farmorheladan

Alla inlägg under augusti 2018

Av Gun-Britt Svensson - 30 augusti 2018 19:25

Hejsan! Idag har jag varit i Hedemora VC och arbetat igen,  ska hjälpa till två dagar i veckan ett tag framåt. Önskar snart de får tag på någon Fotterapeut som kan börja där permanent. Det räcker med det som jag har i Borlänge.

    Var till Tandläkaren i måndags 27/8 först blev jag glad att jag inte hade några hål så klart! Sen den STORA överraskningen blev då jag skulle betala! Undersökning, tandsten och pensla med flour. 160:- VA en gång till sa jag hörde jag rätt 160:- upprepade hon och skrattade!!  Nytt nu så försäkringskassan står för den stora delen av kostnaden!! Tack äntligen har de kommit på att tänderna sitter i kroppen så skönt att det inte ska kosta "skjortan" för ett besök.   

 

 

                      Det är inte jag utan en lånade bilden.

 

                                        Hejsvejs!!

Av Gun-Britt Svensson - 27 augusti 2018 23:06

Hejsan!! Idag var det 13 år sedan Peter och Susanne gled fram i altargången för att bekänna sin kärlek för varandra. De blev så klart ja från dem båda! Sång och musik i kyrkan som var så vackert.
Därefter bar det av till festlokalen som var "Bäsna bygdegård" alla tiders!! Mycket vackert väder minns jag solen sken riktig brittsommarvärme. Vi hade en jättetrevlig heldag och kväll att minnas!!

                            Lycka till i Framtiden!   

De dansade ett varv på Bröllopsvalsen sen kom vi andra upp eftersom.

Av Gun-Britt Svensson - 26 augusti 2018 01:29

Hejsan! Vi sov ut i morse det var så skönt!
Strax efter 10.00 ringde Peter till mig och tala om att vi var välkommen på mat till dom till kl 15.00 Ja Tack! Det blir trevligt sa jag skönt slippa laga mat för en gång skull sa jag.
Vi åkte ner först till Blomsterriket och köpte två höstbollar en till mig och den andra till Fam B. De blir rätt fina på hösten vid blomning.
Ut på gården kom både Astrid och Gilbus med stora famnen då vi kom! Blomman blev de glada åt fick stå utanför dörren.
Vi blev bjudna på något som kallas "Lapplax" och kokt potatis det va jättegott!! Till kaffet blev det kladdkaka med pepparkakssmak och vispgrädde. Mums!
Det va så trevligt vara där och smågossarna är så goa. Astrid stortrivs i nya skolan som hon åker buss till varje dag. Vilgot trivs med sin skola och kompisarna likaså, som är viktigt! Inatt skulle han sova borta hos en grannkompis.
Peter verkar vara något bättre i alla fall fast han går på värktabletter varje dag. Skulle vara intressant veta hur det vore utan värktabl.
Tack för en trevlig dag och god mat!!

                                      Kram på er!!

Av Gun-Britt Svensson - 17 augusti 2018 14:48

Hejsan! Idag ville Leif att vi skulle ta en tur med bilen. Visst trevligt, va ska vi åka "det får du se fick jag till svar". Det blir det en hemlig resa då sa jag.     
Vi åkte mot Torsång över nya bron, men Leif titta! åkrarna är slagna nu så man kan tro det är Golfbanor överallt! Bönder och hästägare tar reda på varje grässtrå.

 

 


Åkte vidare över Vika sedan mot Falun och Korsnäs då förstod jag att vi skulle hälsa på Bengt & Marianne. Men tyvärr så var ingen hemma. Vi åker och fikar någonstans sa Leif i Falun eller Borlänge? Borlänge tyckte jag, Falun är så rörigt!
IKEA blev det och där sprang jag på en kollega från Gynmottagningen det var jätteskoj! Fastnade förstås en stund och pratade!
Leif bjöd på stor räkmacka och kaffe Mums så gott det va!! Den ska jag ta fler gånger!

                                   HEJSVEJS!!

Av Gun-Britt Svensson - 15 augusti 2018 23:35

Hejsan! Idag var det dags för att putsa till frisyren igen har varit sååå nöjd med senaste klippningen! Hoppas norska frissan är där annars får det vara! Jodå hon va där sån tur att det blev av!
När jag var klar där cyklade jag ner till Lidl och handlade mat och Leif kom också dit med bil så kunde vi köpa rejält. Jag cyklade hem och Leif kom efter med pizzor han beställt.
Vi tog sedan en cykeltur runt Sportfältet.


                                      Hejdå

Av Gun-Britt Svensson - 13 augusti 2018 22:18

Hejsan! Ja idag packade vi ihop och åkte hemåt. Var in i Djurås och handla lite hem och lite glass till Fam B för vi vill hälsa på när vi ändå åker förbi. Peter har fortfarande ont men rodnaden har bleknat. 3 dagar kvar på PC kuren/ 10 dagar. Rådde honom ringa berätta om kvarstående smärtan!


                                  Hejsvejs!!

Av Gun-Britt Svensson - 11 augusti 2018 00:05

Hej på er! Vaknar 06.30 ungefär och går upp strax efter 07.00 Gilbus sov inte nere hos mig i natt ville sova där uppe.     Regnet stod som spön i backen i morse så jag väntade tills det slutade regna innan jag rastade jyckarna.
   Var också ute med Gilbus så han fick cykla och få lite frisk luft, sen gick jag in och fixa lunchen.
Susanne skjutsade mig till stugan efter jobbet idag och småkillarna fick följa med så Peter skulle få koppla av en stund. Hoppas nu att det vänder snart med lymfkärlinlammationen!


                                         Natti!!

 

Av Gun-Britt Svensson - 9 augusti 2018 23:10

Hej på er! Idag är värmen tillbaka igen, alldeles för hett!! Inomhus är det såå varmt!! Utom i nedre plan i Djurmo. Gilbus sov nere hos mig natten som va, där det var lite svalare! Han ville sova där i natt igen men ångrade sig innan vi skulle somna. Gossen gick då upp till sina föräldrar.
Imorgon åker jag tillbaka till stugan vet inte vilken tid det det kan bli. Susanne skjutsar väl upp mig för Peter har alldeles för ont. Nu får han vila hela helgen!

                                   HEJSVEJS!!!

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Skapa flashcards