farmorheladan

Alla inlägg under april 2019

Av Gun-Britt Svensson - 30 april 2019 18:48

Hejsan! Vilket underbart vårväder vi har solen skiner från en klarblå himmel varje dag. Jag och Leif är mycket ute och rör på oss, cyklar eller går.   

     Har varit och hällsat på våra reskamrater en dag förra veckan det var så trevligt. De ska resa till Rhodos nu i maj från Dala airport. Det är ju så enkelt när man har det så nära.

     Påsken har ju passerat och två dagar under lovet var Vilgot hos oss. Astrid var hemma själv eftersom hon var förskyld. Sista dagen han var hos oss det var fredag 26 april då fyllde han 10 ÅR så det blev inte kalas, men Leif kom hem från stugan på söndag så Susanne hämtade mig, sen kom Leif lagom till dem på Födelsedagsfikat!   Det var så trevligt han fick bara fotbollsprylar som han önskat sig. Av mig och Leif blev det f-skor, benskydd och f-handskar. Av sin mamma och pappa fick han f-tröja, f-byxa, f-strumpor sen fick alla grabbar varsin fotboll.       Vilgot var överlycklig!!   

 

 

Tårtan var jättegod!!   

   

 Kakorna har Astrid bakat jättegoda! Såå goda bullar!!     

 

     Måndag 29/4 skulle Leif lämna bilen till Anders för att få den lite fixad, Fick ett sms att vi var bjudna på lunch kl 13.00 om det passa visst det va ju trevligt Lisa ville att jag följde med. Hon hade lagat något spännande något vi aldrig förut smakat innan! Vi tog en tugga först så skulle vi gissa va det va? Nej berätta vet inte sa vi. Vildsvin är det. Ja det var lite annorlunda i smaken men visst det var helt ok.

 

 

 

Dom förökar sig i massor!!

 

Det var så fint att gå runt och titta på hennes alla odlingar som hon sköter som lindebarn. Sen har hon lite höns och 2 tuppar för trevnaden skull.

                                    

                                          Hejdå!!

   

  

 

Av Gun-Britt Svensson - 24 april 2019 00:09

Hejsan! Skönt att det har vänt, hostan har varit jobbig men blev aldrig snuvig, fast feber har jag nog haft det har jag känt. Som tur va hade jag ingen känning då vi skulle på Monicas fest! Men tråkigt att Leif inte kunde följa då var han krasslig!
Har cyklat på hembesök idag skönt nu är gatorna rena från grus.
Det är strålande väder varje dag inte ett moln på himlen!
Jag, Leif, Ulla & Ove var till Leksand på Påskdagen och lyssnade på musikgäng bl.a Pelle Lindström, Stefan Ljungqvist, Mats Svensson sen många fler som jag inte vet namnet på! Som tur va hann jag komma på benen till dess!

                                     Hejsvejs!!


                                Längst till vä Pelle Lindström.

    Mats Svensson gitarren. Han sjöng fantastiskt bra!!!! Visor av Bellman.

                               Till vänster i gul kavaj Stefan Ljungqvist.

Av Gun-Britt Svensson - 17 april 2019 06:45

Hejsan!! I fredags tog jag och Rigmor en promenad till IKEA därefter till Kupolen köpte två blommor, sen blev det Guldfynd, Rigmor ville köpa något för presentkortet som hon fick på sin födelsedag av mig, Leif, Karl-Erik & Berith. Hon köpte ett armband bara 2 kr ifrån summan kunde inte bli bättre.
Sen gick vi ner på stan tog bussen till Stora Tuna Kyrka och satte dit lite påskliljor.
Leif var inte kurant därför ville vi klara oss på egen hand. Det gick så bra det var strålande väder!!
Festen var toppen, roligt träffa alla man inte ser så ofta! Familjen B kom och hämtade mig och Rigmor cirka 15.30 sedan drog vi mot Lerbäckens ridhus. Där var det fint dukat. Eftersom det fanns flera allergier så hade Monica lagat Tacos och det var perfekt!! Tårtor för alla magar jättegoda!! Inger hade bakat glutenfri & lactosfri mjuk kaka jättegod!!
För att inte tala om lekarna i ridhuset vi blev som barn på nytt!! Det va såå kul att titta på varandras olika stilar!!


 

                                     Sittande Inger, Jubilaren Monica och Rigmor

 

                                                  Sara, Raul, Anna & Manne

 

                               Monica, Rigmor, Astrid & Lilla Kileon

 

 

                                                Mikael & Berith

 

 

      Monica hade "gjort" två hästar till hopptävlingen vågade väl inte låna ut sin Bellman kan jag tro!   

 

 

   Marcus svärfar, Vilgot, Astrid, Peter & Susan i Ridhuset inväntar instruktioner för alla lekar.


                                                  


                                                  Hejsvejs!!

                                                  


       



Av Gun-Britt Svensson - 5 april 2019 13:40

Hejsan!! Imorse då vi tittade ut snöade det stora flingor ute så det ökade fort på marken. Men det blir väl inte kvar så länge det här kan jag tro, men kallt och ruggigt blir det!

 

 

                       En bild utanför sovrummet.

 

Hoppas Monica F och jag inte får sånt här väder i Uppsala på Måndag då vi ska dit och shoppa. Så idag får man klä sig varmt om man vill ut och promenera.

 

                                         Hejsvejs!!

Av Gun-Britt Svensson - 4 april 2019 19:47

Hejsan!! Idag har det varit underbart väder skönt vårväder    och äntligen sopat utanför på gatan, så det ser så rent ut.Har väntat på det så nu ska jag tvätta mina smutsiga fönster!

    Jag och Leif var till S.Tuna idag och städade bort lite efter vintern. Det var rent från snö just där men små snö-tussar på någon skuggig plats fanns kvar. Fick lite blodatand så när jag kom hem fortsatte jag med mitt land hemma. Rensade bort skräp och borstade bort löv och grus som blir liggande utanför entrén. Så nu ser det riktigt skapligt ut.

    Hade besök av Leifs syster igår det är så trevligt när hon kommer och hälsar på oss!

     På måndag ska jag och Monica F ta tåget till Uppsala som vi brukar en ggr/år få se om det blir någon shopping då. Det är så kul shoppa där och enkelt, kanske för att man är laddad för det. Vet inte, det är i alla fall jättetrevligt!

    

   Ogräset har inte kommit än men det kommer väl kan jag tro.                  

 

                                   Hejsvejs!!

      

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards