farmorheladan

Alla inlägg den 4 oktober 2021

Av Gun-Britt Svensson - 4 oktober 2021 01:51

Hejsan! Ja vädret har väl inte varit det bäste framförallt inte idag.
I fredags gjorde jag kokt torskfilé med ägg & spenatsås med potatismos och rivna morötter det var så gott.
Sen på lördag skulle Leif följa med Peter till Nybonäs för att ta hem det sista utav veden till Djurmo. Jag åkte med Leif och stannade i Djurmo. Susanne & Peter ville bjuda oss på mat och det blev cornflakespanerade torskfiléer med potatismos med kall god sås till!! Vi åt med god aptit och efter blev det fika med gott bröd!!
Så på söndag kl 16.00 var vi bjuden till Cattis på mat och det blir fisk idag sa hon. Inte mig emot det är så gott med fisk!!
Det blev chruched potatisar mycket vitlöksklyftor och laxbitar i ugn med Fetaost, två kalla såser en dillsås & vitlöksås och sallad o tomater. Jättegott!!
Sen blev det kaffe & äppelkaka med vaniljsås. Vilken fest i dagarna två!!
Vilka duktiga tjejer vid grytorna får man verkligen säga!!!
                                                  Hejsvejs!!

Det är fisken jag lagade.

Det är sån fisk vi åt i Djurmo mums!!

 

 

Smached potatisar med lax jättegott!!

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards