farmorheladan

Alla inlägg under januari 2017

Av Gun-Britt Svensson - 31 januari 2017 19:56

Godmorgon! I morse var jag trött det känns att se efter lillgossen. Fast det bara var minstingen denna gång men då  får man hålla ett vakande öga hela tiden för han är nyfiken i en strut!! Fast säger man till lyssnar han på mig och tar mig på orden   Men roligt är det!!

 Leif har hållt på att greja hemma här så det har ju varit spännande fast han tycker Leif är dålig att stänga dörrar efter sig!

     Det är inte klokt va han är noga med att stänga och säger till mig "LÅS" inget fusk här inte för han gör en koll för säkerhetsskull. En riktig pajas är det, alltid glad och skrattar så roligt få låna gossen!! Det tycker både Leif och jag!!

   

 

              Ville stå vid diskbänken och käka banan.

 

 

          Ska bara känna om du låst dörren Farmor!

 

                                     Hejsvejs!!

 

 

Av Gun-Britt Svensson - 29 januari 2017 18:58

Hejsan!! Ja det är lite snö ute men inte så kallt närmare bestämt 0,8+. Leif tittar på TV då det är mycket sport för honom att kika på. Jag ska väl sätta mig där lite senare.

    Det var längesedan jag skrev nu det har väl inte hänt så mycket att skriva om tycker jag. Jo en stor händelse är på G igen Fam B ska få tillökning som tittar fram till midsommar. Då blir jag Farmor för fjärde gången!! Peter sa en gång till mig att nog ville han se till att hans barn fick syskon för det behöver man!! Jag kan hålla med om det idag   ! Jag själv har ju fyra syskon och det har ju varit bra många gånger i mitt liv! Så det är bra att ni får många barn!!

     I morgon och på tisdag får jag & Leif rå om lillgossen då mamma Susanne börjar med sin praktik igen men den 1 februari tar Peter vid och är pappaledig flera veckor.

      Ska visa lite av köket hur det blev med nya färgen.

 

 

  Sen har det ochså blivit lite till men det visar jag inte för

  det får ni se vid senare tillfälle eller om du kommer hit.

 

 Har ju som vanligt varit i Hedemora VC och arbetat en eller två dagar/veckan.

     Fick ett julklapp från Landstinget som jag fick välja på 60 saker bl.a en Hotellövernattning i Sverige för 2 personer och det får det ju bli. Har inte bestämt var eller när ännu, detta räcker till 31/12-2017.

       Nu får det räcka med skrivande för denna gång!! 

 

                                       

 

                              Farmors lille plutt!!

 

 

                                      Hejdå!!!

 

 

       

Av Gun-Britt Svensson - 7 januari 2017 00:58

Hejsan! Vilken kyla det blev det bara smällde till    den 4:de började temperaturen sjunka och den 5:de var det nere på - 22,4 g kallt!! På nyårsafton var det ju +9 grader varmt  ute och grönt, va det svänger?!! När Peter hämtade Astrid hade han varit ute och arbetat hela dagen så bastun väntade på honom därhemma!! Det kan nog va skönt efter en sån dag!! 

       Jag och Leif är bortbjudna på räkafton hos våra grannar på lördag 7/1 det ska bli trevligt! Skönt när det är så nära så man slipper ta bilen! 

 

 

 

                                               Hejsvejs!!

 

 

 

       

 

Av Gun-Britt Svensson - 5 januari 2017 22:40

Hej på er!! Astrid har varit på oss ett flertal gånger för hon har velat sova över hos oss. Det har inte passat förut då det varit annat i vägen.  Men nu när de hade jullov så tyckte jag det var ett bra tillfälle!

     Astrid kom med sin pappa den 3/1  samtidigt då han åkte till jobbet 07.00 så 06.45 knackade hon på dörren. Peter hejade bara och drog vidare önskade trevliga dagar!!   Det vet jag det blir, Vilgot får komma lite senare en annan gång.    Jag och Astrid tog en promenad till ICA Maxi första dagen och handlade lite smått och gott också bara för att få komma ut att få lite frisk luft! Igår den 4/1 följde hon med mig till frissan och stannade så snällt där medans jag blonderade slingor och klippte mig lite. Tone "frissan" tyckte hon var en tålig flicka så vi blev bjudna på fika båda två medans min blekning skulle verka. Jag blev riktigt nöjd med slingorna!! 

     Igår efter frissan bjöd jag Astrid och Leif på IKEA på mat, jag och Astrid åt kyckling och Leif tog spätta.  

       Det har varit så roligt att ha fått rå om Astrid hon är alltid så snäll och go!!

   Peter kom idag och hämtade tösen och det blev så tyst då hon åkte hem! Trevligt med en liten tjej i huset!!

 

                                        

     Det var några år sedan det här kortet togs på Astrid 

 

                                      Hejsvejs!!

Av Gun-Britt Svensson - 1 januari 2017 12:55

Hejsan!! Igår var vi bjudna till min bror och svägerska till deras hus på berget! Vi varvar med varandrar så det blev deras tur i år! Monica var ledig så hon ville följa med och fira in nya året med oss och det tyckte alla bara var trevligt!!   

    Hade bestämt att Sundströms hämtade oss så vi är där till cirka kl 17.30 Det var bart och fint efter vägarna, inte som det har kunnat varit något år förr då man inte nästan tagit sig fram för snö och halka!!

      Karl-Erik kom ut på gården då han hörde vi kom och det var machaller på båda sidor om vägen riktigt fint!! Fram på tomten lyste det upp med lampor så det det blev så ljust och fint! 

 De bjöd på välkomstdrink som smakade så gott   !!

     Förrätten var mycket goda räkor på brödskiva.

Varmrätten var fläskfilé och helstekt potatis med god sås och till det grönsaker.

Dessert glass med bär allt smakade jättegott!!

     Inger hade bakat en toscakaka till kaffet med kardemummasmak som var mycket god!!

     Det var 9 grader varmt ute på kvällen va är det för vinter?? Men det skulle komma kyla nu enligt väderleksrapporten.

 

 

                               Min syster & Jag

 

                                   Jag & Leif

 

                                         Min Bror

 

                            Min systerdotter Monica

 

 Vi var hemma igen vid  cirka 01.30 efter en mycket trevlig nyårskväll med mycket skratt!! Alla hade något skoj att berätta som hänt genon åren!! Så vi skrattade in det nya året!!

 

                                  God Fortsättning!!

                             

 

 

 

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Skapa flashcards