farmorheladan

Alla inlägg under september 2017

Av Gun-Britt Svensson - 27 september 2017 14:48

Hejsan! Vi tog en Taxi till Marbella stad med Karl-Erik, Berith, Ove och Ulla och gick runt och promenerade i gamla stan. Trångt och mysigt var det. Käkade på ett ställe men vi trodde ALDRIG att maten skulle komma!! Men gott va det tur när vi fick vänta säkert en timme.
Kikade i affärer och lite blev det köpt till sist.
Nu kommer lite kort från kvällen.


                                        Hejdå!


 

  En underbar fontän passerade vi påväg till Taxin!!   

 

                                     Hej igen!

[Bild]

Av Gun-Britt Svensson - 22 september 2017 13:30

Hejsan! Har fått ett telnr så jag ringer till Taxi och de kommer inom 5 minuter oftast. Smidigt och enkelt och de hittar ju dit vi ska.
Igår va vi till Marbella och Purrto Banos nere vid hamnen. Där låg det jättestora Lyxbåtar som minde Viking Line ?.


                                      Kramis!!

Idag tog de en cykeltur i berget verkade vara tufft!!

Av Gun-Britt Svensson - 20 september 2017 16:23

Hej!! Idag var Leif och jag ner och tog ett dopp i havet det va så skönt! Har varit ut varje kväll och ätit mat på olika restauranger. Igår bjöd Leif oss nere vid havet på mat och jag käkade paella för första gången i mitt liv. Det var så gott!
För att inte tala om alla goda drinkar vi druckit! De va riktigt fint!
Leif och Cattis tog en cykeltur idag till affären så han ska lära sig hitta.
                                                  
             HEJSVEJS!!

San Fransico!! Bästa jag kan få!! 

Mums vilka goda drinkar!! Tror alla kan instämma!!  

Av Gun-Britt Svensson - 19 september 2017 15:23

Hej igen! Här har vi det bra! Imorse fixade jag och Leif frukost så det va till sätta kl på ringning. Vi turas om har vi sagt. Jag, Cattis tog bilen till affären skulle passa på handla mycket. Daniel & Clara tog en promenad dit så vi fick göra detta tillsammans. Det var en stor fin matbutik där det fanns allt! Köpte Falu rut och Leksands bröd!!
Sen skulle jag laga mat (min tur) köttfärssås & potatismos det blev godkänt!!
Få se va vi hittar på i kväll?

Cattis bjöd på en drink vid poolkanten!


                                                  


                                                            Hejsvejs!!

Av Gun-Britt Svensson - 18 september 2017 10:49

Hej!!! Resan gick jättebra landade t.o.m fem minuter före! Åkte med Ola som hyrt bil, Men de andra som kom samtidigt tog buss och taxi sista biten tyckte det gick alla tiders. 

      Ola hade dukat upp för frukost morgonen därpå så nu vet vi hur det ska gå till! Turas om så blir det nog bra.
                                      Hejsvejs!!

Ola fixade frukost!!

Solar vid Poolkanten.

Av Gun-Britt Svensson - 17 september 2017 00:54

Hej!! Har slagit ihop resväskorna så nu är allt packat och klart. Det vi har glömt nu får vara, men allt är nog med! 

    Vi ska hämta Ola och lillgrabben sen så kör Ola våran bil till flyget.
Leif vill att vi tar med oss fikatermos och en längd jag köpt likaså en flaska med juice. Det kan vi ta vid framkomsten nära  Västerås.
När vi kommer fram så blir det skönt tycker jag!!

 

   

   Riktigt så många väskor blev det inte.    

 

 

 

                                      Hejsvejs!!!!

 

 

Av Gun-Britt Svensson - 12 september 2017 19:14

Hej! Nu var det ett tag sedan jag skrev om det som händer. Kanske det beror på att allt går sin gilla gång. Var ner till  Erikshjälpen idag och lämnade ett litet bord som vi inte har någon användning av. Så varför ska det stå där och ta plats? Iväg med allt som inte används!! Det är min filiosofi! Stavade jag rätt? Det vill gärna samla sig i alla fall fast jag håller efter.     

        Jag vill gärna slå ett slag för Erikshjälpen där det är sådan ordning därför känns det så bra gå dit lämna grejer och då får man en kaffekupong + ett bröd till som Tack!! Där finns en mysig fikahörna där man sitter.   

Träffade en fd arbetskamrat sedan många år som också tog en fika med mig och Leif, så det blev mycket snack det va såååå roligt!!

 

 

                                   Riktigt mysigt!  

 

                                     

                                      Hejsvejs!!      

 

 

 

   

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards