farmorheladan

Alla inlägg under april 2018

Av Gun-Britt Svensson - 29 april 2018 16:02

Hejsan!! Igår var det spännande för en speciell person, Vilgot skulle få paket på sin 9-årsdag. Visserligen 2 dagar sent men det passar bättre komma då alla är lediga. Han blev ju naturligtvis uppvaktad av sin mamma och pappa på sin födelsedag.  

     Vi skulle komma till kl 15.00 och han var ju ute på gården och väntade på oss. Nu går vi in allesammans sa jag efter alla kramar! Vi gav Vilgot 2 piketröjor och en annan långärmad tröja som han fick öppna först. Va bra Tack sa Vilgot men såg inte så glad ut. Jag frågade hoppas du blev glad, Ja fick jag till svar. Men såg att han hade önskat sig nåt annat! Vi går ut i bilen då kanske det finns ett paket till.

    I baksätet hade vi ett stort paket som han funderade, men va är det där?? får jag öppna? Såklart det är till dig!

 

 

Den här låg i paketet så Peter skruvavde ihop den Bums sen blev det ut och provcykla!! Han var överlycklig!!

 

   Det blev en lyckad födelsedag för Vilgot som skiner som en sol!  

 

Susanne hade bakat en jättegod gräddtårta som vi fick till kaffet!!

 

                                    Hejsvejs!!

 

 

Av Gun-Britt Svensson - 21 april 2018 18:49

Hejsan! Vilken underbar vår det är sol varje dag! så det står nog inte på förrän snön är helt borta!

     Nu är jag och Leif friska igen så jag har börjat jobba lite igen. Leif tänker åka till stugan en tur nästa vecka någon dag men jag stannar hemma för jag ska till Hedemora 2 dagar.

      Måndag kommer Gilbus och Vigot för då är det babysim för minstingen! Då har Gilbus nåt att berätta för Farmor. Han stoppade ju fingrarna i brödrosten i veckan, resten talar för sig själv. Den lille mannen hittar då på allt så det vore bra att ha ögon i nacken också!   Ett besök på VC blev det ju för påtitt och  omplåstring. Stackars liten, men han var lika glad för det och ville gärna berätta för kompisarna vad som hänt.

     

 

Gossen ser då inte ut att lida så mycket för det här.   

 

Torsdag den 19/4 fyllde Lennart år så då åkte vi hem till dem och grattade 85-åringen. De känner sig fortfarande svaga efter den hemska influensan men är på bättringsvägen tack och lov! Det var sååå trevligt att äntligen våga sig dit!  

 

            Det är gott med fisk så det fick det bli idag.

 

                    

                                        Hejsvejs!!

 

 

 

 

    

     

Av Gun-Britt Svensson - 17 april 2018 00:24

Hej igen! Strålande solsken på dagarna och snön minskar för varje dag som går!
Susanne ringde till mig och berättade att Vilgot blivit uttagen att provfotas för H&M. Så de åkte fram o tillbaka i lördags till Stockholm. Astrid var hos oss och hon & jag var på Bio och såg "Coco". Den va spännande, från 7 år!     
Innan bion började gick vi in på Almas café och tog varsin dricka för att släcka törsten.
Efter filmen gick vi hem och åkte till Thai-restaurangen för Leif skulle bjuda oss på det, Astrid önskade det!

     Söndag vid cirka 13.00 kom fam B för att hämta dottern, de stannade en stund det var sååå trevligt!!
     Vi skulle ju ha barnen i dag (måndag) då det var Babysim för minstingen, men en baby hade "bajat" i poolen så det blev inställt ringde de från Maserhallen och berättade för Susanne.   

                                     Ringde och gratta Elisabeth idag på födelsedagen!

 

                                                  


                                        Tjingeling!!

Av Gun-Britt Svensson - 3 april 2018 19:42

Hejsan!! I går kväll kom min bror och svägerska över en stund det var jättetrevligt! Vi satt och tittade tillsammans på Jerry Williams och lyssnade på musiken och hans härliga Stockholmsslang. 

 

 

            Sven Erik Fernström blev Jerry Williams

                                Vila i Frid   

 

     Så idag då jag var på väg på hembesök, tittade jag i mobilen fick se att LillBabs har avlidit. Jag blev lite tagen faktiskt, likadå damen som jag kom till tyckte det var så ledsamt!! Det gick ju så fort i alla fall för oss vanliga som inte hade information förstås.

 

 

          Barbro LillBabs Svensson  

                    Vila i Frid   

 

         

            

  

Av Gun-Britt Svensson - 1 april 2018 01:06

GLAD PÅSK PÅ ER!! I kväll har våra grannar varit över till oss på lite smått och gott. Det är trevligt att träffas och sitta och snacka. Vi var hem till dem för ett tag sedan och nu är vi ju friska igen efter "flunsan" så vi kan leva som vanligt! Tommy hade sett vår trapp sedan vi renoverat den men inte Ewa de tycker det blev väldigt bra!
Det bästa är att man bara torkar trappen nu, slipper dammsuga den som va så bökigt förut!!
Det va ishockey i kväll på TV som Leif nog gärna velat se, men jag sa till honom att de får faktiskt "spela" utan dig ikväll för nu har vi gäster som jag vet inte är något intresserade! Leif höll med mig sa inte ett pip om det under kvällen hade jättetrevligt!
Det är en ny dag imorgon så det är bäst att "knyta sig"


 


                                  HEJSVEJS!!

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Skapa flashcards