farmorheladan

Alla inlägg den 8 februari 2021

Av Gun-Britt Svensson - 8 februari 2021 23:35

Hejsan! Solen visar sig lite idag också. Leif gör frukost och när den är klar kommer han upp och väcker mig. Men när jag är vaken ropar jag till honom att jag är på G.
Då vi satt vid köksbordet ringde Leif till vår familje-frisör och fick tid idag 17.30 då ville jag också prata med honom om det fanns någon frissa som hade tid med mig? fick tid 17.15 det blev ju kanon! Då hinner vi äta före också. Fick veta att Sofie har slutat där undrar varför? Nu var det Elinore och en annan som var där. Den nya tjejen klippte mig idag. Ville inte ta så mycket tycker om att ha lite hår.
                                               Hejsvejs!!

Det blir alltid bättre då jag fixar det själv.

Av Gun-Britt Svensson - 8 februari 2021 01:21

Hejsan! Fick en blomma av Leif igår, när vi kom ner i morse hängde den som en trasa! Såg ut som den var absolut död! Leif gav den en skvätt vatten för att se om den skulle kvickna till liv.
        Jag hade bestämt mig för en promenad men strax innan ringer det på dörren och Cattis kom med lite gott fikabröd till oss. Hon vill se att vi mår bra. Gulligt!
Då det var dax för mig att gå så hade blomman börjat vakna. Hade tänkt annars ta den med och klaga men vi ger den en chans. Promenerar till Lidl och handlar Cheddarost & glass. Pratar med en personal om blomman och hon sa vi kan ta med den och få pengarna tillbaka.
      När jag går hemåt möter jag två damer jag känner väl som är ute och går, de ska leta upp en lämplig plats att fika på. De hade en ryggsäck laddad med kaffe och fikabröd.
      Döm om min förvåning när jag kom hem var blomman helt återställd!!
     

 

                                             
                                                       Hejsvejs!!

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards