farmorheladan

Alla inlägg den 2 augusti 2021

Av Gun-Britt Svensson - 2 augusti 2021 23:53

Hejsan!! Igår var det Leifs födelsedag och först kom Ola & Linda sen Clara & sist Catarina. Peter ringde till Leif och grattade och sa de kommer på måndag 2/8.
Trevligt att träffas jag bjöd på gofika. De tyckte det va tur att Almas café hade semester så jag blev bagare istället.
     Så idag kom Peter med familj och som Kileon alltid säger när han kommer till mig "ska vi fika nu"? Han är för härlig den gossen! Leif hade köpt 2 stora vattenmeloner och nästan en hel gick åt innan kaffet. Den andra melonen fick de med sig hem.

   
Därefter blev det fika och de tyckte det smakade jättegott!! Hade köpt glass som passade för alla känsliga magar laktosfri och mjölkfri sen vanlig glass för "friska" magar. Samma gällde vispgrädden som var laktosfri. Hade bakat vanlig sockerkaka och kokat färst jordgubbssylt till. Det blev så bra!
Susanne hade med en glutenfri kladdkaka.
Bjöd på lika dagen före fast då hade jag bakat kakan själv.

    Det var två jättetrevliga dagar och tur med vädret också.
                                                 
                                            Hejsvejs!

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards