farmorheladan

Alla inlägg den 5 april 2014

Av Gun-Britt Svensson - 5 april 2014 19:20

Hejsan!!

 Tog en tur till Inger och Lennart idag idag efter att vi handlat på Willlys idag. Där var Var Inger själv hemma för Lennart var ute och shoppa själv en sväng. Efter en stund då vi fikat klart så kommer Lennart med en fin rakapparat.

     Sen går jag och syrran upp på hennes dator och jag hjälper henne med ett par bilder. Efter det skjutsade hon mig hem Leif hade åkt lite före med tanke på maten i bilen.

      Nu ska jag visa lite bilder som framförallt mina syskon känner till, dessa hittade jag någonstans på nätet.

           Då jag tittade ut genom fönstret innan jag kröp ner i sängen såg jag att det kommit lite snö, men det går bort imorgon förmiddag igen. 

 

Korsningen Hagavägen - Vasagatan 1968 "Eddes Tvätt" 

 


 


Björlings hörna i korset Borganäsvägen - Vattugatan - Sveatorgsgatan var den givna mötesplatsen i centrum under tidigt 50-tal. 

 

Bensinmacken vid Formgrens hörna, 1930-talet.

 


 

 Nordanåkers kiosk & grill slutet av 70-talet.

 

Majkens café bilden nedan.

 

Kvarnsvedens Pappersbruk. KP-kiosken i september 1984. Verksamheten började 1959 sköttes av Pappers.

 




      Hejsvejs!!!

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards