farmorheladan

Alla inlägg under april 2016

Av Gun-Britt Svensson - 29 april 2016 18:50

Hejsan!! Igår var det dags för hembesök igen det var inte längre än jag promenerade i regnet fram och åter. Leif ville skjutsa mig men det finns ju paraply så det var No problems!

     Idag hämtade jag Astrid & Vilgot efter skolan de skulle vara en stund hos oss för Susanne skulle sitta i seminarium. 

     Susanne har pratat med Peter och de har det alla tiders  där nere och jobbet går bra! 

     

                        Det var visst lite svalt i poolen!

 

                                     Hejsvejs!!

Av Gun-Britt Svensson - 27 april 2016 19:31

Hejsvejs!! Fam B kom förbi en sväng idag Vilgot fyllde år igår de skulle skjuta fram kalaset men jag frågade Vilgot om han var sugen öppna idag. JAAA!! Spring upp de finns i rummet där datorn är, han rusade upp för trappen. Jag tar kläderna först (han såg Lindex-paketen) vi skrattade gott åt!! Sen gick han på det bästa! paketet som skramlade han fick en riktig verktygslåda med allt som man behöver riktiga verktyg i hans egen storlek. Han blev jätteglad!! Det fanns en beskrivning på en fågelholk.


    

                  Verktygslådan Clas Olsson

      Ingen kniv i Verktygslådan då kan det bli skärsår!


 

    

 

                                 Vilgots pappa

 

     När de åkte hem så drog jag och Leif igång och städade hela huset det är klart nu och det känns så skönt!

 

                                       Hejsvejs!!

Av Gun-Britt Svensson - 23 april 2016 16:16

Hejsan!! Idag cyklade jag och Leif runt Sportfältet men det var kyligt ute men vi var riktigt klädda! Det är ingen  sommarvärme ute. Ringde först till Monica S för att höra med henne om hon ville haka på turen men hon jobbade så det blir väl fler tillfällen.

    Fick ett sms av Susanne om jag ville följa med på Marknad idag? Ja det får väl bli efter cykelturen då, vi syns där nere  skickade ett sms till henne. Så blev det. Hon hade Patrik med sig deras bekant och hans tre barn. Barnen åkte karusell hela tiden de hade sååå kul! Lilla Gilbus sov så gott i sin vagn.

 

 

 

           Vilgot sitter och väntar på att starten ska gå!!

 

 

 

       Radiobil det är nog det bästa tror jag han tycker?!

 

 

 

Astrid  sitter däruppe i höjden tillsammans med de andra barnen!

 

Jag köpte 2 fp hårt tunnbröd och 2 fp mjukt tunnbröd = 100 kr och 4 stora Bingobullar =40 kr

 

När jag cyklade hem så kokade Leif kaffe och vi delade på en bulle det var alldeles lagom!

 

                                   Hejsvejs!!

Av Gun-Britt Svensson - 19 april 2016 23:19

Hejsan!! Idag var det växlande väder men mestadels sol.      Peter kom förbi en sväng efter sitt jobb och hade Astrid & Vilgot med sig. Barnen kom från fritids där Peter hade  hämtat upp dem. De stannade till en liten sund för att prata lite. Jag var på väg att cykla till Sundströms för att gratta Lennart på hans födelsedag. Det var bra väder så jag ville ta mig en cykeltur. Där var också Monica som hade tur att vara ledig idag. Inger hade gott fika i vanlig ordning. 

      Då jag cyklade hem cyklade jag ner till Norra Backa till Blomsterriket för att titta på blommor. Hittade två fina "Mårbacka" pelargoner som jag köpte till mig kanske åker och köper fler en annan dag.Fick inte rum med fler i cykelkorgen.

    Skickade även en grattishälsning till Susannes mamma på Facebook som fyllde år idag!! Vi känner många i April som fyller år.

        Då jag kom hem lite senare fick jag se på Facebook att Prins Carl-Philip & Sofia fått en liten gosse som vägde 3595 g pch 49 cm lång som föddes kl 18.28 Det blir spännande veta namnet på barnet. Så nu blir 19/4 allmänn flaggdag!

   Nu så har klockan blivit så mycket så det är dags att säga.

 

 

 

                                    Natti Natti                                      

Av Gun-Britt Svensson - 14 april 2016 18:50

Hejsan!! Idag 13/4 så fyller min systerdotter år som numera bor i Borlänge. Hon har bott i många år långt upp i norr närmare bestämt i Kalix. Det är så roligt att hon finns i närheten nu!!   

   Vi var bjudna dit på fika efter hennes jobb. Jag och Leif tog cyklarna dit men hon hade inte hunnit hem så vi åkte över till syrran och tog sällskap med dem då Monica var hemma igen. De bor så nära varandra. 

    Monica fick möbler till ballkongen av Inger & Lennart och en fin Orkidé och av oss en Pelargon " Mårbacka" i kruka sen kan hon komma till mig på Fotvård när det passar. 

   Hon bjöd på kaffe med dopp som bestod av  mycket god kolakaka, tårta & drömmar. Monica skruvade ihop sina möbler på direkten och satte ut dem och det blev så fint!!

 

           

 

                                 I skruvartagen!

 

                                     Hejsvejs!!


Av Gun-Britt Svensson - 12 april 2016 20:41

Hejsan!! Susanne kom cirka kl 09.00 och lämnade gossen här hos mig och Leif. Hon stannade till en halvtimme innan hon åkte vidare till Falun på tandregleringen, Eleverna skulle vara där över dagen få undervisning och gå runt och se på olika sakar bl.a hur man framställer en krona eller protes.

      Vi hade det så trevligt med Gilbus han var så go sov ute i vagnen medans jag fixade på altanen efter "busungarna". Inomhus roar han sig med bilar och en boll som han har här men roligast är väl alla skåp som han vill kika i. Står det en dörr på glänt så stänger han den direkt likaså lådor. Ordning och reda!

 


 

Så här kul har Gilbus hos Farmor

 

                                           Hejsvejs!!

 

    

    

Av Gun-Britt Svensson - 10 april 2016 22:28

 Hejsan! I dag cyklade jag fram och åter till Stora Tuna kyrka föra att ta bort lyktan. Nu börjar det grönska där. Solen sken och det var sååå skönt med cykelturen!
Peter & Susanne skjutsade hit stora barnen på e.m då de ska sova över här för jag har lovat lämna dem till skola & förskola i morgon bitti, då Susanne åker till Solna i ottan i morgonbitti över dagen.
Vi tog en tur till stora lekparken innan det var dags laga käk.      


 


  
                        Ohej va det går!!                                               



                                                                          Hejsvejs!!


 

      De gillar snurra runt runt!!

 


Av Gun-Britt Svensson - 8 april 2016 17:48

Hejsan! Idag var jag till en kund i Kvarnsveden visste inte riktig var hon bodde men vi fick leta oss fram. Leif lovade skjutsa mig då det är ostadigt väder och lite för lågnt cykla med kärra efter det blir för jobbigt. Är inte pigg på det ännu. 

     Då vi närmade oss var det precis som jag trodde där jag bodde som liten!! Tänk om det är samma lägenhet va roligt det vore då!! 

Dörren stod på glänt för jag var ju väntad. Berättade för henne att jag bott där som barn vilket sammanträffande. Fast det var inte samma lägenhet. Härligt stort kök som i alla gamla bostäder därför där fick man också ha som sovrum och sova i kökssoffan. Jag har ju förstås inte många minnen därifrån eftersom vi flyttade när jag var 4 år lite längre bort i Kvarnsveden. Men ett minne har etsat sig fast då jag låste ute mamma då hon skulle hämta ved i vedboden, då vred jag om nyckeln och vägrade öppna. Minns att jag sätt mitt i trappen och lyssna på mammas vädjan om att öppna men icke!  Pappa fick komma hem från sitt arbetar i Pappersbruket och låsa upp. Ja se ungar!

   

    Någon av ingången på långsidan bodde vi en trappa upp.

 


        Idag här det det varit både solsken och regnväder men varmt och skönt ute. 

 

                                                  Hejsvejs!!!



Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Skapa flashcards