farmorheladan

Alla inlägg under maj 2024

Av Gun-Britt Svensson - Tisdag 14 maj 13:33

Hejsa! Imorse ringde en sköterska från sömnlaberatoriet i Avesta Lasarett som planerat. Hon ville ju veta hur det går med "snarkapparaten" men jag var ärlig och sa att det funkar inte, kan inte somna med den. Svårt med insomning och vaknar även under natten och har då svårt att somna om. Den stör min sömn!! Får lämna in den på Hjälpmedelscentralen här i stan. Det känns skönt!
Det känns något bättre i förskylningen idag men inte bra!! Leif frågade om jag skulle med till Willys men nej inte alls det där klarar du utan mig!
Hejsvejs!!

Av Gun-Britt Svensson - Fredag 3 maj 19:10

Hejsan!! Den 1 maj var vi hemma hela dagen jag krattade på gården, våra Tujor släpper massor med barr!! För ett par dagar sedan såg vi en Igelkott under en Tuja på vår sida så nu krattar jag inte under dem ifall de har "bebisar" där. Så det får jag ta längre fram. Grannen har två katter så dom är dit och tjuvar mat av katterna och dricker vatten där.
30/4 då kom mina tre minsta barnbarn till oss vi ska ha en kul dag gå i lekparken bl.a Sen ska dom stanna hos oss medans Susanne bjuder ut Peter på restaurang! Det var något som blev uppskattat av honom!
Peter bytte om kläder här för han visste ju inget så hon hade kläder med sig. Det blev en uppskattad kväll!!
2/5 Först hörcentralen för Leif sen handlade vi och åkte till stugan för att vara där några dagar. På vägen dit stannade vi till i Leksand och åt kinamat på Noret gården somLeif bjöd på. Varmt och skönt ute i solen.
Hejsvejs!!

Av Gun-Britt Svensson - Onsdag 1 maj 00:11

Hejsan!! I måndags 29/4 kom Lunibelle, Gilbus & Kileon till oss en stund för Torsten & Cloe skulle få vaccination. Det hade gått jättebra de märkte inte ens sticket. Sen pratade Susanne med mig om 30/4 då vill hon överaska Peter och bjuda ut honom på mat och vi har de tre minsta hos oss. Det gör jag gärna de behöver komma ut själva och göra något tillsammans. Jag har sagt det många gånger.
Jag, Leif och barnen gick till lekparken i det fina vädret och de hade så roligt där! Därefter gick vi hem och tog lite fika, efter det så fixade jag mat till oss. Det blev kebabgryta med ris och tomater de åt med stor aptit och tyckte det var jättegott!!
När vi precis ätit upp så kom Peter och Susanne tillbaka från restaurangen de var så nöjda med maten!! Vi drack lite kaffe och satt och prata en stund innan de åkte hem.
Hejsvejs!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards