farmorheladan

Alla inlägg under mars 2017

Av Gun-Britt Svensson - 31 mars 2017 18:44

Hejsvejs!! Har varit ganska fullt upp denna vecka för mig. Lite av varje har det varit två dagar i Hedemora VC och nåt hembesök. Leifs syster tittade in en dag efter jobbet det var trevligt att träffas och prata en stund.

    Idag har Elisabeth hälsat på kul prata gamla goa minnen.

      Passade på så hon tog Bltr på mig 150/80 helt OK sen testade jag på henne 115/65 lågtryckare, men det är ju bättre än tvärs om, som tur är ingen yrsel i allafall sa hon    Leif ville vara med på ett hörn så jag testade på honom också 135/70 som vanligt var detsom en ung pojk   !!

     Vi måste börja ses lite oftare kom vi överens om för nu har hon dragit ner på arbetstid till 60%   

    Skönt med helg och så blir det Lets dance som vi kan kika på, få se vem som åker ut. Jag ser fram emot Stina Wolter i kväll få se va hon ska visa upp!

 

 

             Den dansanta mulliga gulliga damen!!

 

                                   Hejsvejs!!!

Av Gun-Britt Svensson - 24 mars 2017 21:16

Hejsan!! Solen skiner varje dag så det är skönt att vara ute och promenera eller ta en cykeltur. Men jag längtar bara att allt grus ska sopas bort från cykelbanorna 0ch trottoarer.

 

 

Sopbil (lånad bild.)

 

Tittar just nu på Lets dance men synd nog missade jag Stina Wolter får väl titta på reprisen imorgon. De är sååå duktiga och dansa!!

      Idag 25/3 cyklade vi hem till Inger & Lennart på f.m och då svängde vi in på Lidl och köpte en smarrig wienerkaka med oss och ett valnötsbröd till oss som är sååå mumsigt!! De skullle hem till sin dotter och äta våfflor till kl 16.00

   Jag tror man får börja handla på Lidl nu när alla andra mataffärer börjar bli så dyra! Det märks när man ska betala det blir bara dyrare och dyrare och vi köper ju nästan (samma lika) jämt!  Lidl har mycket bra varor idag om man jämför mot i början de öppnade. Vi har varit kunder på Willys i många år. Vore intressant göra en jämförelse.

  

 

Nybakat gott bröd på Lidl och billigt!

 

Det var så blåsigt idag då vi cyklade till Sundströms men på hemvägen kom blåsten i ryggen så då gick det lätt!

 

                                  Hejsvejs!!  

 

Av Gun-Britt Svensson - 10 mars 2017 18:56

Hejsan!!     Igår 9/3 reste jag och min väninna till Uppsala som vi hade bestämt för en tid sedan. Lite tidigt som omväxling vi får se hur det är. Vi tog som vanligt tåget som går kl 07.52 från Borlänge som vi förbeställer, men bestämmer oss där när vi ska resa hem.

     Det blir ju förstås en dagstur något annat har vi ännu aldrig funderat på.

     Jag hade väl inte något särskilt som jag var ute efter nya jeans är kanske bra om jag hittar. Vore bra att få köpa några par. Vi fastnade för en Butik "Flash"där fanns det ju mycket att titta på och prova riktigt snygga och prisvärda plagg! Där blev det också 3 par jeans För oss båda så sköna!! Den butiken finns ju på Kupolen också så det blir väl att gå en runda där ibland! 

 

 

  Som ni ser blev det blå, svarta & beiga brallor precis som jag tänkt mig! 

 

 

 Efter allt spring så gick vi på en restaurang och åt. Det blev inte så märkvärdigt denna gång, Svensk husmanskost kålpudding med rårörda lingon potatis och sås och lättöl till det.   Ja det va riktigt gott!!

 Vi kom hem cirka kl 18.00 efter en lång dag så det va så skönt att vara hemma igen sätta sig ner i TV-soffan   och koppla av!!

 

                                   Hejsvejs!! 

Av Gun-Britt Svensson - 1 mars 2017 18:42

Hejsan!! Nu var det ett tag sen jag satt här och printade ner lite bokstäver. Ska försöka få till lite men det har väl inte hänt så mycket.

     Som vanligt jobbar jag på Hedemora VC cirka 2 dagar i veckan, men inte denna vecka. I söndags kom Peter, Astrid och Vilgot hit för Peter skulle sätta in belysning i vårat vitrinskåp i köket det blev sååå bra! De stannade en stund för det var inte gjort i nafs! 

      Vi är så nöjda nu när allt är klart!!

Susanne kom in till oss en stund efter jobbet idag så vi satt och snackade lite sen hjälpte hon mig med en grej på datorn. Det gick ju bra det där Sussie nu är det grejt!!

 

 

 

                   Snart får vi ut leta vårblommor!!

 

 

                                    Hejsvejs!!

    

         

 

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Skapa flashcards