farmorheladan

Alla inlägg under november 2017

Av Gun-Britt Svensson - 26 november 2017 18:52

Hejsan!! Hade talat med Rigmor för rätt länge sedan att jag ville att hon skulle komma till mig en helg och hälsa på så nu blev det av i fredags!!   Hon kom med "Masexpressen" från storstan och det var sååå trevligt att träffas och sitta och prata det var allt för länge sedan sist! Telefonprat är inte detsamma tycker jag, det är alltid så trevlig när vi syskon ses.

    Hade tänkt åka till våra föräldrars grav efter vi ätit mat men det blir ju så mörkt på en gång på e.m så det fick bli på  lördag mitt på dagen i stället. 

    Vi skulle åka hem till Inger & Lennart på lördag och hälsa på dem men Lennart var in till FLL på en koll på ögon så de skulle ringa när de kom tillbaka. Vid 16.30-tiden ringde Inger och vi var Välkommen dit. Monica hjälpte till hemma där så de fick bara sitta still och vänta in servering på bordet. Det blev smörgåstårta som var riktigt god och till kaffet hade Monica bakat så goda rutor med bär på och Inger hade en god sockerkaka också.

 

 

      Monica var till stor hjälp till sina föräldrar i köket.

 

      Marcus och lilla Axel   och Simon, Ronja & (Bruno mops) deras söta vovve kom också det var jätteskoj!

  Axel var lite blyg i början men sen tinade han upp och började "prata" och va en glad och go gosse!! Marcus blir kvar en vecka hos Monica men Simon åkte tillbaka redan imorse.

 

   

                      Simon och söta vovven Bruno!!

   

   

 

Lennart & Inger Axel (barnbarnsbarn) Marcus pappa (barnbarn)

 

                          

 

                                     Hejsvejs!!!

Av Gun-Britt Svensson - 15 november 2017 19:44

Hejsan!! Jag och Leif tog en promenad i dag för han ville känna hur det va att ha broddar på skorna. Sätt på dem på mina skor, du som är van att använda broddar sa Leif. Lätt som en plätt så var de på plats och vi knallade iväg. Det känns riktigt säkert att gå nu tyckte Leif, men man får i alla fall vara försiktig.

 

   

                               Leifs broddar!!

 

      Vi gick runt stan och tittade och då sa jag inte fick bjuda på fika på Almas Café det vore väl trevligt sitta där nere en stund och prata. Sagt och gjort det nappade så klart Leif på. Ville ju hellst ha deras äppelmunk men de var slut för dagen så det fick bli wienerbröd som var också jättegoda!

   

 

                     Inne där slog vi oss ner.

 

Imorgon kommer Susanne och hämtar mig då ska jag vara hos Fam B då Susanne och lillprinsen är på "simkurs"

 

                              Hejsvejs!!   

Av Gun-Britt Svensson - 3 november 2017 19:52

Hejsan!! Igår 2/11 hade vi bestämt att jag skulle följa med till badhuset med alla barn då det var Höstlov. Passar ju bra så för vi se hur det går till med Babysim. Astrid och Vilgot ser fram emot att få leka och simma i badet Gilbus tycker nog också det blir skoj!

     Leif skjutsar hem mig till dem på f.m för det passar bra då han ska åka en sväng till stugan under dagen.

    Det var så bra att vara i Leksands simhall varmt och skönt och skönt i simhallen likaså i vattnet. Vi stannade och badade en bra stund efter att Babysimmet var slut.

      Efter det fick vi tips om att äta på "Noret gården" eller Lyktan heter det nu som är Kina & Thairestaurang. Thai går det mesta att äta för Fam B de har ju matallergier av olika slag.

     

 

 Astrid blev verkligen nöjd med sitt käk!   

 

 

  Jag åt räkor med röd currysås & grönsaker jättegott!! Susanne kyckling med röd currysås och grönsaker Vilgot och Gilbus kyckling och ris. 

 

       Kan verkligen tänka mig äta där flera gånger. 

 

Idag på Allhellgonsdag 4/11 efter vi handlade mat åkte vi hem till Sundströms och hälsa på det är lika trevligt varje gång! Efter det så åkte vi hem och åt mat som vi hade klar bara värma idag. Sen frågar Leif om vi ska åka ut till Kyrkogården och titta på alla ljusen nu när det är skymmning. Det klart jag vill.

 

                           

 

 

                                  Hejdå!!

 

 

    

 

 


 

 

 

 

 

 

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Skapa flashcards