farmorheladan

Alla inlägg under september 2021

Av Gun-Britt Svensson - 29 september 2021 02:10

Hejsan! Fint väder i måndags 27/9 så då passade vi på tog en heldag i stugan. Hade pratat med Peter hur det är med veden om det börjar det ta slut? För det är en stor björk som ligger över ån och det skulle va bra om den kom bort innan vintern. Peter kom upp efter jobbet och hade Gilbus med sig. Han ville så gärna följa, för det blir så spännande tyckte han!
Gilbus frågade om jag hade en glass men tyvärr är frysen tömd men vi ska käka grillkorv sen. Det blir Nice tyckte gossen!
Leif och Gilbus tog en tur på fyrhjulingen. När Peter hade sågat upp björken i lagoma bitar skulle han få över björkdelarna till rätt sida. Han pulsade i ån, det var sååå kallt men det gick fint! Tur jag hade varm inne i huset så han fick värma sig framför kaminen. Det har varit en trevlig dag och Gilbus tyckte det var jätteroligt!!
Peter tog med sig två motorsågar som Leif ville att han skulle fixa.

 

                                                 Hejsvejs!!




                                                   Tre olika modeller av vedtravar. Pappa gjorde alltid den i mitten. De andra så nog farliga ut eller hur?

Av Gun-Britt Svensson - 23 september 2021 15:56

Hej på er!! Idag är tråkigt väder har ingen lust att gå ut idag. Regnar av och till hela dagen.
Igår hade jag tid för klippning hos frissan. Har blivit klippt en gång tidigare av henne blev väl ganska nöjd då. Men nu blev jag besviken tycker dom ska ha lite feeling för yrket och blick! Tycker det är sällan de fixar till så man blir nöjd. Fick frågan va jag tyckte fixa till luggen så jag vågar gå ut sa jag! Det blev så där. Hon frågade om jag ville boka ny tid till nästa klippning, men jag ringer själv när det är dags sa jag.
Tänker inte visa bild ska försöka fixa till det själv idag tror det blir bättre då!
Kanske det slutat regna nu så jag kan ta en cykeltur.
                                                Hejsvejs!!

En teckning kan jag väl bjuda på.

Av Gun-Britt Svensson - 19 september 2021 17:55

Hejsan! Ja idag är det Kyrkoval i Sverige. Valdeltagandet sjunker hörde jag på nyheterna. Är man medlem i Svenska kyrkan då kan man väl lägga sin röst. Jag har inga tankar på att gå ur som många har gjort. De går miste om mycket tror jag som annars är så naturligt då man är medlem.
    Leif & jag cyklade till Maximteatern där Vallokalen hade sin plats idag. Det gick smidigt inte så mycket folk men det kom några hela tiden. Det hade varit kö ut på gatan från början enligt "personalen". De har öppet till 20.00 ikväll.
Nu är det kallt ute när man cyklar behöver vantar på sig.

 

 
                                                  


                                                       Hejsvejs!!

Av Gun-Britt Svensson - 11 september 2021 02:01

Hejsan! För längesedan på Fars Dag fick Leif en present för 2 av Ola där det står att vi blir bjudna på något matställe i stan när det passar. Men så bröt Covid-19 ut därför har det blivit framflyttat. Nu är vi vaccinerade för detta virus och det har lugnat sig i samhället.
Så ikväll var bordet bokat för fyra på "Blackstone."
När servitrisen kom in berättade hon att vi steker köttet själv vid bordet på varsin Lavasten som är 400 grader varm.
Ola åt hjortfile med potatisgratäng, bearnaisesås, vitlökssås, jag, Leif och Linda oxfilé med pommes frittes, bearnaisesås & vitlökssås.
Va ska jag steka köttet? jag kom ju hit för att slippa laga mat!! Sa jag till servitrisen, så berättade hon för oss hur vi skulle göra. Det var jättegott och enkelt att steka!
Det var en trevlig kväll tog en promenad hem till oss efteråt. Jag och Linda tog en drink och Leif och Ola en Whisky.
Drack sedan lite kaffe och tog en sockerkaka med blåbärssylt & vispgrädde.
Efter ett tag tog Ola & Linda bussen hem.
                                                  Hejsvejs!!

Tog en bild på mitt käk.

De äter med god aptit.

Leif tyckte det va såå gott och stekningen gick bra.

Av Gun-Britt Svensson - 3 september 2021 23:33

Hejsan!! Ska berätta lite va som hänt här hemma. Vi får ju hitta på något så det händer lite på dagarna.
     Vi kom hem från stugan den 30/8 & den 31/8 kom Kileon & Gilbus tidigt på f.m de skulle vara hos oss fram till lunch.
När Susanne kom hade jag maten klar så då det passade att vi alla åt tillsammans. Pojkarna berättade att vi varit i en ny jättekul lekpark på Tjärna Ängar för sin mamma.   
Onsdag den 1/9 cyklade vi hem till Lina & Grim och hälsade på i deras nya bostad. Det va så trevligt att träffas. Lina trivdes på sitt nya arbete som hon har nu och Grim tyckte om att gå i skolan!   
Torsdag 2/9 hade Catarina en idé om att bjuda på fika i Liljekvistaparken, men vi tyckte det började blåsa så mycket så det blev hemma hos oss istället på altanen där är det ju lite skyddat.
Catarina bjöd på en "Gun-Britt" sockerkaka sylt & vispgrädde. De blev bjudna på det hos oss förut och det gick hem!!   
                                                  

                 Hejsvejs!!

Kul för alla åldrar!!

IKEA lådor massor med supergoda räkor ljuvligt gott!! Det åt jag och Leif 2/9.

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Skapa flashcards