farmorheladan

Alla inlägg under mars 2016

Av Gun-Britt Svensson - 8 mars 2016 22:30

Hejsan!! Idag var jag till ögonmottagningen och de kunde ej se något allvarligt som tur va! De gjorde massa olika tester på min syn. Jag frågade läkaren om jag var unik (nej men du är ovanlig svarade han). Det skulle ev gå vidare med en annan undersökning som jag gruvar mig lite för, Lumbalpunktion men det går väl det också. 

     Men då läkarna kom in på min sal berättade de att de diskuterat mitt fall och kommit fram till att avsluta här och inte plåga mig nåt mera. En lättnande suck!! De tyckte jag kan åka hem idag, de skulle tacka mig i hand nej sa jag, jag vill krama om er för ni har varit alla tiders och jag har fått en toppenvård!!!! Verkligen känt mig väl omhändertagen!!

 

   

 

      Lånat denna käcka bild på sjörövarbruden lika jag är nu.

 

                                  

                                         Hejsvejs!!

Av Gun-Britt Svensson - 7 mars 2016 03:16

kaffekärring som jag är tiggde jag åt mig kaffe vid 21.00 och lite äppeldricka.

Av Gun-Britt Svensson - 6 mars 2016 23:23

He. jsan! I morse märkte jag något som var galet på synen? Såg dubbelt hur jag än blinkade och försökte. Yrsel blir det också när synen inte är ok. Tittar mig i spegeln ser att vänster pupill är jättestor och höger liten som den ska va. Hjärnblödning!!! Tänkte jag direkt! Leif vi måste till Lasarettet tror att det kan vara nåt allvarligt. Då vi kom in tog de in mig bums för provtagning sen träffa läkare sen på Angiografi (färgskalle) för att se ev någon blödning. tur va ingen blödning eller propp blir kvar för vidare utredning. Fortsatt rtg imorgon.
Hejsvejs!!

Av Gun-Britt Svensson - 4 mars 2016 22:38

Hejsan!! Nu börjar det bli klart i badrummen, på måndag 7/3  kommer rörmokaren och ska montera vattenledningarna så det blir tätt! Annars är jag riktigt nöjd med tvättställen + underskåpen fast spegelskåpet får vi ta ett annat på övervåningen det blir för stort där tyvärr. Men det finns ju massor att välja mellan.   

      Har jobbat i Hedemora två dagar denna vecka onsdag och idag, nästa vecka blir det 2 dagar också.

     Den 2/3 kom en liten prins till världen det var Victoria & Daniel som fick tillökning. Snart kommer nästa kungliga börd få se va det blir jag tror det blir samma sort ett gossebarn.

   Mamma har varit borta i 8 år nu tänk va tiden går Berith & Karl-Erik tände ett ljus på graven innan hemresan såg också att Inger varit där så nu brinner det två ljus där.     

    Pratade med Peter ikväll för vi har ju tänkt gratta honom i helgen men det går tyvärr inte för lilla Gilbus har blivit magsjuk. Vi får skjuta fram det lite.         

                                     

                                        Hejsvejs!!!

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards