farmorheladan

Alla inlägg under juli 2018

Av Gun-Britt Svensson - 26 juli 2018 10:25

Hej! Sitter på bussen på väg upp till stugan. Leif möter mig vid järnvägsstationen.Åkte lite tidigt idag för att det inte skulle bli så varmt.

     Tror jag stannar kvar på bussen för här var det svalt och skönt! Peter och jag var ut till graven igår där ser det bra ut trots torkan men vår gräsmatta hemma är brun.
Kom ihåg att dricka vatten!!!

 

Kommer ni ihåg? Denna bild är tagen den 23 mars i år

 

 

 

Lite drygt 4 månader sedan såg det ut så vid stugan.


                                  Hejdå!!

Av Gun-Britt Svensson - 25 juli 2018 23:46

 Hejsan!! Nu tycker jag det börjar bli jobbigt!! Nu börjar jag längta efter en skön höstdag med högt i tak! Då känns det att man får in syre nu blir man bara trött. Det minsta jag rör sig svettas jag som aldrig gör det annars!

 

 

              Pust !!

 

 

Fick en allergisk reaktion på hö öga var till Dr som skrev ut

antibiotica-ögondroppar och allergitabletter.

Så här såg det ut igår dag 5 mycket bättre tack och lov! 

 

                                       Hejsvejs!!

Av Gun-Britt Svensson - 13 juli 2018 14:33

Hejsan! Jag & Leif åkte till Särna igår på f.m skulle hälsa på Marita & Ove som var där. Har inte sett deras hus så det ska bli så trevligt, det var stort fint och rymligt! Tagit med cyklarna för vi ska ut på en tur allesamman! Jag, Leif, Marita, Ove, Josefine & Mattias.
Det va såå mysigt åkte in och hälsade på Leifs kompis som också var i Särna nu och visade dem runt där. De blev sååå imponerade av "ladan". Han bjöd på vätskekontroll eftersom eftersom vi ville cykla ännu mera! Det var ju så skönt att cykla i det ljuvliga vädret. Svängde förbi Magnus hus också som håller på med sitt tak. Duktig han är!!
Denna runda blev nog nästan 1 mil skulle jag tro.
Tack för vi fick komma och hälsa på det var jättetrevligt!!

                                     Hejsvejs!!

 

[Bild]

Kafferast på resan till Särna.

 

 

En Selfie så vi fick vara med båda två.

 

 

[Bild]

Marita snackar i mobilen

 

 

 

[Bild]

Ove och liten bit av Leif.

 

[Bild]

 

 

Mattias.

 

 

Josefine.

[Bild

 

Av Gun-Britt Svensson - 6 juli 2018 18:04

Hejsan! Vilken sommarvärme det är sååå härligt men ibland blir det för varmt mest mitt på dagen. Leif var i stugan igår och kom hem i morse. Då passade jag på att städa huset tog en paus på kvällen och cyklade då hem till Inger & Lennart och pratade och fika lite. Jag och Inger ville träffas och prata om helgen som var.

     Varma sköna kvällar precis som man vill att sommaren ska vara!!   Jag och Leif behöver inte gå på Peace and Love vi hör musiken bra hem där vi bor.

 

      Var till frissan idag för nu har jag tröttnat på långa håret så nu så fick frissan klippa som hon ville. Fast jag gav henne tips hur det ska va.      

           Va jag krångla innan bilden kom hit!   

 

                                    Hejsvejs!!

 

 

 

 


Av Gun-Britt Svensson - 3 juli 2018 20:21

Hejsan! Åkte ner till Stockholm den 27/6 med Sundström och var kvar hos Rigmor till den 2/7. Det har varit en mycket bra vistelse i Stockholm!! Mycket prat om gamla minnen blev det så klart. 

      En dag tog vi en tur på Sollentuna Köpcentrum och gick runt där och handla lite smått och gott.

       På söndag blev det konfrimation för Julia Katarinas flicka men jag valde att stanna i Tyresö Köpcentrum det var ju nytt för mig, där handlade bara 2 deo.  Sen hämtade Rigmor & Max mig och vi gjorde sällskap hem till Katarinas hem och Julias bjudning. Det var sååå blåsigt i söndags fick låna en kofta av Katarina som tur va! Satt ute på deras stora fina altan.

       Kom hem på kvällskvisten efter en trevlig dag.

  Måndag den 2/7 kl 17.20 ska min buss gå från Centralstationen så vi hade lite tid den dagen också.

 

 

Nyss vaknat efter en tupplur i bussen på hemvägen.

      

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards