farmorheladan

Alla inlägg under januari 2016

Av Gun-Britt Svensson - 29 januari 2016 22:29

Hejsan!! Det slog ner som en blixt på tidag var allt väl och på onsdag slog den till! Samma besvärliga hosta som när RIgmor var här. Då fick jag inte luft mitt i natten gissa om jag blev skraj!! Det är rökningen säger Leif ja visst kan det va så men inte kul få det i sig varje gång man hostar. Jag har alla fall slutat med det otyget ska ALDRIG mera börja det vet jag. Leif & Lennart åkte fram och tillbaka till stugan idag de ville se så allt va ok. Det va det och Lennart tyckte det blivit så fint där. De var hemma strax efter 14.00 igen. 

       Ett gott råd BÖRJA ALDRIG RÖKA!!!! Det förstör både hälsan och ekonomin! 

 Förra gången jag var så här var det var cirka 25/9-2015 när Rigmor var hos mig en vecka. Då vaknade jag natten och inte fick luft. Då fick jag PANIK!!!

 

                                           


                                                   Hejsvejs!!


Av Gun-Britt Svensson - 25 januari 2016 22:56

Hejsan! Bytte Tandläkare för ett tag sedan, blev så less på folktandvården fick ny tandläkare varje gång. Synd bara på min T-hygenist som var alla tiders. Ska få två tandkronor gjorda en blev klar idag mycket nöjd. Ni ska få en bild på mitt garnityr. Tanden längst in är det. 

 

 


Min nya tandkrona.

 

 

Jag är så nöjd med min nya tandläkare hon är så snäll och trevlig och verkar kunnig tycker jag. Bra kringpersonal finns där också som hjälper henne.

     Leif var hos en tandläkare förut som skötte allt själv, sög och torkade och rörde och blandade ihop det som skulle vara?? Så vill jag då inte ha det nej tack! Här går det lugnt till väga inget stress det är positivt!! 

      Jag och Leif här tittat på Idrottsgalan ikväll det är alltid kul att kika på och imorgon ska jag till Hedemora VC så nu ska jag sova några timmar.

 

                                             Natti Natti                                  

 

      


Av Gun-Britt Svensson - 24 januari 2016 13:48

Hejsan! Cattis hällsade på igår e.m och hon stannade en stund vi kom överens om att hon skulle komma i morgon f.m Leif skulle åka skidor, Cattis långfärdsskridskor och jag promenera runt Sportfältet som nu är Skidspår & skridskobana! Jag går runt med broddar det räcker för mig!

 
     

   Leffe & Cattis!! Tryck på bilderna så de rör sig det är Video

 


 

                Hej å Hå!! Cattis skrinna förbi i bilden!

 

 

      Det va en sån skön utflykt för lite frisk luft!

 

 

                              Hejsvejs!!

Av Gun-Britt Svensson - 17 januari 2016 00:53

Hejsan!! Fy tusan nu har det varit svinkallt i flera dagar närmare 20- grader !! Var till Hedemora Vc igår det var jättekallt när jag promenerade fram till VC. Hade mycket kläder på mig också fårskinnspälsen som är varm och härlig!!! 

        Ska på 2-årskalas imorgon Söndag det är Olas sladdis som fyller år då!!! 

 

 Det var så trevligt och gott fikabröd och en smarrig tårta från Almas café. Fam B var inte där då inte dom var kuranta. 

  18/1 Idag har jag varit i Hedemora igen och gjort ännu en dag på VC. 7-grader på morgonen idag. Det är roligt komma dit när man är så efterlängtad. Slog en signal till min fd kollega och pratade en stund det kändes bra!!

 

    

    Promenerar hem från VC cirka 15 minuter till bussen.

 


    Ringde till Karl-Erik och berättade om våra gemensamma bekanta som gått bort det känns ledsamt fast det är tidens gång.

                                                   

                                     Hejsvejs!!

Av Gun-Britt Svensson - 10 januari 2016 00:44

Hej igen! Hade lovat sedan länge att Astrid skulle få komma till oss och sova över en eller två nätter. Hon har frågat någon gång men nu passar det då hon har jullov. Bestämde att hon skulle komma med Peter samtidigt då han åkte till jobbet torsdag 7/1. 

     Jag ställde klockan på ringning så jag skulle vara uppe då de kom vid 06.45 cirka. Knack knack så öppnade jag för Peter & Astrid och kallt som bara den ute!! Med sig hade hon sin resväska det var praktiskt att packa sina saker i. Jag och Leif hade redan räknat ut va vi ska hitta på med lilla fröken då hon är här. Vi talade om det för henne sen och hon blev jätteglad! Vi tittade vilken bio  som skulle passa och kom fram till Tzatziki det blir nog bra så Astrid. Den gick vi på i torsdags 7/1 filmen va bra tyckte vi! Astrid käkade popcorn under filmen det hör ju till lite gott ska man ha! 

 Sen när vi gick ut från bion satt en lapp under torkarbladet Leif försökte få bort det NEJ! så jag du måste väl läsa va det är först, tur var väl det! P-böter 300 spänn Leif hade betalat men tydligen olika bolag på samma P-plats och vi hade betalat i fel automat? Ska ringa och höra på måndag annars är det bara och pröjsa! 

   

     Tzatziki filmen 

 

        På fredag tog vi en promenad ner till Norra Backa för att gå runt lite i affärer Astrid ville kika lite. Sen på kvällen hade vi lite fredagsmys tillsammans framför TV:n. 

       Lördag morgon idag ska vi på Moas 18-årskalas så vi ska göra oss lite fina då. Där var det uppbullat med mycket hembakat bullar, kakor, cheskake och en tårta från Almas KALASGOTT!! Det var så trevligt och vi stannade till klockan va cirka 18.00

    Gilbus lika snäll och go som vanligt!! Grim va glad att se alla t.o.m prata flera ord sa Gun-Britt Farfar bl.a Han har ju varit lite blyg förut men nu fick vi kramar det kändes mysigt!!! 

   

                                       Tjingeling!!! 

 

 

 

 

 

 

Av Gun-Britt Svensson - 6 januari 2016 01:53

Hejsan! Förr var alltid det här en kväll man skulle ut och dansa men det gör vi inte längre. Men va vi dansade förr så roligt vi hade då!!

 
Åkte till graven och tände ett ljus i lyktan idag, solen sken det var så soligt och vackert ute men kallt.
Pratade med Berith i telefon i kväll men de var kvar i Stockholm än. Men de ska snart komma till Dalom.
Ser fram emot på torsdag 7/1 då kommer Astrid till oss och ska sova över få se va vi hittar på.

NATTI NATTI

Av Gun-Britt Svensson - 2 januari 2016 18:48

Hejsan!! Ja nu är det den 2/1 nu är vi inne på nytt år få se va det bär med sig. Hoppas på bara goa saker!!   

    Det plingade på dörren idag och där står Ulla Leif syster det va roligt att hon tittade in. Hon skulle ner en sväng på Kupolen och kanske äta på IKEA hade hon bestämt. 

      Fick tillfälle att bjuda på min Kladdkaka och hon tyckte den va kanon!! Leif tittar på skidor och ishockey om vartannat.

     Jag gick ut och tog en promenad  då hon gick det var så skönt med frisk luft!

     Min Peter ringer då jag går stannar till och talar med han och han berättar att mellanpojken har magsjuka! Aj aj aj aj fy tusan då går det väl runt i familjen sa jag. Stackars dom säger jag. Men det går över.

 

               Inte Kul!!!  

                                       Hejsvejs!!

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Skapa flashcards