farmorheladan

Alla inlägg under juli 2017

Av Gun-Britt Svensson - 30 juli 2017 13:30

Hejsan!! Det ringde i min mobil på lördag eftermiddag. Det var min systerdotter som undrade om vi är i stugan för de åkte förbi Sollrön för en stund sedan om de kunde titta in. Jättetrevligt här sitter vi alldeles själv nu så det passar utmärkt! De hade varit hit för länge sedan när deras barn var små så de va lite osäker om de skulle hitta. Jag beskrev vägen för Marita men gick ändå emot en bit men hann inte långt förrän de blinkade och vinkade så jag åkte med dem fram till stugan.
     De ville bara in och heja och ta en liten paus innan fortsatt resa hemå..Så klart det blev längre vi hade inte setts på bra länge så det var mycket att snacka om. Så trevligt det va, och de åker ju förbi våran stuga när de åker till eller från Särna. Så det här kan de ju göra om igen om vi är på plats!

                                HEJVEJS!!

                            Marita & Leif.

                                                  

                                                         Jag & Marita

                                                                     Owe.                                           




                                             

Av Gun-Britt Svensson - 27 juli 2017 19:32

Hejsan! Idag torsdag 27/7 har Leif slagit bort höga gräset och de vissna midsommarblommorna. Jag krattade ihop allt så Leif körde bort det med fyrhjulingen & kärran.
Det har regnat lite på e.m det kom en riktig skur!
Lite tomt i huset efter mina goa barnbarn, för det är inte mycket rörelse i byn nu förtiden.

HEJSVEJS!!

Leif vid kärran

Jag i arbetartagen!

Av Gun-Britt Svensson - 24 juli 2017 22:14

Hejsan!! Vi hann med mycket skoj dessa dagar. Fisketur på Brasjön, cykeltur vi fyra ner till skolan där Leif gått som barn. Badat i tunnan förstås flera gånger och barnen badade också i ån. Vi var en sväng till Brasjön och de tog en simtur men inte Leif och jag det var för kallt! Jag gick i alla fall så jag skulle vara beredd ifall... Men inget dopp för mig.

      Plockat ganska mycket smultron och lite blåbär gjode barnen varje dag mycket mera än förra året. Så de åt det varje frukost och till kvällen! Sista kvällen plockade de jättemycket som de ville ta med hem till Gilbus.

     Fick besök en e.m utav Leifs kusin Inga-Britt och hennes man Pelle från Dala-Järna. De hade köpt sig en liten dvärgcollie som de kallade för Lassie. De stannade inte så länge de hade husvagnen stående på Västanviks camping.

 

       

                           De va så ivriga att plocka!

 

 

                         Visst ser det gott ut!

 

 

                              Badturen i Brasjön.

 

 

           Astrid vill diska en dag så det fick hon göra.

 

   Det har varit så roligt att få rå om dom de här dagarna!

 

                                  Tjingeling!!                 

 

 

 

 

Av Gun-Britt Svensson - 7 juli 2017 17:42

Hejsan! Ja nu är jag i stugan igen, tog bussen till Leksand där Leif väntade på mig vid stationen. Vi skulle få besök av Tomas och hans pojkar (cirka 17 - 18 år) idag, så det var bäst att komplettera lite till matförådet. Så vi handlade på Coop.
På vägen till stugan köpte vi varsin pizza!
Idag fredag kom våra besökare vid 12-tiden det va så trevligt att ses man får skratta åt Tomas för han är så kul! De fick en åktur på fyrhjulingen som blev uppskattat. Vi har ju så mycket att prata om när vi träffas så det är så trevligt att vi tagit upp kontakten igen efter många år. Nästa gång får vi försöka åka till Husqwarna tyckte Tomas så det får bli så.
TJINGELING!!


Anton, Oskar, kompisen som nyser tror jag och Tomas

Av Gun-Britt Svensson - 5 juli 2017 01:01

Hejsan! Idag skulle jag på två hembesök, det första var inte så långt hemifrån. Hade cirka två timmar ledig tid mellan så jag fixade lite mat till mig då så jag skulle orka med nästa besök.

       Gruvade mig lite för nästa tur dels för att det var långt sen om jag skulle få snurra och leta. Har ju varit där en gång tidigare men fick då skjuts av Leif.
Väl främme tyckte att jag klarade av det bra, ringer på dörren ingen öppnar! Hoppsan cyklat i onödan tänkte jag men jag fick ju motion!! Ringer till kunden där jag står utanför "hennes"  dörr. (Hej jag står utanför din dörr nu....) Nej det tror jag väl inte, har inte hört någon signal? Säger gatunamnet till henne    och då får jag veta att jag står vid fel dörr!!  Fick fortsätta snurra runt och tills jag hamnade rätt! Då bjöd hon mig på kaffe när jag äntligen  kom tillrätta så jag fick hämta krafter igen.     Vi skrattade åt alltihop hoppas jag hittar dit nästa gång!


 

    Ett kort taget för nåt år sedan


                                         Tjingeling!!

Av Gun-Britt Svensson - 1 juli 2017 20:55

Hejsan!! Solen skiner och äntligen har vi riktig sommarvärme! Fast igår var jag och Leif ute på en lång cykeltur och då blev vi riktigt genomblåsta! Jag var i alla fall klädd men Leif? Så idag nyser han hela tiden så nu är han nog inte så pigg!

 

 

 

      Så kan det se ut om man inte hinner dit med trasan!

 

Riktigt så där klen är han ju inte får väl hoppas det vänder!

 

 

                                   Hejsvejs!!

 

 

 

 

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Skapa flashcards