farmorheladan

Alla inlägg under januari 2023

Av Gun-Britt Svensson - 27 januari 2023 01:21

Hejsan! Ut och får lite frisk luft går med spikskor och stavar så jag inte ska ramla och bryta mig! Ska försöka undvika det om det går. Det känns mycket säkrare att gå med stavarna, tar dom jämt numera och en ryggsäck. Känner mig mig väldigt sportig!   
Leif tog cykeln runt sportfältet idag det tycker jag inte om!! Men jag hade ingen talan, är rädd att han kör omkull i halkan! När han kom hem var han väldigt trött!!
                                                  Hejsvejs!!

Det blev en liten promenad i halkan idag så jag fick lite frisk luft.

Av Gun-Britt Svensson - 26 januari 2023 06:54

Hejsan! Fick pengar av Leif för att gå på massage eller fotvård i julklapp. Så nu äntligen blev det av. I tisdags var jag på Thai-massage. Kan väl inte säga att det är så skönt men det berodde nog på min onda rygg. Nu känns det så mycket bättre så jag ska gå dit igen om en månad för det tyckte hon jag skulle behöva. Så varför inte kan väl göra det någon gång.    
      Igår onsdag åkte vi hem till Inger & Lennart det var så länge sedan vi träffades. Det är halt och besvärligt på gatorna och mellan husen är bedrövligt skötta lika som hos oss! Jag går med både spikskor och stavar för att våga mig ut. Då vi ringde på dörrklockan var det ingen som öppnade, då ringde jag Inger på mobilen som snart kommer hem är vid Willys en sväng. Då hon kommer blir hon så förskräckt att vi står utanför! Lennart är ju hemma men han har väl inte hört signalen då. Så kan det vara med nedsatt hörsel det är lika illa med min Leif.
Monica kom också förbi med sin söta hund så vi fikade tillsammans det var så trevligt att träffas och prata en stund!!   
                                                  

                     Hejsvejs!!

Det var nog hälsosamt att få bli massage från topp till tå. Det kändes så skönt efteråt.

Av Gun-Britt Svensson - 7 januari 2023 01:25

Hejsan!! Idag kom Peter & Susanne och alla barnen för att äta lutfisk med oss. De har ju legat sjuka i influensa hela julen den ena var värre än den andra! Efter maten fick Astrid dela ut Julklapparna som var från mig och Leif! Astrid & Vilgot blev jätteglada för sina morgonrockar de fick och de andra barnen blev lika glada för sina påslakanset som de fick. Motiven på påslakanen gick hem hos Lunibelle och Kileon "Greta gris" och Gilbus Super Mario. Vi vill sova i dem i natt!!

 

 

Greta gris blev 2 olika motiv till Kileon & Lunibelle

 

Gilbus fick Super Mario och det gick hem!

 

Lampan lyser så fint i fönstret vi är så glada för den!


Susanne hade med sig en kladdkaka som hon bakat och ett hembakat matbröd. Det var riktigt gott!!
Jag hade gjort en fruktsallad till efterrätt med glass till det smakade riktigt gott!! Sen tog vi kaffe och kakan med vispgrädde till. Alla åt och tyckte det smakade gott!!
                                                  Hejsvejs!!

Av Gun-Britt Svensson - 5 januari 2023 02:43

Hejsan!! Nu blir det nya tag i år!! Hoppas detta år blir bättre än det varit sedan år 2020 med sjukdomar krig och elände!!
Gick fram och tillbaka till Willys idag med stavar och ryggsäck skulle lämna tillbaka flytande smör och byta till flytande margarin istället. Eftersom jag äter lactosfritt numer sedan nästan 1,5 år tillbaka och min mage har varit så bra efter det. Vi handlade igår och jag tog fel då men fick inte lämna mejeriprodukter tillbaka. Ok då, regler är till för att följas!
Men jag fick en riktig promenad.
                                                 Hejsvejs

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards