farmorheladan

Direktlänk till inlägg 16 juli 2023

Åker hem idag!!

Av Gun-Britt Svensson - 16 juli 2023 02:14

Hejsan!! När vi åkte hem stannade jag kvar i Djurmo och Leif fortsatte mot Borlänge. Susanne hade fyllt år den 14/7 så jag ville fira henne lite.
Det var fint väder så det blev en längre promenad med Torsten, Susanne, Lunibelle & jag. Plockade en bukett blommor som vi satte i en vas på köksön köket.
Peter & Vilgot tog båten ut för en fisketur. Men ingen fiskelycka denna gång endast hugg på för Vilgot.

      Den 16/7 tog jag, Susanne, Lunibelle & Kileon en promenad efter älven det var så fint väder just då. Jag råkade halka på en trädrot och vrickade min vänstra fot AJ AJ!! Men det klingade av och nästan  försvann då vi var hemma. 

     Men på kvällen då jag lagt mig kom värken med besked! så jag sms:a till Susanne att komma ner med värktablett till mig. Hon svarade nästan bums och kom med 2  Panodil brus som jag tog och 2 till som jag kan ta om tidigast om 4 timmar. Men vakanade 07.30 och tog dem och det onda var nästan som bortblåst, tack och lov!! 

        På f.m ringde Inger till Peter och ville ha hjälp med sin TV och det passar bra därför att han ska skjutsa hem mig idag. Det var trevligt att hälsa på dem Susanne, Kileon & Lunibelle följde också med. Barnen var nyfikna så klart och Lunibelle kramade om Ingers fina dockor!! TV:n blev att fungera efter Peters magiska fingrar! Monica kom också över och hälsa på oss det va roligt!! 

                                                Hejsvejs!!

  
                                             

Blommorna jag och Lunibelle plockade idag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun-Britt Svensson - Onsdag 1 maj 00:11

Hejsan!! I måndags 29/4 kom Lunibelle, Gilbus & Kileon till oss en stund för Torsten & Cloe skulle få vaccination. Det hade gått jättebra de märkte inte ens sticket. Sen pratade Susanne med mig om 30/4 då vill hon överaska Peter och bjuda ut honom på...

Av Gun-Britt Svensson - Lördag 27 april 09:07

Hejsan!! Igår var det gråtrist väder med regndroppar i luften hela dagen. Fast det hindrade inte mig och Leif vi ville ut och ta rätt på alla kvistar från Lönnen vi har vid knuten av tomten.      Ola var hit i förrgår och sågade ner kvistar, han vi...

Av Gun-Britt Svensson - Onsdag 24 april 22:20

Hejsan!! Idag åkte jag till min väninna i Hedemora och hälsade på det var så länge sedan jag var hem till henne. Vi gick och åt mat på Acropolis en restaurang på stan. Det var god mat, jag åt fisk & Monica köttfärsbiffar hon bjöd mig på det.       Se...

Av Gun-Britt Svensson - Måndag 22 april 23:40


Hejsan! Idag åkte vi och hämtade TV:n på Elgiganten som de kalibrerat. Den som vi haft i stugan är trasig så det ska bli en ny nu. De hade nedsatt pris förra veckan därför passade vi på. Fick sån lust att baka matbröd idag så jag jag gick in på COOP...

Av Gun-Britt Svensson - Lördag 20 april 01:38


Hejsan! Idag är det Lennarts Födelsedag så jag ringer och hör om det passar att vi kommer över och grattar. Det gjorde det vi var välkommen. Vi åkte direkt hem till dom så kanske vi hann träffa Monica. Men tyvärr hon hade hunnit iväg till sitt arbete...

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards