farmorheladan

Alla inlägg under september 2014

Av Gun-Britt Svensson - 27 september 2014 21:40

 

 

 


Hejsan!! Igår fick vi besök av Karl-Erik & Berith precis då vi skulle åka ut en sväng, men då vände vi på klacken och gick in igen. Det är ju inte så ofta vi träffas så det va så trevligt!! Jag och Leif skulle iväg ut och äta lunch som vi bestämt sen förut, frågade om de hade lust hänga med men det fick bli en annan gång tyckte de.

      Men det blev tal om bär så idag åkte vi upp till deras stuga och plockade lingon. Leif och Karl-Erik plockade bär och jag och Berith passade på att njuta av det härliga höstvädret!! Då vi var nöjda och åkte därifrån såg vi en HEL ÄLGFAMILJ!!! Pappa älg gick sist över vägen. Vilken vacker syn och brorsan blev aldeles lyrisk.

 

 Berith fixade lite mat medans det blev fotvård ute i friska luften, inte fel!!

    Efter mat och kaffe så visades lite film och sedan åkte vi hem.

      Började bums rensa alla bären och kokade en omgång och frös in de invägda bären. 

                              Vilken lyckad Dag!!!

 

 

                                 

                                       Hejsvejs!! 

 

Av Gun-Britt Svensson - 22 september 2014 18:40

  

Hejsan! Söndag hade vi bestämt med Ulla att vi skulle hälsa på hemma hos hennes barnbarn som hunnit bli 4 månader. De bodde så fint i sitt hus på landet, det var så idylliskt. Flickebarnet var så söt men lite trött och hungrig och ville att mamma skulle bära. Så är det när man är liten. 

   Vi gick runt överallt och tittade sedan så där kommer de nog att trivas. Blev bjudna på fika och hon hade bakat som hon skulle köpt det på "Almas" det smakade så gott!! 

                                         

 

                                            Hejsvejs!!   


 

     

Av Gun-Britt Svensson - 21 september 2014 00:48

Hejsan!! Vi har haft en bra helg och i torsdags så började vi med att åka och hälsa på i Berslagsbyn. Lilla gossen där har blivit så stor sen jag såg honom sist. Lina och gossen har varit ut på en lång utflykt ändå till North Carolina i hela 3 veckor. De har haft det alla tiders bra over there. 

    Sen på fredagen hämtade jag barnen från Förskolan och skolan för Susanne var upptagen med annat den dagen och Peter jobbade förstås. Det är bara roligt få rå om dem. Vi gick på Marknaden på stan och så åkte jag, Vilgot ocj Astrid VIRVELVIND  och det blev en resa det som hette duga!! Sluta Stanna bad jag dem men bara mer fart blev det Usch!! När det äntligen blev stopp tog jag mig nästan inte ur FY TUSAN!! Aldig mer.

 

 Lånad bild på Virvelvind ser inte ut att vara så farligt men...

 

 Astrid ville sova hos oss och så blev det. Vilgot får sova en annan gång. Det är enkelt med henne för hon äter ju allt Vilgot måste jag vara lite mera förberedd i och med mjölk och glutenallergin. 

       Idag lördag vaknade jag kl 08.30 Astrid satt och kika på mig, vi låg och prata en stund sen gick vi ner och koka gröt som hon beställt med blåbär och kokt ägg smörgås och ett glas juice. Då vet jag hon mår bra hon gillar god frukost. Vem gör inte det!!   

      Kl 10.00 ringde Inger för vi skulle gå på marknad så hon kom efter en stund och vi tre promenerade till marknaden. Astrid gick fram till kepsen som hon så gärna vill ha och den fick hon av Inger då blev hon jätteglad!! Det fanns inte så mycket att köpa och någon mer karusell blev det inte. 

                                               

                                              HEJSVEJS!!! 


 

 

 

 

 

Av Gun-Britt Svensson - 17 september 2014 09:57

Hejsan!! Ska skriva lite va som hänt senaste dagarna. Förskylningen är över nu i alla fall det var en sån där som inte varade så länge tack och lov!!

   Tog en cykeltur till Sundströms på lördagen 13/9   strålande väder och bestämde att vi skulle ut och äta på kvällen. De kom hem till oss i bil så gick vi ner på Grek-restaurangen där var det lugnt och skönt. Nästan ensamma men det kommer lite mera folk lite senare kan jag tro? Så blev det också. En trevlig kväll hade vi där och vi var mätta och belåtna med maten då vi gick hem till oss och fikade sedan   hos oss. 

   Söndag tog vi en tur till Djurmo för att hälsa på det var ett tag sen nu, magen växer och sparkar. Vackert väder satt ute och  drack kaffe i solen. 

     

                                         Hejsvejs!! 

                                                

 

Av Gun-Britt Svensson - 10 september 2014 00:35

Hejsan! Nu har jag blivit bra från förskylningen bara lite hosta kvar mest när jag lagt mig. Det gick snabbt över denna gång och det är skönt! I morgon ska jag ut och gå eller ta en tur på cykeln behöver få lite frisk luft i alla fall.

     Idag har jag haft besök av Inger trevligt!! då hon kom över på en pratstund. Passade på ta Bltr på henne som var helt ok och det känns ju bra.

 

     Därefter gick vi en trappa upp och kolla på kort som hon inte sett, och sände några på mail hem till Inger. Tänk va man kan fixa & trixa med denna manick!   

       Har dammsugit och torkat golven idag och plockat och grejat.   

     Tittar på Idol förstås det är många som blir nervösa i år och tappar text och sjunger falskt fram för allt och blivit så förskylda!! Spännande i morgon efter gallringen vilka som är kvar.

            

 

                                        Hejsvejs!!!

 

Av Gun-Britt Svensson - 4 september 2014 20:13

Hejsan!!   Sommarvärme härliga dagar 20 grader + nu får man njuta för det dessa dagar är nog tyvärr räknade skulle jag tro.

    Leif har varit i stugan från tisdag och kom hem idag. Jag började känna mig lite snorig i måndags men det gick över igen men idag då jag kom hem från Hedemora har jag fått hosta och känner mig inte så kurant.  

      Leif tittar på fotboll så jag smet upp tänkte jag ville ägna en liten stund att skriva lite. Hoppas bara han slipper detta nu!!


 

                                           

              Fy då för hostan ska nog ta lite hostmedicin  

 

                                       Hejdå!!   

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Skapa flashcards