sen ska vi vara lediga hela juli är tanken.   

 

 

 

 Nu vilar vi ut och har en skön sommar!!

 

 

                                    Hejsvejs!!

 

Av Gun-Britt Svensson - 7 juli 2016 21:51

Hejsan!! Laddar för en trevlig e.m med gamla bekanta på besök som vi umgicks med under tidigt 80-tal! Det var Leif som mest umgicks med dem och jag halka med ibland.

    Hur ser de ut idag? vi har ju naturligtvis också förändrats!! Fattas bara annat det vore konstigt annars. Det ska bli spännande att träffas och prata gammalt och nytt med dem!!

    De skulle dyka upp vid 16.00 och jag har lovat käk.

     Solen skiner och det är så härligt väder   Så ringer det på dörren och Thomas och hans grabbar kommer in, han är sig alldeles lik förutom att idag har han blivit "blond" i håret. Det blev stora famnen så klart så trevligt det här ska bli sa jag om ni visste va vi sett fram emot detta!!

       Efter en liten stund kommer Lars som jobbat till kl. 16.00 så han kom strax efter. Han har inte ändrat sig mycket inte ett grått hårstrå men han är blond så det förvillar kanske en del va vet jag. Stora famnen igen   !!

     Vi fick en stor Hortensia som vi har ute på gården i kruka  den var jättefin!!

     De satt ute i solen medans jag fixade i köket och jag hörde hur de gapskrattade därute jag förstår att nu passar dom på att dra sånt som inte jag ska höra ha ha!!     

        

 

                           Thomas grabbar

 

 

 

                                  Lars & Thomas

 

 

 

                                      Thomas

 

 

      Vi visade lite bilder för varandra förstås det har ju gått lite drygt 30 år sedan vi träffades! Tacka för att det har hänt lite på den tiden!

     Men så roligt det var att träffas tiden bara sprang iväg men vi ska försöka hålla kontakten nu har vi sagt!!

 

                                  Hejsvejs!!!

 

   

Av Gun-Britt Svensson - 3 juli 2016 19:25

Hejsan!! Fick frågan av Katarina för ett tag sedan om jag ville ha nattgäster hon & en dotter mellan 2-3 juni. Det skulle passa bra för jag är hemma och det blir kul att träffas och prata gamla minnen då jag och Peter bodde på Bullermyren. Min syster och hennes två barn kom alltid upp på sportloven det var riktigt trevligt!! Sportade hela veckan med något och avslutningen för mig och syrran blev att gå ut och dansa! Det va då det   

     Frågade Katarina hur det gick att vara tre ungar det hade visst varit lite busiga ibland grabbarna ha ha ha. 


  Vi var iväg och titta på fotboll "Dalicarlia Cup" på lördag kväll för hennes äldsta dotter sparkade och pappan var tränare. Det var iskallt ute för det hade regnat hela dagen men nu uppehåll men blåsigt fy tusan! Det blev 1-1 så det blev straffar tråkigt nog så förlorade dom! De övernattade på Tjärnaskolan så jag berättade att Peter har gått i den skolan i årskurs 4,5 & 6.

    Idag åkte vi hem och hälsade på Inger och Lennart för det var så länge sedan de sågs nästa gång vill de träffa Peter med fam. men det fanns inte så mycket tid tyvärr denna gång. 

 

   

                   

                             Hejdå nu far vi hem!!

 

                                    Kram på er!! 

 

 

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Skapa flashcards