farmorheladan

Direktlänk till inlägg 26 november 2017

Rigmor hälsar på över helgen!!

Av Gun-Britt Svensson - 26 november 2017 18:52

Hejsan!! Hade talat med Rigmor för rätt länge sedan att jag ville att hon skulle komma till mig en helg och hälsa på så nu blev det av i fredags!!   Hon kom med "Masexpressen" från storstan och det var sååå trevligt att träffas och sitta och prata det var allt för länge sedan sist! Telefonprat är inte detsamma tycker jag, det är alltid så trevlig när vi syskon ses.

    Hade tänkt åka till våra föräldrars grav efter vi ätit mat men det blir ju så mörkt på en gång på e.m så det fick bli på  lördag mitt på dagen i stället. 

    Vi skulle åka hem till Inger & Lennart på lördag och hälsa på dem men Lennart var in till FLL på en koll på ögon så de skulle ringa när de kom tillbaka. Vid 16.30-tiden ringde Inger och vi var Välkommen dit. Monica hjälpte till hemma där så de fick bara sitta still och vänta in servering på bordet. Det blev smörgåstårta som var riktigt god och till kaffet hade Monica bakat så goda rutor med bär på och Inger hade en god sockerkaka också.

 

 

      Monica var till stor hjälp till sina föräldrar i köket.

 

      Marcus och lilla Axel   och Simon, Ronja & (Bruno mops) deras söta vovve kom också det var jätteskoj!

  Axel var lite blyg i början men sen tinade han upp och började "prata" och va en glad och go gosse!! Marcus blir kvar en vecka hos Monica men Simon åkte tillbaka redan imorse.

 

   

                      Simon och söta vovven Bruno!!

   

   

 

Lennart & Inger Axel (barnbarnsbarn) Marcus pappa (barnbarn)

 

                          

 

                                     Hejsvejs!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun-Britt Svensson - Lördag 20 april 01:38


Hejsan! Idag är det Lennarts Födelsedag så jag ringer och hör om det passar att vi kommer över och grattar. Det gjorde det vi var välkommen. Vi åkte direkt hem till dom så kanske vi hann träffa Monica. Men tyvärr hon hade hunnit iväg till sitt arbete...

Av Gun-Britt Svensson - Torsdag 11 april 16:15


Hejsan!! Idag 10/4 onsdag hade jag och Monica kommit överens om att ses i Borlänge. Hon har en klipptid på "City-saxen" kl 10.00. Efter det ska vi träffas nere på Almas Café. Jag gick lite innan hon ringde, ner till stan, men när jag var vid gam...

Av Gun-Britt Svensson - Fredag 5 april 22:23

Hejsan!! När jag tittade ut genom fönstret i morse var det alldeles vitt ute som det vore julafton. Tråkigt när det var snöfritt och de hade börjat tagit upp grus från vägarna. Man var ju lite förvarnad för detta eftersom vi tittar på vädret varje da...

Av Gun-Britt Svensson - Torsdag 4 april 15:26

Hejsan!! Idag i 12.00-tiden så cyklade jag ner till Kupolen för man vet inte när snöovädret kommer hit. Det kändes rätt kallt utomhus. Skulle hämta min medicin som de beställt men fick bara ut av en sort. Behöver den andra sorten också men den hade e...

Av Gun-Britt Svensson - Måndag 1 april 16:26

Hejsan. Jag och Leif tog en cykeltur idag till Catarina och hälsa på henne. Jag tog med mig en bit kaka till kaffet det är alltid trevligt. Leif visste va hon bodde så han ringde på, men ut kom en okänd kvinna. Frågade om hon kände till Cattis? Men i...

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards